Οι υψηλές τιμές αλλάζουν τις προθέσεις αγοράς των Ιταλών καταναλωτών

Δεν είναι τόσο μεγάλες οι μειώσεις, ισχυρίζεται ο κλάδος

Στροφή σε άλλα βρώσιμα έλαια δείχνουν νεότερες έρευνες για μεγαλύτερο μερίδιο του ιταλικού καταναλωτικού κοινού, ενώ χαμηλότερες είναι οι πωλήσεις που καταγράφονται στο λιανεμπόριο της χώρας, λόγω της ανόδου των τιμών.

Νεότερη έρευνα του Ινστιτούτου Piepoli, που δημοσιεύτηκε στο IlSole24Ore, και επικαλείται το Olive Οil Τimes, δείχνει ένα αυξανόμενο μερίδιο των καταναλωτών, που δηλώνει πρόθυμο να στραφεί σε άλλα βρώσιμα έλαια όσο οι τιμές παραμένουν υψηλές.

Πιο συγκεκριμένα, ένα 30% των ερωτηθέντων άλλαξε αγοραστικές συνήθειες, καθώς η τιμή του εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου ανέβηκε από τα 4 στα 9 ευρώ/λίτρο. Βάσει των ίδιων στοιχείων, παρόλο που το 55% των καταναλωτών δεν άλλαξε τις συνήθειές του στο μαγείρεμα, οι υπόλοιποι διαλέγουν φθηνότερα σπορέλαια για μαγείρεμα, ενώ ένα 3% επιλέγει άλλα έλαια για όλες τις χρήσεις.

Για αριθμούς που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα των πωλήσεων μιλούν, ωστόσο, αρκετοί παραγωγοί, με τον David Granieri, πρόεδρο της Ένωσης Unaprol, να μιλά, αντίθετα, για άνοδο της κατανάλωσης κατά 3% του εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου, παρά την αύξηση τιμής το 2024.

Τέτοιες δειγματοληπτικές έρευνες αντικατοπτρίζουν μόνο προθέσεις, σχολιάζει και ο Zefferino Monini, εκπρόσωπος της ομώνυμης εταιρείας παραγωγής ελαιολάδου, παραπέμποντας στα στοιχεία πωλήσεων της Nielsen.

Σύμφωνα με αυτά, το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο στους μεγάλους λιανοπωλητές έχασε ένα 9,5% των πωλήσεων το 2023, ενώ το πρώτο δίμηνο του 2024 υποχώρησαν κατά 7,8%.