Αισιοδοξία µετά από καιρό στην παγκόσμια αγορά του κρασιού

Έναν αισιόδοξο τόνο αποπνέει η 9η έκδοση του Wine Trade Monitor, που δημοσιεύθηκε στις 30 Νοεμβρίου και η οποία αποκρυπτογραφεί τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς κρασιού.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου 2021 στις βασικές αγορές κατανάλωσης και εισαγωγής οίνου, δηλαδή στη Γερμανία, στο Βέλγιο, στην Κίνα, στις ΗΠΑ, στην Ιαπωνία και στο Ην. Βασίλειο, ενώ φέτος προσχώρησαν για πρώτη φορά ο Καναδάς και η Ολλανδία. Το χρονικό διάστημα συνέπεσε με την υποχώρηση των ανησυχιών για τον «φόρο Τραμπ» και το Brexit, αλλά και με την εφαρμογή των κινεζικών φόρων στα κρασιά της Αυστραλίας.

Όπως σχολιάζει η ΚΕΟΣΟΕ, μέχρι το 2023, η επιστροφή της αισιοδοξίας ωφελεί κυρίως τους ηγέτες της αγοράς (Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία), με τους επαγγελματίες να αναφέρουν ότι για το 53% των γαλλικών κρασιών θα υπάρχουν θετικές εξελίξεις στις πωλήσεις, αντίστοιχα για το 49% των ιταλικών κρασιών και για το 37% των ισπανικών. Οι πιο αισιόδοξοι για την ανάπτυξη της αγοράς τους είναι οι Γερμανοί, οι Καναδοί και οι Ολλανδοί και πιο επιφυλακτικοί οι Άγγλοι.

Κερδίζουν έδαφος ροζέ και βιολογικά

Τα γαλλικά κρασιά παραμένουν στην πρώτη θέση, καθώς το 90% των επαγγελματιών τα υιοθετεί και ακολουθούν οι Ιταλοί και οι Ισπανοί (82% και 76%). Η Γαλλία παραμένει η καλύτερη αντιληπτή καταγωγή για το 52%, πολύ μπροστά από την Ιταλία (18%) και τη Γερμανία (5%).

Άλλωστε, οι επαγγελματίες έχουν τοποθετήσει τη Γαλλία στην κορυφή πολλών κατηγοριών: 70% για ειδικές περιστάσεις, 48% για πιστοποίηση βιολογικών προϊόντων και 46% για τον σεβασμό σε κλιματικές και περιβαλλοντικές πτυχές.

Επίσης, για το 45% των επαγγελματιών, τα βιολογικά κρασιά ως κριτήριο επιλογής των καταναλωτών βρίσκονται μπροστά από τη γεωγραφική προέλευση, που είχε ήδη υποβιβαστεί στη δεύτερη θέση το 2019. Η τάση είναι λιγότερο έντονη στην Ασία, αλλά ιδιαίτερα αισθητή στη Μεγ. Βρετανία.

Τα ροζέ βλέπουν την ελκυστικότητά τους να επιβεβαιώνεται, ενώ εμφανίζονται νέες δυναμικές κατηγορίες, όπως τα πορτοκαλί κρασιά και τα Pet Nat στον Καναδά και στην Ιαπωνία, καθώς και τα ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ στις ΗΠΑ.