Μέντορας σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η ΚοινΣΕπ ΑΡΩΜΑ ΕΒΡΟΥ

Επισκέπτονται σχολεία σε όλη την Ελλάδα και συζητούν με μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για θέματα που αφορούν τη γεωπονία

Η ΚοινΣΕπ ΑΡΩΜΑ ΕΒΡΟΥ σε συνεργασία με την ομάδα The Tipping Point εμπνεύστηκαν και υλοποιούν ένα ξεχωριστό εκπαιδευτικό ταξίδι. Επισκέπτονται σχολεία σε όλη την Ελλάδα και συζητούν με μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για θέματα που αφορούν τη γεωπονία.

Ανάμεσα στα 20 και πλέον σχολεία, εκτός αστικών κέντρων, που επισκέφθηκαν είναι το ΓΕΛ Κρηνίδων Καβάλας, το 1ο ΕΠΑΛ Δεσκάτης και το Γυμνάσιο Αιτωλικού. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χρήστος Μουταφίδης, εξηγεί πως επισκέφθηκαν ορισμένα σχολεία, ενώ σε άλλα η επικοινωνία έγινε με τηλεδιασκέψεις.

«Εδώ και δύο χρόνια με την εταιρεία ΑΡΩΜΑ ΕΒΡΟΥ είμαστε μέντορες στον οργανισμό The Tipping Point, ο οποίος δημιουργήθηκε πριν από την Covid-19 και απέδειξε τη χρησιμότητά του κατά την πανδημία, καθώς δημιούργησε μια πλατφόρμα σύνδεσης με τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Μέντορες διαφορετικών ειδικοτήτων παρουσιάζουν εμπειρικά τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό», εξηγεί, τονίζοντας τη δυναμική του εγχειρήματος.

Ενδιαφέρον για τον πρωτογενή τομέα

Ο ίδιος εκπροσωπεί τη γεωπονία και τη μεταποίηση και επιλέγει τη θεματική που θα προσεγγίσει σε κάθε μάθημα ανάλογα με το θέμα όπου θέλει το σχολείο να συζητηθεί. Πρόσφατα συζήτησαν για τα έξυπνα θερμοκήπια, ενώ συχνά αναφέρονται στα αρωματικά φυτά όπου επικεντρώνεται η καλλιεργητική τους δραστηριότητα, αλλά και στη μεταποίηση που γίνεται μέσω της οικοτεχνίας τους. «Μέσα από τη διάδραση με τους μαθητές, αντιλαμβανόμαστε τη στροφή στον πρωτογενή τομέα.

Επικοινωνήσαμε με περισσότερους από 350 μαθητές. Μιλήσαμε βιωματικά για το πώς εμείς στην εταιρεία ΑΡΩΜΑ ΕΒΡΟΥ δραστηριοποιούμαστε στον τομέα των εναλλακτικών καλλιεργειών, τόσο στη μεταποίηση όσο και στα προγράμματα αγροτουρισμού ή και της εκπαίδευσης που χρειάζεται ο πρωτογενής τομέας».

Τα ερωτήματα που θέτουν οι μαθητές είναι ανάλογα με την ηλικία τους, αλλά αυτό που κυριαρχεί είναι το κατά πόσο ο κλάδος της γεωπονίας αποδίδει βιοποριστικά. Τους ενδιαφέρει, επίσης, η εξωστρέφεια της επιχείρησης, η ομορφιά που έχουν τα χωράφια λεβάντας, καθώς και οι αλλαγές που επήλθαν στον πρωτογενή τομέα με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών. Η διά ζώσης επικοινωνία επιτρέπει στον κ. Μουταφίδη να παρουσιάσει τα προϊόντα λεβάντας στα παιδιά, να τα αγγίξουν, να τα μυρίσουν. «Ακόμη και η εξ αποστάσεως επικοινωνία είναι ένα θετικό βήμα, γιατί πλέον τα σχολεία αρχίζουν να γίνονται πιο βιωματικά.

Στον οργανισμό που συμμετέχουμε ανήκουν πάνω από 2.000 μέντορες ανά τον κόσμο σε διάφορες ειδικότητες, από τα οικονομικά μέχρι την αστρονομία, οι οποίοι, όπως πιστεύει ο οργανισμός, έχουν πράγματα να μεταφέρουν στα παιδιά».

Ο κ. Μουταφίδης προσκαλεί τα σχολεία να λάβουν μέρος και τονίζει ότι το συγκεκριμένο πρότζεκτ είναι δωρεάν, υλοποιείται υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και έχει πιστοποίηση από το υπουργείο Παιδείας.