ΣΕΒΤ: Έρευνα και καινοτομία οι πυλώνες ανάπτυξης της Ελληνικής Βιομηχανίας Τροφίμων

-Διαφήμιση-

Ο κλάδος των τροφίμων παραμένει ο σημαντικότερος τόσο στην ελληνική οικονομία, αντιπροσωπεύοντας το 25% των μεταποιητικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, όσο και στην ευρωπαϊκή, όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης που πραγματοποίησε ο ΣΕΒΤ την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου, για την Έρευνα και την Καινοτομία ως πυλώνες ανάπτυξης της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων.

Η εκδήλωση, χωρισμένη σε τρεις ενότητες, ανέλυε την παρουσία του κλάδου των τροφίμων στο σύγχρονο περιβάλλον και την ανάγκη ενίσχυσης της έρευνας και της καινοτομίας ως πυλώνες ανάπτυξης του κλάδου, ενώ στην τρίτη ενότητα διοργανώθηκαν τέσσερα εξαιρετικά ενδιαφέροντα εργαστήρια, με τη συμμετοχή σημαντικών εκπροσώπων του κλάδου.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της διοργάνωσης περιλαμβάνονταν και διμερείς συναντήσεις δικτύωσης μεταξύ μελών του κλάδου και ερευνητικών ομάδων από πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου, Ευάγγελος Καλούσης, αναφέρθηκε στις επιδόσεις, τους στόχους, καθώς και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος και τα εργαλεία που διαθέτει, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Ελληνική Τεχνολογική Πλατφόρμα «Food For Life» που ηγείται ο ΣΕΒΤ, ο διαγωνισμός ECOTROPHELIA, ο οποίος προκηρύσσεται σήμερα για το 2020, αλλά και οι δράσεις δικτύωσης.

«Η γνώση του σήμερα να γίνει κινητήριος μοχλός για ένα καλύτερο αύριο»

Η ανταγωνιστικότητα, η εξωστρέφεια, η έρευνα και η καινοτομία, καθώς και η προσέλκυση νέων επενδύσεων αποτελούν τους τέσσερις βασικούς πυλώνες για την ανάπτυξη του κλάδου, σύμφωνα με όσα ανέλυσε ο κ. Καλούσης.

«Η γνώση του σήμερα πρέπει να γίνει κινητήριος μοχλός για ένα καλύτερο αύριο» επεσήμανε, τονίζοντας ότι βασική προτεραιότητα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της βιομηχανίας σε επίπεδο Ελλάδας και ΕΕ, είναι η ενίσχυση της πρόσβασής τους σε επαρκή χρηματοδότηση, μεταφορά της τεχνογνωσίας και ανάπτυξη δεξιοτήτων, της πρόσβασης σε έρευνα και καινοτομία αλλά και σε νέες αγορές.

Φ. Αραμπατζή: Ορθολογική επιλογή και αδήριτη ανάγκη η στήριξη της κυβέρνησης στον κλάδο των τροφίμων

Χαιρετισμό απηύθυνε και η υφυπουργός ΑΑΤ, Φωτεινή Αραμπατζή, η οποία τόνισε τη στήριξη της κυβέρνησης στην επιχειρηματική κοινότητα με μία στρατηγική win-win, αλλά και τον σαφή προσανατολισμό της στις μεταρρυθμίσεις που κρίνονται αναγκαίες για την ελληνική οικονομία.

Η υφυπουργός ανέλυσε τα βήματα στα οποία προχωρά η κυβέρνηση για τη βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος, αλλά και την προσπάθεια για ταχεία αξιοποίηση του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης και του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας και Θάλασσας, ενώ, όπως αποκάλυψε, στον τομέα της μεταποίησης αναμένεται να επιδοτηθούν 283 επενδυτικά σχέδια, συνολικού προϋπολογισμού 656 εκατ. ευρώ, επιδοτήσεις που αφορούν μικρομεσαίες και μεγαλύτερες επιχειρήσεις.

«Το να ενισχύσουμε ως κυβέρνηση, στο πλαίσιο της γενικότερης φιλοεπιχειρηματικής πολιτικής μας, τον κλάδο των τροφίμων είναι προφανής, απολύτως ορθολογική επιλογή και αδήριτη ανάγκη» επισήμανε η κα Αραμπατζή, μεταφέροντας την προτεραιότητα που έχει διατυπωθεί και διά στόματος του πρωθυπουργού για τη σύνδεση της έρευνας και της καινοτομίας με την επιχειρηματικότητα.

Ν. Βέττας: Η βιομηχανία των τροφίμων να πιάσει τον σφυγμό της τεχνολογίας και των καταναλωτικών προτιμήσεων

Στον κομβικό ρόλο που κατέχει η ελληνική βιομηχανία τροφίμων, όχι μόνο γιατί επηρεάζει κρίσιμα το εσωτερικό ισοζύγιο της χώρας και δημιουργεί θέσεις εργασίας αλλά και σχετίζεται κρίσιμα με την τεχνολογία αναφέρθηκε ο γεν. διευθ. του ΙΟΒΕ και καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Νικόλαος Βέττας, τονίζοντας την ανάγκη αναγέννησης της ελληνικής οικονομίας, η οποία με τη βελτίωση των οικονομικών δεικτών βρίσκει πρόσφορο έδαφος.

Πέρα από την άμεση ανάγκη αύξησης των επενδύσεων από το εσωτερικό αλλά και το εξωτερικό, για τη μείωση της ψαλίδας που εμφανίζει η χώρα σε σύγκριση με τα άλλα κράτη της ΕΕ, ο κ. Βέττας επισήμανε ότι η βιομηχανία των τροφίμων ως προτεραιότητα θα πρέπει να πιάσει τον σφυγμό της τεχνολογίας και των καταναλωτικών προτιμήσεων. Σε επίπεδο χώρας, θα πρέπει να εκμεταλλευτεί και την ευκαιρία της γόνιμης διασύνδεσης των πωλήσεων στο εξωτερικό με αυτούς που επισκέπτονται τη χώρα. «Δεν είναι εύκολο, αλλά είναι η πίσω αυλή της χώρας που θα μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε, ειδικότερα αν κάνουμε τη διασύνδεση με την έρευνα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

-Διαφήμιση-