Αγελαδινό γιαούρτι: Πώς μοιράζονται γαλακτοβιομηχανίες και επιχειρήσεις την πίτα των 133 εκατ. ευρώ

Σε χαρτογράφηση της αγοράς αγελαδινού γιαουρτιού χωρίς γεύσεις, για το διάστημα μεταξύ 1/2/2022 και 1/2/2023, προχώρησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Από αυτήν προκύπτουν μερικά ενδιαφέρονται ευρήματα και διαπιστώσεις.

Ειδικότερα, το σύνολο των πωλήσεων γιαουρτιού από τα σούπερ μάρκετ κατά την περίοδο αναφοράς ανέρχεται σε 133,4 εκατ. ευρώ, με μέση σταθμισμένη τιμή 3,02 ευρώ/kg. Στο σύνολο των πωλήσεων, το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (σε αξία) κατέχει η Σκλαβενίτης (30-40%) και ακολουθούν ΑΒ-Βασιλόπουλος και Lidl (10-20%). Μερίδιο αγοράς μεταξύ 5% και 10% κατέχουν τα σούπερ μάρκετ My Market και Γαλαξίας, ενώ τα λοιπά σούπερ μάρκετ κατέχουν μερίδιο αγοράς μεταξύ 0%-5%.

Με βάση την αξία πωλήσεων στα επώνυμα γιαούρτια, το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις πωλήσεις κατέχει η Σκλαβενίτης (30%-40%) και ακολουθεί η ΑΒ-Βασιλόπουλος (15%-20%). Με βάση την αξία πωλήσεων στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις πωλήσεις κατέχει η Lidl (40%-50%) και ακολουθούν Σκλαβενίτης (20%-30%), ΑΒ-Βασιλόπουλος (10%-15%) και My Market (5%-10%).

Σε επίπεδο προμηθευτών, το μεγαλύτερο μερίδιο στις πωλήσεις βάσει αξίας, ανεξαρτήτως αν πρόκειται για επώνυμα ή ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα, κατέχει η Κρι Κρι και ακολουθούν η ΦΑΓΕ και τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία. Μικρό μερίδιο αγοράς, μεταξύ 0%-5%, κατέχουν οι εταιρείες FrieslandCampina, Νumil, Κουκάκη, ΜΕΒΓΑΛ, Naabtaler, Εβροφάρμα, ΣΕΡΓΑΛ και Στάμου.

Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις πωλήσεις (σε αξία) των σούπερ μάρκετ, στα επώνυμα προϊόντα, κατέχει η ΦΑΓΕ και ακολουθούν οι εταιρίες Ελληνικά Γαλακτοκομεία και Κρι Κρι. Σε σχέση με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, μόνο δύο προμηθευτές κατέχουν μερίδιο άνω του 10%, δηλαδή η Κρι Κρι, που είναι ο σημαντικότερος προμηθευτής, με μεγάλη διαφορά ως προς τους υπόλοιπους, και η εταιρία Κολιός.