Αναγκαίες οι προσαρμογές της βιομηχανίας στις καταναλωτικές συνήθειες

-Διαφήμιση-

Οι αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών, σε συνδυασμό με την αύξηση της κατανάλωσης κρέατος κοτόπουλου μέσα στη δεκαετία 2010-2019, έφεραν την πτηνοτροφία αντιμέτωπη με μια σειρά από προκλήσεις που απαιτούν προσαρμογές.

Τέσσερις από αυτές, που οι ειδήμονες αναδεικνύουν ως τις σημαντικότερες, είναι η διαφάνεια στην αλυσίδα, οι φυτικές πρωτεΐνες ως εναλλακτική, οι αλλαγές που έχει επιφέρει η τεχνολογία στον τρόπο που προμηθεύονται φαγητό οι καταναλωτές και η τάση προς τα βιολογικά και χωρίς αντιβιοτικά τρόφιμα.

Η διαφάνεια γίνεται όλο και πιο σημαντική

Από το 2010 και μετά, οι καμπάνιες γύρω από τα δικαιώματα των ζώων έφεραν στο προσκήνιο ως μείζον το θέμα της ευζωίας κατά τη διαδικασία της παραγωγής τροφίμων.

Το 2013, μία έρευνα της Ένωσης Αγροκτηνοτρόφων των ΗΠΑ έδειξε ότι το 60% των ερωτηθέντων δήλωσε πως είναι σημαντικό τα εστιατόρια και τα καταστήματα τροφίμων να παρέχουν πληροφορίες για το πώς παράχθηκαν τα τρόφιμα. Κατόπιν αυτού, πολλοί εκτροφείς και έμποροι πουλερικών έδωσαν έμφαση στη διαφάνεια γύρω από το πώς εκτράφηκαν τα πουλερικά και υπό ποιες συνθήκες διαβίωσης.

Οι εναλλακτικές φυτικών πρωτεϊνών πανταχού παρούσες

Δέκα χρόνια πριν, ο όρος φυτική τροφή ήταν ταυτισμένος με τους vegans και τους vegetarians. Πλέον, ένα ποσοστό κοντά στο 90% των ανθρώπων που επιλέγουν φυτικές πρωτεΐνες δεν χαρακτηρίζονται με κανέναν από τους δύο αυτούς όρους. Οι flexetarians, όπως λέγονται οι καταναλωτές οι οποίοι επιλέγουν κυρίως φυτικές τροφές, χωρίς να βγάλουν εντελώς από τη διατροφή τους το κρέας, έχουν ως κυρίαρχο το κριτήριο των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και της υγιεινής διατροφής. Μέσα στα τελευταία δύο χρόνια μόλις, οι πωλήσεις φυτικών τροφών αυξήθηκαν κατά 31% στις ΗΠΑ.

Η τεχνολογία άλλαξε τον τρόπο που τρώμε

Καθώς αυξανόταν η χρήση «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων, οι νέες εφαρμογές έκαναν ευκολότερο το να παραγγείλει κανείς στο σπίτι τα είδη διατροφής και έτοιμα γεύματα. Οι γρήγορες ταχύτητες της καθημερινότητας και τα πολυάσχολα προγράμματα έχουν αυξήσει ραγδαία την αγορά έτοιμου φαγητού για κατανάλωση πέρα από τους χώρους μαζικής εστίασης, η οποία υπολογίζεται σε περισσότερο από το ένα τέταρτο των πωλήσεων του κλάδου της εστίασης το 2018.

Βιολογικά και χωρίς αντιβιοτικά έγιναν λέξεις αιχμής

Στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, οι πωλήσεις βιολογικών στις ΗΠΑ διπλασιάστηκαν, ενώ ο προβληματισμός γύρω από τα ανθεκτικά στα αντιβιοτικά βακτήρια κινητοποίησε το ενδιαφέρον για τη χρήση αντιβιοτικών στην παραγωγή κρέατος κοτόπουλου, με μεγάλες εταιρείες του χώρου να εγκαταλείπουν τη χρήση αντιβιοτικών.

-Διαφήμιση-