FOOD EXPO 2018: Γόνιμο έδαφος για μεγάλα ντηλ (φωτορεπορτάζ)

food-expo-2018

Πλούσιες γεύσεις, μοναδικά αρώματα και πολλά χαμόγελα μέσα σε κατάμεστες αίθουσες, τόσο χάρη στους 1.302 Έλληνες και ξένους εκθέτες όσο και στους 72.000 επισκέπτες από 31.500 επιχειρήσεις της λιανικής, του χονδρεμπορίου, της μαζικής εστίασης και των ξενοδοχείων, είχε η Food Expo 2018. Η μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη μέσα σε τρεις μέρες επιβεβαίωσε τον ρόλο της ως μέσο προβολής και καθιέρωσης εξαιρετικών και καινοτόμων αγροδιατροφικών προϊόντων.

Η 5η Διεθνής Έκθεσης Food Expo τα είχε όλα. Όπως για παράδειγμα, εντυπωσιακά περίπτερα, μεταξύ άλλων του πειρατικού πλοίου της εταιρείας Β. Σαβράμης & ΣΙΑ ΕΠΕ με τα χρυσά κορίτσια, τα περίτεχνα μπουκάλια ελαιολάδου από εξαγωγείς και συνεταιρισμούς, τις πολύχρωμες προθήκες με τα κατεψυγμένα λαχανικά της Alterra, το ξίδι βαλσάμικο από την Οξοποιία Ζαφειρόπουλος, την Ικαριώτισσα Ale, την πρώτη μπύρα που παρασκευάζεται στο νησί από τη νεοσυσταθείσα Ικαριακή Ζυθοποιία, τα τυροκομικά και γαλακτοκομικά προϊόντα με απεριόριστη εξαγωγική δυναμική, την extra μαρμελάδα ροδιού του ΑΣΟΠ Αγίου Αθανασίου από την οποία εμπνεύστηκαν μοναδικές γευστικές δημιουργίες οι μεγαλύτεροι Έλληνες σεφ που συμμετείχαν στην έκθεση και, φυσικά, το ρεκόρ συμμετοχής από εξειδικευμένους επαγγελματίες και μη επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Νέα προϊόντα από επιλεγμένες φάρμες στο «καλάθι» της Πίνδος

Με περίπτερο αφιερωμένο στα 60 χρόνια προσφοράς του στην ελληνική πτηνοτροφία και σε πρώτο πλάνο νέες σειρές προϊόντων κρέατος εμφανίστηκε ο ΑΠΣΙ Πίνδος. «Είχε πάρα πολύ μεγάλη συμμετοχή η έκθεση, μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά, και βρέθηκαν και πάρα πολλοί εξειδικευμένοι επισκέπτες από όλους τους κλάδους του λιανεμπορίου και του χονδρεμπορίου. Για τα ελληνικά δεδομένα, ήταν μια πάρα πολύ επιτυχημένη έκθεση. Με την ευκαιρία συμπλήρωσης των 60 χρόνων, θέλαμε να δείξουμε την προσφορά μας ως εταιρεία όλα αυτά τα χρόνια στην ανάπτυξη της πτηνοτροφίας, τη δραστηριοποίηση του συνδέσμου και τη νέα σειρά προϊόντων που παρουσιάζουμε στην αγορά, τα αλλαντικά. Επιπλέον, συναντήσαμε απευθείας υφιστάμενους πελάτες μας, αλλά γνωρίσαμε και νέους», αναφέρει στην «ΥΧ» ο Λάζαρος Τσακανίκας, διευθυντής του Συνεταιρισμού Πίνδος. Επίσης, όπως μας ενημέρωσε, έγινε και η παρουσίαση μιας νέας γκάμας προϊόντων από επιλεγμένες φάρμες από ειδικές εκτροφές κρέατος, όπως ο μαύρος χοίρος, το βιολογικό μοσχάρι, το βουβαλίσιο κρέας και το βιολογικό κοτόπουλο. «Πρόκειται για μια καινούργια σειρά που θα λανσάρουμε με συνεργαζόμενες φάρμες μικρών παραγωγών απ’ όλη την Ελλάδα. Θα ακολουθήσουν γαλοπούλες και κουνέλια. Αναλαμβάνουμε το branding και τη διανομή τους μέσω του δικτύου των 15 καταστημάτων της Πίνδος στην αγορά. Δίνουμε έτσι τη δυνατότητα σε μικρούς παραγωγούς που δεν έχουν τη δυνατότητα αυτή».

 

Τυριά της ΕΑΣ Νάξου σε ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο

Σε κλείσιμο νέων συμφωνιών και ανανέωση υφιστάμενων προχώρησε η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου με ανθρώπους του εξωτερικού στο πλαίσιο της έκθεσης. Όπως ανέφερε ο Ιάκωβος Βαλέρης, αντιπρόεδρος της ΕΑΣ Νάξου, σε δημοσιογράφους της «ΥΧ», τις εντυπώσεις «κλέβει» η περίφημη γραβιέρα Νάξου, για την οποία επιδιώκουν να γίνει περισσότερο γνωστή στο εξωτερικό. «Έχουμε συμφωνία με αμερικανική εταιρεία και ακόμη μία για εξαγωγές σε αλυσίδα σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου», σημείωσε ο ίδιος. «Μόνο θετική ήταν η αίσθηση που μας άφησε η έκθεση. Προσεγγίσαμε πελάτες μας, αλλά είδαμε και άγνωστο κόσμο. Δοκίμασαν τα προϊόντα μας. Σημειώνεται ότι συμμετέχουμε για 5η συνεχόμενη φορά στη Food Expo και αυτό δείχνει τη σταθερή μας παρουσία», επεσήμανε ο Γιώργος Σέργης, υπεύθυνος για θέματα επικοινωνίας του συνεταιρισμού.

Πόλος έλξης το Meet the Lamb των επαγγελματιών του κρέατος

Την έναρξη του δεύτερου έτους του ευρωπαϊκού προγράμματος Meet the Lamb, με παρουσία στην κλαδική έκθεση Food Expo, επέλεξε η ΕΔΟΚ. «Φέτος, ήρθαν μόνοι τους οι επαγγελματίες του κλάδου του κρέατος στο περίπτερό μας. Αναγνώρισαν τις προσπάθειες και το έργο μας. Πέρυσι, υπήρχε επιφυλακτικότητα. Στο περίπτερό μας, πραγματοποιήθηκε γευσιγνωσία προϊόντων, επίδειξη νέων κοπών και μοιράστηκαν φυλλάδια με τις νέες κοπές.

Μυθικό το πελοποννησιακό πρωινό

Περισσότερες από 40 μικρομεσαίες επιχειρήσεις τυποποιημένων τροφίμων και ποτών, χαρακτηρίζοντας τη συμμετοχή της Πελοποννήσου ως μία από τις πιο δυναμικές ολόκληρης της έκθεσης, συμμετείχαν στο περίπτερο της «Μυθικής Πελοποννήσου». Οι παραγωγοί προέβαλαν τα ποιοτικά πελοποννησιακά προϊόντα, ενώ έκαναν αρκετές b2b επιχειρηματικές συναντήσεις με εταιρείες και έμπορους από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Την Κυριακή 11 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε εξειδικευμένη εκδήλωση της Περιφέρειας Πελοποννήσου, όπου παρουσιάστηκαν μοναδικές παραδοσιακές συνταγές με έμφαση στο πελοποννησιακό πρωινό. Επιπλέον, δυναμικό ήταν το παρών για την ομάδα έργου του ευρωπαϊκού διακρατικού προγράμματος Aristoil, το οποίο έχει στόχο την ανάδειξη των υγειοπροστατευτικών ιδιοτήτων του ελαιολάδου.

Η αυθεντική γεύση των κρητικών προϊόντων

Με 18 επιχειρήσεις-μέλη της και από τις τέσσερις περιφερειακές ενότητες του νησιού συμμετείχε στην έκθεση η Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κρήτης, στο πλαίσιο υλοποίησης του ευρωπαϊκού προγράμματος «The European Food Masters-Taste the Authentic», που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ελλάδα. Πιστοποιημένα προϊόντα ΠΟΠ, ΠΓΕ και βιολογικά, όπως ελαιόλαδο, ελιές, βότανα, κηπευτικά, φρούτα, τυροκομικά, μέλι και ρακή ήταν τα προϊόντα που γνώρισαν και γεύτηκαν οι εμπορικοί επισκέπτες της έκθεσης.

Παρθενική εμφάνιση της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων

Για πρώτη φορά, συμμετείχε με 14 παραγωγούς από το σύνολο των περιφερειακών ενοτήτων και με προϊόντα όπως κρασί, ελαιόλαδο, κουμ κουάτ, μπύρα, σταφίδα, και τσιτσιμπύρα η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων στη Food Expo, αλλά και στο Οινόραμα Ζάππειο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η χρονική σύμπτωση των δύο αυτών κορυφαίων κλαδικών εκθέσεων ήταν κάτι που δυσαρέστησε επισκέπτες και εκθέτες που έπρεπε να βρίσκονται ταυτόχρονα σε δύο διαφορετικά σημεία της Αθήνας.

Ξεχώρισε η κουζίνα της ΠΚΜ

Με 31 πρότυπες επιχειρήσεις από όλες τις περιφερειακές ενότητες, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετείχε για 2η φορά στη Food Expo και την παράλληλη Διεθνή Έκθεση Οίνου και Αποσταγμάτων «OENOTELIA». Έμπειροι σεφ μαγείρεψαν με τα ιδιαίτερα προϊόντα της Κεντρικής Μακεδονίας τέσσερις μοναδικές συνταγές της μακεδονικής κουζίνας –μανέστρα με μύδια, ντομάτα και φέτα, φούστορον με καβουρμά, μανιταρόσουπα αγιορείτικη και ντολμαδάκια γιαλαντζί–, αναδεικνύοντας έτσι τον κυρίαρχο ρόλο της τοπικής γαστρονομίας στην αύξηση των εξαγωγών των ελληνικών τροφίμων και ποτών.

Olive Challenge: Δέκα καινοτόμες προτάσεις στην Επώαση

Με την πρόκριση στη φάση της Επώασης των δέκα επικρατέστερων προτάσεων, ολοκληρώθηκε η 2η φάση του Διαγωνισμού Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας αποκλειστικά για τον ελαιοκομικό τομέα Olive Challenge, που διοργανώνει η Επιστημονική Λέσχη Φίλων Ελαιολάδου ΦΙΛΑΙΟΣ. Τις ομάδες ανέδειξαν, κατά τη διάρκεια του DEMO DAY την Κυριακή 11 Μαρτίου, τα μέλη του ADVISORY COMMITTEE του διαγωνισμού και το κοινό που συμμετείχε στην ψηφοφορία, στο πλαίσιο της Food Expo. «Πέραν του Olive Challenge απονεμήθηκαν για 3η συνεχόμενη χρονιά τα βραβεία ΚΟΤΙΝΟΣ. Πρόκειται για τον διαγωνισμό ποιότητας εξαιρετικά παρθένων ελαιολάδων όπου δίνονται χρυσά, αργυρά και χάλκινα βραβεία, αλλά και έπαινοι για τις εξής κατηγορίες: βιολογικό, ΠΟΠ και συμβατικό. Επίσης, περισσότερες από 120 ελαιοκομικές επιχειρήσεις και ελαιοκομικοί συνεταιρισμοί συμμετείχαν συνολικά στην έκθεση και πραγματοποίησαν b2b συναντήσεις. Ως ΣΕΒΙΤΕΛ είχαμε ένα λιτό περίπτερο που συμμετείχαν συλλογικά πέντε εταιρείες του κλάδου», Γιώργος Οικονόμου, Γενικός διευθυντής ΣΕΒΙΤΕΛ.

Βασικός άξονας η εξωστρέφεια για τρόφιμα και ποτά

Στην πορεία των ελληνικών εξαγωγών και στην προοπτική μηδενισμού του εμπορικού ελλείμματος στα προϊόντα αγροδιατροφής αναφέρθηκε κατά την ομιλία του στη Food Expo 2018 o υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Βαγγέλης Αποστόλου.
Για ακόμα μία χρονιά, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων και Ποτών (ΣΕΒΤ) συμμετείχε ενεργά στη Food Expo. Ο Ευάγγελος Καλούσης, πρόεδρος του ΣΕΒΤ, ανέφερε: «H ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών είναι ένας κλάδος δυναμικός, ανταγωνιστικός και εξωστρεφής, με πρωταρχικό ρόλο στην ελληνική οικονομία. Βασικός άξονας για την ανάπτυξη του κλάδου μας είναι η εξωστρέφεια και στόχος μας είναι να παραμείνουμε η πρώτη εξαγωγική δύναμη της χώρας».

Χιλιάδες επισκέπτες υποδέχτηκε το εντυπωσιακό περίπτερο, των 110 τ.μ., της Λουξ. Η μεγαλύτερη αμιγώς ελληνική εταιρεία αναψυκτικών και χυμών, με έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, παρουσίασε τα προϊόντα της στο κοινό, καθώς και τα νέα καινοτόμα αναψυκτικά και το παγωμένο τσάι λουξ plus ’n light, μόνο με φυσικά γλυκαντικά, 0% ζάχαρη και 60% λιγότερες θερμίδες.

GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ: Συνεταιριστικά προϊόντα στο απόγειό τους

Την ευκαιρία να γνωρίσουν, αλλά και να γευτούν τα ποιοτικά, παραδοσιακά προϊόντα των αγροτικών συνεταιρισμών-συνεργατών της (ΑΣ Ζακύνθου, Αγροτικός Συνεταιρισμός Μεταποίησης & Εμπορίας Αγροτικών Προϊόντων Τρικάλων, ΑΣ Γρεβενών, ΕΑΣ Μεσολογγίου, Ένωση Αγροτών Συνεταίρων Αργολίδας «Ρέα», Αγροτικός Κτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Αρκαδίας «Η Ένωση», Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Ηρακλείου, Μονοπάτι ΑΕ) GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ είχαν οι χιλιάδες επισκέπτες της έκθεσης. Μάλιστα, στο πλαίσιο της έκθεσης, το Σάββατο 10 Μαρτίου, ο σεφ Fahd Alexandros Hassan-Kassem ετοίμασε νόστιμα εδέσματα για τους επισκέπτες του περιπτέρου της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ, χρησιμοποιώντας αγνά, ελληνικά συνεταιριστικά προϊόντα.

ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ: Με υπηρεσίες, προϊόντα και λύσεις για τον κλάδο της αγροδιατροφής

 Εξειδικευμένα στελέχη της Τράπεζας Πειραιώς προέβαλαν υπηρεσίες, προϊόντα και λύσεις που απευθύνονται σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες του τομέα της λιανικής τραπεζικής, καθώς και του αγροδιατροφικού τομέα. Ειδικότερα, υπηρεσίες διαχείρισης των εισπράξεων και των πληρωμών των εμπορικών επιχειρήσεων, καθώς και χρηματοδοτικά προγράμματα, που παρέχονται με προνομιακούς όρους, παρουσιάστηκαν στον εκθεσιακό χώρο της Τράπεζας Πειραιώς στο πλαίσιο της Food Expo.