Σταδιακή επιστροφή των μαθητών στα θρανία της ΑΓΣ από τις 11 Μαΐου

Το πλάνο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής

Δύο μήνες μετά την αναστολή λειτουργίας των σχολείων, το Γενικό Λύκειο και το Επαγγελματικό Λύκειο της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής αναμένουν τη Δευτέρα 11 Μαΐου την επιστροφή των μαθητών της Γ’ τάξης στα θρανία. Αποτελεί το πρώτο βήμα στον μακρύ δρόμο της αποκατάστασης της κανονικότητας στην εκπαίδευση.

Οι διευθύνσεις των δύο σχολείων έχουν καταρτίσει ένα καλά οργανωμένο σχέδιο, βασιζόμενες στις εντολές και τις οδηγίες του αρμόδιου υπουργείου. Το ίδιο σχεδιάζει και η διεύθυνση του Γυμνασίου Χασιώτη, το οποίο αναμένεται να υποδεχθεί τους μαθητές του στην επόμενη φάση άρσης αναστολής λειτουργίας.

Η Αμερικανική Γεωργική Σχολή εκφράζει την αποφασιστικότητά της να εφαρμόσει πλήρως τις οδηγίες της Πολιτείας και να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να διασφαλίσει την υγεία τόσο των μαθητών όσο και του εκπαιδευτικού προσωπικού της.

Γενικό Λύκειο

«Δουλέψαμε και είμαστε σε επιφυλακή ώστε να προβλέψουμε κάθε λεπτομέρεια σχετική με τις ιδιαιτερότητες που θα προκύψουν στο σχολείο μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους. Θέλουμε όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες να νιώθουν ότι έρχονται σε ένα ασφαλές περιβάλλον για να συνεχίσουμε την εκπαίδευση με όσο το δυνατόκαλύτερα αποτελέσματα.

Προετοιμαζόμαστε για να τους δώσουμε αναλυτικά κάθε πληροφορία σχετικά με τους κανόνες που πρέπει να τηρούνται από όλους ώστε να συμβάλλουν στην διατήρηση αυτού του περιβάλλοντος. Δεν έχουμε αγωνία για κάτι, θεωρούμε ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες μας ερχόμενοι στο σχολείο θα δείξουν ωριμότητα ώστε να αφομοιώσουν τις οδηγίες άμεσα και να ασχοληθούν αποκλειστικά με τα αντικείμενα της εκπαίδευσης», τόνισε ο διευθυντής του Γενικού Λυκείου, Πάρης Πετράς.

Ξεκαθάρισε ότι το σχολείο προετοιμάζεται πυρετωδώς για την υποδοχή των μαθητών και την έναρξη μαθημάτων μέσα στις τάξεις. «Στο διάστημα που τα σχολεία δεν λειτουργούσαν, εμείς είχαμε καθημερινή σχολαστική καθαριότητα των χώρων, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν ενδοιασμοί σχετικά με την ετοιμότητα των κτιρίων μας για την έναρξη των προγραμμάτων.

Με αναδιάταξη των θρανίων στις τάξεις, θα είμαστε έτοιμοι να λειτουργήσουμε το καθημερινό πρόγραμμα με τους προβλεπόμενους αριθμούς μαθητών. Η εμπειρία του προσωπικού μας και η υπευθυνότητα όλων, βοήθησε στην ταχύτατη οργάνωση και την έναρξη εκπαιδευτικής διαδικασίας με ασύγχρονη αρχικά και αμέσως μετά με σύγχρονη επικοινωνία με τους μαθητές και τις μαθήτριες μας», είπε.

Τόνισε ότι για τους καθηγητές του ΓΕΛ ήταν πολύ σημαντικό να συνεχίσουν τα μαθήματα ακόμη και από απόσταση, αλλά ταυτόχρονα επικεντρώθηκαν και στην ψυχολογική τόνωση των παιδιών για να μπορέσουν να λειτουργήσουν όσο το δυνατό περισσότερο ομαλά κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού στο σπίτι.

Στο πρόγραμμα, πέρα από τα μαθήματα εντάχθηκαν συναντήσεις των τμημάτων με τους ψυχολόγους και τους ειδικούς παιδαγωγούς του σχολείου, προκειμένου να δώσουμε στα παιδιά τη δυνατότητα να μιλήσουν για το πώς αντιμετωπίζουν αυτή την τόσο ασυνήθιστη κατάσταση, αλλά και να πάρουν απαντήσεις σε ερωτήματα που τους απασχόλησαν αυτό το διάστημα.

«Η επικοινωνία μας με τους φορείς είναι τακτική, και οι μαθητές μας ερχόμενοι στο σχολείο θα λάβουν εκτενή πληροφόρηση σχετικά με τα πρωτόκολλα που θα πρέπει να ακολουθούνται, ταυτόχρονα με την εκπαιδευτική διαδικασία που θα γίνεται στα προγράμματα μας», κατέληξε.

Επαγγελματικό Λύκειο

«Έχουμε ένα σχολείο καλά οργανωμένο, με ανθρώπους έμπειρους και συνετούς. Έχουμε και την κουλτούρα της υπεύθυνης λειτουργίας. Λαμβάνοντας λοιπόν όλα τα αναγκαία μέτρα, ικανοποιούμε τη συλλογική ευθύνη που μας αναλογεί ως σχολική κοινότητα και είμαστε έτοιμοι να υποδεχτούμε ξανά τους μαθητές μας στο φυσικό τους χώρο, το σχολείο τους», ξεκαθάρισε ο διευθυντής του Επαγγελματικού Λυκείου, Απόστολος Βουρκούδης.

Υπογράμμισε ότι η αναστολή λειτουργίας του Επαγγελματικού Λυκείου, το οποίο είναι ένα ιδιαίτερο σχολείο καθώς εφαρμόζει τη βιωματική εκπαίδευση σε όλα τα προγράμματα του, θα μπορούσε να είχε οδηγήσει και στην αναστολή της εκπαιδευτικής λειτουργίας. «Αντίθετα, η συγκεκριμένη περίοδος αποτέλεσε ακόμη μία πρόκληση για την εκπαιδευτική μας κοινότητα. Καθηγητές και μαθητές ανταποκρίθηκαν με υψηλό αίσθημα ευθύνης, ενσυνειδητότητα και ενσυναίσθηση, απέναντι στις απαιτήσεις της ιδιόμορφης και πρωτοφανούς κατάστασης. Ασφαλώς, η προσαρμογή δεν ήταν εύκολη. Θεωρούμε όμως ότι ο σκοπός να διατηρηθεί η εκπαιδευτική διαδικασία ζωντανή και ενεργή, μέσα από τα εργαλεία της σύγχρονης  διαδικτυακής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που εφαρμόσαμε, επετεύχθη», είπε.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του Επαγγελματικού Λυκείου, η νέα περίοδος που αρχίζει την 11η Μαΐου εμπεριέχει πολλές δυσκολίες και προκλήσεις καθώς εκπαιδευτικοί και μαθητές δεν θα λειτουργούν από την ασφάλεια του σπιτιού αλλά από το περιβάλλον του σχολείου, το οποίο σε κάθε άλλη περίπτωση θα λειτουργούσε απελευθερωτικά για όλους.

Γυμνάσιο Χασιώτη

«Η πρόκληση πλέον της επιστροφής μας στο σχολείο είναι η τήρηση από τα παιδιά όλων των μέτρων και κανόνων υγιεινής, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να διατηρηθούν οι προϋποθέσεις άριστης ακαδημαϊκής υποστήριξης και φυσικά εκτόνωσης και δημιουργικής ψυχαγωγίας των παιδιών μας, μετά από την παρατεταμένη περίοδο εγκλεισμού στο σπίτι», υπογραμμίζει ο διευθυντής του Γυμνασίου Χασιώτη, Δημήτρης Σλαβούδης.

Τονίζει ότι ουσιαστικά αναδιαμορφώνεται όλο το καθημερινό πρόγραμμα του σχολείου, καθώς και πολλοί βασικοί κανόνες λειτουργίας. Φυσικά, η πρώτη προτεραιότητα σε αυτή την ιδιαίτερη περίοδο είναι η προστασία της υγείας των μαθητών και του προσωπικού. «Θα χρησιμοποιήσουμε ως βάση τις οδηγίες του υπουργείου Παιδείας και του ΕΟΔΥ. Πάνω σε αυτό το πλαίσιο θα δουλέψουμε, εμπλουτίζοντας το πρόγραμμα με βιωματικές δραστηριότητες και αξιοποιώντας τους ανοιχτούς χώρους του campus στο φυσικό περιβάλλον.

Τα τμήματα θα χωριστούν σε μικρότερες ομάδες μαθητών, θα τηρηθούν ευλαβικά οι οδηγίες καθαριότητας και απολύμανσης, ενώ θα δοθεί έμφαση στην τήρηση αποστάσεων και στον συστηματικό καθαρισμό των χεριών μας. Επίσης, διαμορφώνεται ειδικό πρόγραμμα υποστήριξης των μαθητών που θα απουσιάζουν, καθώς και δραστηριότητες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των παιδιών μας», είπε.