Αγρότες: Δεν προσφεύγουν εύκολα στο Συνήγορο του Πολίτη αλλά διαμαρτύρονται κι αυτοί για συντάξεις

Πώς υπολογίζονται οι ασφαλιστικές εισφορές των αγροτών από το 2018

Το υπουργείο Εργασίας είναι το πρώτο για το οποίο κάνουν παράπονα οι Έλληνες πολίτες  με συντριπτικό ποσοστό 29,11%. Ανάμεσά τους και οι αγρότες, που στρέφονται εκεί για να βρουν το δίκιο τους, κυρίως σε συνταξιοδοτικά ζητήματα. Ακολουθούν διαμαρτυρίες πολιτών για λάθη ή προβλήματα με την Αυτοδιοίκηση, σε δήμους, Περιφέρειες σε ποσοστό 21,75% ενώ στρέφονται και κατά του υπουργείου Εσωτερικών σε ποσοστό 11, 88%, κατεξοχήν για θέματα ιθαγένειας, ισότητας κ.ά.

Τα παραπάνω αποτυπώνονται στην έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη, η οποία παρουσιάστηκε στη Βουλή από τον πρόεδρο της Βουλής, Νίκο Βούτση κι από τον πρόεδρο του αρμόδιου φορέα, Ανδρέα Ποττάκη.

Ο Συνήγορος του Πολίτη, που είναι ανεξάρτητη αρχή, εξετάζει κατά κύριο λόγο θέματα διακριτικής μεταχείρισης μεταξύ των πολιτών, κοινωνικής προστασίας, δικαιωμάτων του ανθρώπου, δικαιωμάτων του παιδιού, κακοδιοίκησης, ποιότητας ζωής κ.ά. Όμως, ενώ ακούγονται τακτικά παράπονα ακούγονται από τους αγρότες για καθυστερήσεις, λάθη της δημόσιας διοίκησης, δε φαίνεται να στρέφονται τόσο συχνά στο θεσμό του συνηγόρου του Πολίτη, για θέματα, που άπτονται αμιγώς της δικαιοδοσίας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.

Το γεγονός αυτό έχει τη σημασία του, διότι το 83,39% των υποθέσεων, που πήγαν στο Συνήγορο του Πολίτη, όπως εξήγησε ο πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης, επιλύθηκαν.

Πέρα από το θέμα της χορήγησης συντάξεων, αγρότες αλλά κι επιχειρήσεις, βιοτεχνίες και βιομηχανίες στράφηκαν για να βρουν το δίκιο τους και κατά του υπουργείου Περιβάλλοντος για το θέμα των χρήσεων γης. Υπήρξαν και περιπτώσεις, που παραγωγοί καταφέρθηκαν εναντίον των τοπικών αρχών, για την έλλειψη ή την αδυναμία υλοποίησης αντιπλημμυρικών έργων κ.ά.