Τάσος Αγριανίδης: Φιστικοβούτυρο… αλά ελληνικά στις αγορές του κόσμου

Βρήκε τον τρόπο να δώσει αξία σε ένα προϊόν, το οποίο αντιμετωπίζει μεγάλο ανταγωνισμό από αντίστοιχα εισαγόμενα, αλλά και να προτείνει στην αγορά ένα φυσικό ελληνικό προϊόν.

Ο λόγος για τον καλλιεργητή φιστικιού, Τάσο Αγριανίδη, από την Αμμουδιά Σερρών, ο οποίος δημιουργεί πολλά και διαφορετικά προϊόντα, όπως φιστικοβούτυρο με διαφορετικές γεύσεις, μπάρες με βάση το φιστικοβούτυρο, αλλά και ταχίνι, φουντουκοβούτυρο και αμυγδαλοβούτυρο, καθώς συνεργάζεται και με άλλους παραγωγούς για την προμήθεια των πρώτων υλών. «Ξεκινήσαμε την παραγωγή φιστικιού το 2004, όταν τα προηγούμενα χρόνια είχε σταματήσει η καλλιέργειά του, καθώς τα φιστίκια του εξωτερικού ήταν πιο φθηνά. Εμείς ξεκινήσαμε οικογενειακά την καλλιέργεια, την επεξεργασία και το ψήσιμο για να τα δίνουμε στα τοπικά μαγαζιά», αναφέρει στην «ΥΧ» ο Τάσος.

Μεταποίηση

Το 2012 ήταν η χρονιά που η δραστηριότητα του Τάσου απέκτησε τη δική της ταυτότητα, με την επωνυμία «Ελληνικός Καρπός».

Όπως αναφέρει, «η αγορά του φιστικιού ήταν δύσκολη, καθώς οι έμποροι δεν έπαιρναν το 

προϊόν, λόγω του ότι υπήρχε εισαγόμενο σε χαμηλότερη τιμή. Υπήρχε, δηλαδή, το κινέζικο που ήταν πιο φτηνό και δίπλα το ελληνικό σε υψηλότερη τιμή, επομένως ήταν λογικό ο καταναλωτής να μην το επιλέξει.

Αποφασίσαμε, λοιπόν, να εξελίξουμε το προϊόν μας περνώντας στη μεταποίηση και στη δημιουργία φιστικοβούτυρου. Αναζητήσαμε, έτσι, τη συνεργασία και με άλλους παραγωγούς για την επέκταση της παραγωγής». Όπως υποστηρίζει ο ίδιος, δεν ήταν εύκολο να βρει παραγωγούς. «Ήταν πολλοί οι παραγωγοί που δεν μπορούσαν να πουλήσουν τα προϊόντα τους, ωστόσο δεν ήταν πρόθυμοι να συνεργαστούν, ήταν διστακτικοί. Παρ’ όλα αυτά, συμφωνήσαμε την τιμή και από εκεί πέρα ξεκινήσαμε τη συνεργασία μας».

100% φυσικό προϊόν

Ο Τάσος, προκειμένου να διαφοροποιηθεί και να καταφέρει το προϊόν του να κερδίσει τη θέση του στο ράφι ανάμεσα στα υπόλοιπα, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα φυσικό προϊόν. «Το φιστικοβούτυρο είναι ένα ιδιαίτερο προϊόν και όταν αποφασίσαμε να το δημιουργήσουμε υπήρχαν στην αγορά μόνο βιομηχανοποιημένα προϊόντα με φοινικέλαιο. Εμείς αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα προϊόν, το οποίο θα είναι 100% φυσικό, με όποιες αδυναμίες και αν έχει αυτό».

Εκτός από τα χαρακτηριστικά του και τη γεύση του, η στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς τα ελληνικά προϊόντα τα προηγούμενα χρόνια έδωσε, όπως αναφέρει ο Τάσος, ώθηση και στο δικό τους προϊόν.

Όλα τα προϊόντα της αγροτικής επιχείρησης «Ελληνικός Καρπός» έχουν ως βάση το φιστικοβούτυρο. Συγκεκριμένα, σήμερα η γκάμα των προϊόντων περιλαμβάνει διάφορες γεύσεις, όπως κακάο, μέλι, καραμέλα, μπάρες με φρούτα του δάσους ή σοκολάτα και καρύδα, σοκολατάκια με φιστικοβούτυρο και καραμέλα, αλλά και παστέλια, ενώ δημιουργούν και ταχίνι.

Οι πιο πρόσφατες προσθήκες είναι πάστες και άλλων ξηρών καρπών, όπως αμυγδαλοβούτυρο, φουντουκοβούτυρο και βούτυρο από κάσιους.

Προώθηση

Όλα τα παραπάνω προϊόντα κυκλοφορούν σε όλη την Ελλάδα σε καταστήματα και σούπερ μάρκετ. Για την εύρεση και την εξάπλωση του δικτύου, ο Τάσος αναφέρει ότι σημαντικό ρόλο έπαιξε η παρουσία τους σε εκθέσεις, μέσα από τις οποίες το καταναλωτικό κοινό γνώρισε τα προϊόντα.

Εκτός, όμως, από την Ελλάδα, τα προϊόντα ταξιδεύουν από το 2014 και στις αγορές του κόσμου, με μόνιμες συνεργασίες που έχει καταφέρει να δημιουργήσει. Αυτό, όπως ο ίδιος εξηγεί, δεν ήταν εύκολο, καθώς «στο εξωτερικό υπήρχαν ήδη προϊόντα σαν τα δικά μας και είναι δύσκολο ο κόσμος να εμπιστευτεί κάτι καινούργιο.

Ωστόσο, έχουμε καταφέρει σήμερα να εξάγουμε σε χώρες όπως η Κορέα, το Ντουμπάι και το Μπαχρέιν. Παράλληλα, ξεκινήσαμε τις αποστολές και στις ΗΠΑ και αυτή την περίοδο προσπαθούμε να τις ενισχύσουμε, ενώ στέλνουμε προϊόντα και στην υπόλοιπη Ευρώπη».