Χάνει έδαφος τόσο στην Ελλάδα όσο και σε ΗΠΑ και Μ. Βρετανία η ΦΑΓΕ

Απώλειες τζίρου δείχνουν οι οικονομικές καταστάσεις του α’ εξαμήνου 2019

-Διαφήμιση-

Δίχως αντίκρισμα φαίνεται ότι μένει προς το παρόν η προσπάθεια της ΦΑΓΕ να προστατεύσει τα ηγετικά μεν, ολοένα και πιο έντονα απειλούμενα δε από τον ανταγωνισμό μερίδιά της στην ελληνική αγορά γιαουρτιού.

Παρά τις γενναίες προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες που η εταιρεία έχει «τρέξει» από τις αρχές του 2019, οι πωλήσεις της στην Ελλάδα υποχώρησαν κατά 18,5% σε αξία στο πρώτο μισό του έτους, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα εξαμήνου που είδαν πριν λίγα εικοσιτετράωρα το φως της δημοσιότητας.

Η προσπάθεια να συγκρατηθούν οι απώλειες μέσω των εκπτώσεων αποτυπώνεται άλλωστε και στο ότι η πτώση στους όγκους πωλήσεων για το ίδιο διάστημα δεν ξεπέρασε το 0,9%. Κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι ο όμιλος πούλησε στη χώρα μας περίπου τις ίδιες ποσότητες με το πρώτο εξάμηνο του 2018, σε τιμές όμως σχεδόν 20% χαμηλότερες.

Βεβαίως, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις, οι πωλήσεις στην Ελλάδα δεν αντιπροσωπεύουν πλέον παρά μόνο το 14,7% του συνολικού τζίρου της ΦΑΓΕ (το υπόλοιπο 85,3% προέρχεται από το εξωτερικό) η οποία εδώ και καιρό έχει ρίξει το βάρος στη διεθνή της δραστηριότητα, αποεπενδύοντας από κλάδους όπου είχε παλαιότερα σημαντική παρουσία (π.χ. παστεριωμένο γάλα).

Υπό αυτή την έννοια, ακόμα πιο ανησυχητική για την βιομηχανία της οικογένειας Φιλίππου είναι η κάμψη κατά 12,4% ή κατά 36,6 εκατ. δολάρια που εμφάνισαν οι συνολικές πωλήσεις οι οποίες διαμορφώθηκαν στο εξάμηνο του 2019 σε 258,3 εκατ. δολάρια από 294,9 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στις ΗΠΑ η μείωση των πωλήσεων έφτασε το 14,2% σε αξία και το 11,6% σε όγκο, κάτι που αποδίδεται στην είσοδο ολοένα και περισσότερων παικτών στην αγορά του γιαουρτιού «ελληνικού τύπου» που εξακολουθεί να αναπτύσσεται με σημαντικούς ρυθμούς στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Στη Μεγάλη Βρετανία η πτώση των πωλήσεων περιορίστηκε στο 5,5%, αν και οι όγκοι αυξήθηκαν κατά 9,7% ενώ η Ιταλία είναι η μόνη από τις αναφερόμενες στα οικονομικά αποτελέσματα αγορές όπου καταγράφηκε αύξηση τόσο στην αξία όσο και στους όγκους των πωλήσεων κατά 0,8% και 7,6% αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της γαλακτοβιομηχανίας, η πτώση της αξίας των πωλήσεων σε όλες τις αγορές οφείλεται στη μείωση των συνολικών ποσοτήτων κατά 5,2%, στην υποχώρηση της μέσης τιμής πώλησης κατά 4,5% και στις μεταβολές των συναλλαγματικών ισοτιμιών (ενίσχυση του δολαρίου έναντι του ευρώ και της βρετανικής λίρας) το αντίκτυπο των οποίων επί των πωλήσεων έφτασε το 2,7%.

Οι αυξήσεις στο γάλα και τα κέρδη

Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με τη διοίκηση, στο πρώτο εξάμηνο του 2019 η μεικτή κερδοφορία του ομίλου επηρεάστηκε αρνητικά (υποχώρηση κατά 23,3% στα 103,5 εκατ. δολάρια από 134,9 εκατ. δολάρια) από τις αυξήσεις στις τιμές αγορές της πρώτης ύλης, δηλαδή του γάλακτος οι οποίες έφτασαν το 34,5% για τις ευρωπαϊκές της εγκαταστάσεις (Ελλάδα) και το 15,4% για τις ΗΠΑ.

-Διαφήμιση-