Πουλάει την Tropicana η PepsiCo έναντι 3,3 δισ. δολ.

Μάρκες χυμών της, όπως η δημοφιλής στην Ευρώπη Tropicana, πουλά η PepsiCo σε μία προσπάθεια να ενισχύσει την κερδοφορία και να μετατοπίσει το βάρος του χαρτοφυλακίου της σε πιο υγιεινά, αλλά και φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα. Η πολυεθνική των αναψυκτικών έχει συμφωνήσει με την επενδυτική εταιρεία PAI Partners σε ένα τίμημα 3,3 δισ. δολαρίων, διατηρώντας ωστόσο ένα μερίδιο της τάξεως του 39% για την ίδια, αλλά και αποκλειστικά δικαιώματα διανομής σε μικρά κανάλια και υπηρεσίες εστίασης. Η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί το αργότερο στις αρχές του 2022. «Η συνεργασία με την PAI θα συμβάλει σε επιπλέον μακροπρόθεσμη ανάπτυξη γι’ αυτές τις αγαπημένες μάρκες», σχολίασε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της PepsiCo, Ramon Laguarta.

Τα έσοδα αναμένεται να αξιοποιηθούν από την εταιρεία αναψυκτικών για την ενίσχυση του ισολογισμού και των επενδυτικών δραστηριοτήτων της, μεταξύ των οποίων και η συνεργασία με την Beyond Meat για την ανάπτυξη περισσότερων σνακ φυτικής προέλευσης, στο πλαίσιο της γενικότερης τάσης προς πιο υγιεινά προϊόντα. Η… όχι και τόσο μεγάλη κερδοφορία των χυμών τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι συνέβαλε σε αυτή την απόφαση, σε βαθμό που ούτε οι αυξημένες πωλήσεις τους –ιδίως πορτοκαλιού– λόγω πανδημίας μπόρεσαν να την αντιστρέψουν. Ενδεικτικά, η Tropicana Pure Premium παρουσίασε αύξηση 15,9% στις πωλήσεις σε δολάρια το έτος από την έναρξη της πανδημίας, σύμφωνα με την Dairy Foods και στοιχεία της IRI.

Οι μάρκες χυμού απέδωσαν περίπου 3 δισ. δολάρια καθαρών εσόδων πέρυσι, με λειτουργικά περιθώρια κέρδους κάτω από τον συνολικό δείκτη αναφοράς της εταιρείας, υπενθυμίζει η ιστοσελίδα.

Η PAI Partners, που θα λειτουργεί πλέον τις επιχειρήσεις χυμού, εδρεύει στην Ευρώπη, ενώ στο δυναμικό της ανήκει και η Froneri στην οποία η Nestle πούλησε τις επιχειρήσεις παγωτού της το 2019.