Πτηνοτροφία: Τέσσερις οι καθοριστικοί παράγοντες για το μέλλον της αγοράς κοτόπουλου

Τι έδειξε έρευνα για τα κριτήρια των καταναλωτών

Η ευκολία, η βιωσιμότητα, η εντεινόμενη ζήτηση για πρωτεΐνη –ιδίως όταν συνδυάζεται με ισχυρισμούς υγείας– και το ηλεκτρονικό εμπόριο θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό το μέλλον της αγοράς κοτόπουλου και αυτά είναι δεδομένα στα οποία θα πρέπει να προσαρμοστούν τόσο οι μονάδες παραγωγής όσο και το λιανεμπόριο. Αυτό προέκυψε από την έρευνα που διεξήχθη σε καταναλωτές, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν στη διάρκεια του συνεδρίου για την αγορά κοτόπουλου που πραγματοποιήθηκε στο Τσάρλεστον των ΗΠΑ.

Ευκολία και απλοποίηση

Οι σύγχρονοι καταναλωτές χρειάζονται ταχύτητα και απλές λύσεις για τη διατροφή όλης της οικογένειας, κάτι που μπορεί να παρέχει το κοτόπουλο. Από την έρευνα καταδείχθηκε ότι οι καταναλωτές θεωρούν πως το κοτόπουλο είναι και εύκολο και γρήγορο στην παρασκευή φαγητού. Ωστόσο, ορισμένοι δεν γνωρίζουν πώς θα ετοιμάσουν το κρέας και χρειάζονται βοήθεια στην αναζήτηση συνταγών.

Οι εταιρείες και οι λιανέμποροι, που προσφέρουν αυτήν τη βοήθεια, μπορούν να επωφεληθούν, προτείνοντας συνταγές και παρέχοντας οδηγίες για το πώς μπορούν να βρουν τα συστατικά που χρειάζονται. Έτσι, δίνεται έμφαση σε παράγοντες όπως η ευκολία και η ταχύτητα στην προετοιμασία του φαγητού.

Βιωσιμότητα

Όλο και περισσότεροι καταναλωτές αποφασίζουν για τη διατροφή τους με κριτήριο το πώς μπορεί να επηρεάζεται από αυτήν το περιβάλλον. Όπως προέκυψε από την έρευνα, τα προϊόντα που προωθήθηκαν με βάση τη βιωσιμότητα κινήθηκαν καλύτερα εμπορικά από τα ανταγωνιστικά τους.

Μπορεί τα προϊόντα με επισήμανση βιωσιμότητας να αποτελούσαν το 2018 μόλις το 16% στο σύνολο των προς πώληση προϊόντων, αλλά έφταναν το 50,1% των συνολικών αγορών των καταναλωτών. Το κοτόπουλο είναι μια βιώσιμη επιλογή συγκρινόμενο με άλλα κρέατα, ενώ από την έρευνα φάνηκε ότι εκτιμούν τις συσκευασίες που φέρουν πληροφορίες σχετικά με την απουσία συστατικών που θεωρούν ανεπιθύμητα, με το πώς έγινε η επεξεργασία του ζώου, τις λεγόμενες πρακτικές ηθικής του παραγωγού και τα θρεπτικά συστατικά.

Αυξάνεται η ζήτησης πρωτεΐνης

Τα δεδομένα της αγοράς δείχνουν ότι είναι η εποχή της πρωτεΐνης και ότι οι καταναλωτές αναζητούν τρόπους να αυξήσουν την πρόσληψή της. Σε αυτό το πλαίσιο, διαμορφώνονται οι πωλήσεις προϊόντων που έχουν αντίστοιχους ισχυρισμούς. Επιπλέον, όπως φάνηκε από την έρευνα, οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να διαθέσουν περισσότερα χρήματα σε προϊόντα που συνδυάζουν την πρωτεΐνη με κάποιον ισχυρισμό υγείας, όπως εκείνα που είναι απαλλαγμένα από αντιβίωση.

Το κοτόπουλο μπορεί να επωφεληθεί από αυτή την τάση. Την ίδια στιγμή, όλο και περισσότεροι καταναλωτές δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για φυτικές πρωτεΐνες ή προσπαθούν να περιορίσουν το κρέας στη διατροφή τους.

Έχοντας αυτό ως δεδομένο, οι εταιρείες κρέατος προτείνουν διάφορες εναλλακτικές, προκειμένου να ανταποκριθούν στη σχετική ζήτηση. Η τάση αύξησης της φυτικής πρωτεΐνης είναι μικρή, ωστόσο είναι υπαρκτή και μπορεί να προκαλέσει δυσκολίες στους παραγωγούς ζωικής πρωτεΐνης. Όπως σημειώθηκε, το 20% των καταναλωτών κοτόπουλου που δεν αγοράζουν φυτική πρωτεΐνη ανέφερε ότι είναι πρόθυμο να το κάνει στο μέλλον.

Ηλεκτρονικό εμπόριο και νέες τεχνολογίες

Το μέλλον του εμπορίου θα συνεχίσει να διαμορφώνεται με βάση τη διεύρυνση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο δρόμος προς την αγορά προϊόντων θα εξακολουθήσει να αλλάζει δραματικά στο μέλλον και το λιανεμπόριο θα πρέπει να διευρύνει το οπλοστάσιό του με την τεχνολογία που απευθύνεται στους καταναλωτές, προκειμένου να επιβιώσει, τονίστηκε στο συνέδριο. Τα καταστήματα θα πρέπει να βοηθήσουν τους καταναλωτές μέσω της τεχνολογίας να συνδεθούν με την πληροφορία που αναζητούν σχετικά με τη διατροφή τους.