Προχωρούν οι διαδικασίες για Ιόνια οδό – διασύνδεση με Τελωνείο Κακαβιάς

Προχωρούν οι διαδικασίες για Ιόνια οδό – διασύνδεση με Τελωνείο Κακαβιάς

Σε τροχιά υλοποίησης είναι το έργο για τη σύνδεση των Ιωαννίνων με το Καλπάκι και σε δεύτερο χρόνο με το μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς, σε σχέση με την Ιόνια οδό. Αν και καθημερινά διασχίζουν το δρόμο δεκάδες εμπορικά φορτηγά το έργο κρίθηκε οριακά σκόπιμο, σύμφωνα με την ανάλυση κόστους – οφέλους.

Τα παραπάνω έγιναν γνωστά, μετά από ερώτηση του Κωνσταντίνου Τασιούλα, βουλευτή Ιωαννίνων, της ΝΔ, προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, καθώς το έργο Ιωάννινα – Κακαβιά αποτελεί το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας οδού, με αρχή τον αυτοκινητόδρομο Ρίου και ολοκλήρωση στο συνοριακό σταθμό Κακαβιάς.

Ο δρόμος αυτός αναμένεται να διευκολύνει τις συναλλαγές και να βελτιώσει το οδικό δίκτυο, καθώς και η Αλβανία είναι πλέον χώρα, υπό ένταξη στην ΕΕ, αλλά και τις ελληνικές επιχειρήσεις, που μετέφεραν την έδρα τους πριν ή και κατά τα χρόνια της κρίσης. Υπενθυμίζουμε ότι υπάρχουν και αγροτικές επιχειρήσεις κυρίως στα Ιωάννινα, που εδρεύουν στην Ελλάδα και βελτίωσαν τα μεγέθη τους στην Αλβανία, τα τελευταία χρόνια.

Για το συγκεκριμένο τμήμα, όπως ανακοινώθηκε, προβλέπονται τα εξής:
*Αυτοκινητόδρομος δυο λωρίδων ανά κατεύθυνση με κεντρική νησίδα και συνοδών έργων για το τμήμα της Ιόνιας οδού από το τέλος παραχώρησης (περιοχή Ιωαννίνων), έως το Καλπάκι συνολικού μήκους 46,44 χιλιομέτρων.
*Βελτιωτικές παρεμβάσεις με αναβάθμιση 3 ισόπεδων κόμβων που έχουν εγκριθεί από την προκαταρκτική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, στην οδό Καλπάκι – συνοριακός σταθμός Κακαβιάς, συνολικού μήκους 23,38 χιλιομέτρων.

Ειδικότερα, τονίστηκε ότι η σύνδεση του κύριου άξονα με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο και τους οικισμούς γίνεται με 6 ανισόπεδους κόμβους στο τμήμα μέχρι το Καλπάκι και 3 ισόπεδους κόμβους στο τμήμα από Καλπάκι μέχρι την Κακαβιά. Επιπλέον, πως έχει ολοκληρωθεί η εκπόνηση του συνόλου των μελετών για το τμήμα της Ιόνιας οδού από το τέλος παραχώρησης έως το Καλπάκι και το έργο είναι έτοιμο προς δημοπράτηση.

Μάλιστα ανακοινώθηκε, πως έχει γίνει ανανέωση της δέσμευσης ζώνης διέλευσης της Ιόνιας οδού από το τέλος παραχώρησης έως την Κακαβιά έως τις 15 Μαρτίου 2019.

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου είναι 340 εκατομμυρίων ευρώ χωρίς τις απαλλοτριώσεις με ό, τι αυτό συνεπάγεται για όσους έχουν περιουσίες ή γενικότερα γεωργικές και κτηνοτροφικές γαίες και μονάδες. Όπως τονίστηκε, γίνονται προσπάθειες για να ενταχθεί το έργο στο πρόγραμμα Connecting Europe Facility σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης και την Αρμόδια Διαχειριστική Αρχή, ενώ για το τελευταίο τμήμα του έργου Καλπάκι – Κακαβιά 23,38 χιλιομέτρων εξετάζεται η ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα ανάθεσης της μελέτης.