Στις επενδύσεις της γεωργικής παραγωγής στρέφεται η Ρουμανία

Στο σχεδιασμό και επαναφύτευση δέντρων

Στις επενδύσεις της γεωργικής παραγωγής στρέφεται η Ρουμανία

Η Ρουμανία για την ανάπτυξη της οικονομίας της δίνει έμφαση στις επενδύσεις της γεωργικής παραγωγής. Ένας από τους τομείς που αναμένεται να επωφεληθεί από αυτό είναι εκείνος των φρούτων, που προβλέπεται να απορροφήσει 260 εκατ. ευρώ περίπου για επαναφύτευση δέντρων και 40 εκατ. ευρώ για επεξεργασία.

Τα φρούτα και τα λαχανικά περιλαμβάνονται διαχρονικά στις καταναλωτικές συνήθειες των Ρουμάνων, οι οποίοι τα συγκαταλέγουν μεταξύ των πέντε βασικών προϊόντων που επιλέγουν για τη διατροφή τους. Άλλωστε, η Ρουμανία, μια χώρα με 20 εκατ. κατοίκους περίπου, θεωρείται μια σημαντική αγορά για τα προϊόντα αυτά.

Σύμφωνα με το γραφείο ΟΕΥ στο Βουκουρέστι, οι Ρουμάνοι καταναλωτές επιλέγουν να αγοράσουν φρούτα και λαχανικά κυρίως με κριτήριο την τιμή πώλησής τους και έπειτα την ποιότητά τους. Τα σημεία πώλησής τους είναι οι λαϊκές αγορές, τα σούπερ μάρκετ, οι υπεραγορές κ.λπ. Τα εισαγόμενα φρούτα και λαχανικά τα συναντά κανείς κυρίως στα μεγάλα καταστήματα, ενώ η τιμή πώλησής τους μερικές φορές είναι χαμηλότερη από εκείνη των εγχώριων προϊόντων.

Ως προς την καλλιέργεια φρούτων και λαχανικών στη Ρουμανία, παρατηρεί κανείς ότι οι καλλιεργούμενες εκτάσεις τα τελευταία χρόνια μειώνονται. Παρά ταύτα, η συνολική παραγωγή των προϊόντων αυτών βρίσκεται σε σταθερά επίπεδα.

Για τη χώρα μας η ρουμανική αγορά ως εξαγωγικός προορισμός σε φρούτα και λαχανικά είναι ιδιαίτερα σημαντικός, αφού θεωρούμαστε ο σημαντικότερος εμπορικός τους εταίρος στα εν λόγω προϊόντα. Οι ελληνικές εξαγωγές οπωροκηπευτικών, νωπών και μεταποιημένων, το 2015, ανήλθε σε 106.850.600 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 18,82% σε σχέση με το 2014, με τα φρούτα να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο.

Παρά τις θετικές επιδόσεις της χώρας μας, ο ανταγωνισμός από άλλες χώρες στα προϊόντα αυτά παραμένει έντονος με βασικούς ανταγωνιστές μας την Τουρκία, την Ισπανία και την Ιταλία.

Για τη διατήρηση της υψηλής κατάταξης των ελληνικών προϊόντων στην εν λόγω αγορά θα πρέπει να αποφεύγεται η πώλησή τους απευθείας από τους αγρούς, καθώς και η πώληση μη τυποποιημένων προϊόντων.