ΣΕΚ Επιδαύρου: Πορεία προς την επιτυχία μέσα από νέες εμπειρίες

Η Σχολή μπορεί να αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο

ΣΕΚ Επιδαύρου: Πορεία προς την επιτυχία μέσα από νέες εμπειρίες

Όταν τον Φλεβάρη του 2015 δημιουργήθηκε και άρχισε να λειτουργεί η Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης Επιδαύρου ή αλλιώς ΣΕΚ Επιδαύρου, σίγουρα το εγχείρημα αντιμετωπίστηκε με αρκετή δόση καχυποψίας και αμφισβήτησης για την αποτελεσματικότητα και τη στήριξη που μπορούσε να δώσει σε επαγγελματίες. Όταν, όμως, πάνω στη διετία η πρώτη «φουρνιά» εκπαιδευόμενων κατάφερε να παρασκευάσει το γνωστό τυρί έμενταλ, τότε αρκετοί κατανόησαν ότι αυτή η Σχολή μπορεί να αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο για όσους θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις που ήδη έχουν ή να αποκτήσουν πρόσβαση γνώσης σε ένα επάγγελμα που θα τους άρεσε και θα πίστευαν ότι μπορούν να ακολουθήσουν. Η Σχολή, στο σύνολό της, απασχολεί 104 άτομα στα τέσσερα τμήματα που διαθέτει, ενώ το τμήμα τυροκομίας παρακολουθούν 25 άτομα με μέσο όρο ηλικίας τα 30 έτη, που μάλιστα δεν είναι όλα από την Αργολίδα. Ενώ η πρώτη χρονιά ξεκίνησε με μαθητές από την Αργολίδα, η επόμενη τάξη συγκροτήθηκε από άτομα εκτός Αργολίδας, που έβαλαν στόχο την απόκτηση του πτυχίου. Έχοντας βάλει στην άκρη ένα χρηματικό ποσόν ή κάνοντας προσωρινές εργασίες, μένουν στην Αργολίδα και παρακολουθούν τα μαθήματα. Η διευθύντρια της Σχολής, κα Αντωνοπούλου, αναφερόμενη στα χαρακτηριστικά των μαθητών της Σχολής, αποκάλυψε ότι τουλάχιστον στο ξεκίνημα οι πρώτοι ήταν παιδιά που οι γονείς τους έχουν μεγάλες κτηνοτροφικές μονάδες και κατανόησαν την ανάγκη να διευρύνουν το πεδίο των γνώσεών τους και να ανοίξουν νέους ορίζοντες.

Η εκπαιδευτικός Αγγελική Τάρλα (Χημικός), αναφερόμενη στην παρασκευή του τυριού έμενταλ, εξήγησε ότι ήταν πρόκληση και ιδιαίτερα ευχάριστη εμπειρία για όλους. Παράλληλα, η Σχολή κινείται και σε άλλες παρασκευές, όπως το κρασοτύρι και το λαδωτήρι. Πρόκειται για πρωτότυπες γεύσεις, που στην αρχή αντιμετωπίστηκαν με δισταγμό από τους μαθητές, αλλά στη συνέχεια έγιναν τρόπος δημιουργίας. Ήδη αναζητούνται νέες δημιουργίες και κάποιες από αυτές μπορούμε να τις βρούμε στις τυροκομικές μονάδες, αποτελώντας προσφορά στο καταναλωτικό κοινό και στην οικονομία, αφού μπορεί με νέα ποιοτικά προϊόντα να βγουν στις αγορές του εξωτερικού. Το στοίχημα πλέον για τους μαθητές είναι η επανάληψη της παρασκευής έμενταλ μαζί με άλλα τυριά, ενώ για τους εκπαιδευτικούς η υπέρβαση των προβλημάτων και η αναζήτηση νέων υποστηρικτών της προσπάθειας με τη μορφή χορηγίας, αφού μόνο έτσι μπορεί να καλυφθούν οι ανάγκες.

Γιώργος Αργυρίου