Αναπτυξιακό εργαλείο το νερό για τη νέα ταυτότητα της Έδεσσας

-Διαφήμιση-

Σε τέσσερις στρατηγικούς άξονες σχεδιασμού, που ξεκινούν και καταλήγουν στη χρησιμότητα του νερού στον γεωργικό τομέα, στην καινοτομία, στην οικονομία και στον τουρισμό, ακουμπά το rebranding της ευρύτερης περιοχής της Έδεσσας, τη μελέτη του οποίου έχει αναλάβει ο επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας, Σπύρος Αβδημιώτης.

Στο σχέδιο που έχει εκπονηθεί αναδεικνύεται η χρησιμότητα του υδάτινου στοιχείου και η σύνδεσή του με την ιστορία της Έδεσσας, τα αγροδιατροφικά προϊόντα, τον τουρισμό και τις δραστηριότητες που αναπτύσσονται γύρω από αυτόν (καταρράκτες, χιονοδρομικό κέντρο, ιαματικά λουτρά, λίμνες), αλλά και την καινοτομία, όπως την παραγωγή ενέργειας.

Όπως σημειώνει ο κ. Αβδημιώτης, ο τουρισμός δεν πρέπει να είναι αποκομμένος από την υπόλοιπη οικονομία και δεν γίνεται να λειτουργεί παρασιτικά, αλλά πρέπει να βρίσκεται σε σύνδεση με το υπόλοιπο παραγωγικό σύστημα. «Αυτοί οι άξονες δεν αφορούν ένα αμιγώς τουριστικό πλάνο, καθώς παράλληλα σχετίζονται με το σύνολο της ευρύτερης οικονομίας για την προσέλκυση επιστημονικών και επενδυτικών προτάσεων.

Εμείς προτείνουμε ανάπτυξη μέσα από την κατανάλωση τοπικών προϊόντων και τη δημιουργία τοπικών μενού», επισημαίνει. Η μελέτη για το rebranding της περιοχής προέκυψε και μέσα από την πρόθεση της δημοτικής αρχής να αντικαταστήσει τις πινακίδες σήμανσης με τα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος.

Μέσα από εκεί αναδείχθηκε και η ανάγκη για τη δημιουργία ενός φορέα που θα αποτελείται από ξενοδόχους, τουριστικά γραφεία, παραγωγούς και μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας για την αξιοποίηση του συνόλου του τουριστικού προϊόντος. «Η μεγάλη δυσκολία για αυτό το εγχείρημα είναι θέμα της κουλτούρας, να αποδεχθεί η τοπική κοινωνία τις συμπράξεις και συνέργειες και να κατανοήσει ότι η επιλογή ενός προορισμού από κάποιον τουρίστα και περιηγητή δε σχετίζεται με γεωγραφικά ή δημοτικά σύνορα», σημειώνει.

Τέλος, ο κ. Αβδημιώτης ανέφερε πως περίπου στο ίδιο μοντέλο συνεργασίας πρωτογενούς τομέα και τουρισμού, όπως του οινοτουρισμού και σύνδεσής του με τα τοπικά προϊόντα, βασίζεται και ο στρατηγικός σχεδιασμός για τη Θεσσαλονίκη, που βρίσκεται στο στάδιο των διαβουλεύσεων, από το Διεθνές Πανεπιστήμιο και τον Οργανισμό Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

-Διαφήμιση-