Ανοιχτή σε νέες συνεργασίες με παραγωγούς η ΑΒ Βασιλόπουλος

Ενισχυμένη παρουσία στην ιδιωτική ετικέτα και δέκα νέα εταιρικά καταστήματα στην επαρχία το 2023

Ανάπτυξη δικτύου με τη δημιουργία δέκα νέων εταιρικών καταστημάτων κυρίως σε πόλεις της επαρχίας και μεγαλύτερη έμφαση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας περιλαμβάνονται στα σχέδια της ΑΒ Βασιλόπουλος για το άμεσο μέλλον, με τη θυγατρική της Ahold Delhaize να αναζητά έναν νέο αναπτυξιακό βηματισμό υπό την ηγεσία του Νίκου Λαβίδα, μεσούσης της πληθωριστικής κρίσης.

Η εταιρεία, επίσης, όπως αναφέρουν πηγές της στην «ΥΧ», δηλώνει ανοιχτή σε προτάσεις που αφορούν ακόμα περισσότερες συνεργασίες με Έλληνες παραγωγούς, προκειμένου «στο πιάτο κάθε νοικοκυριού να φτάσουν περισσότερες γεύσεις από κάθε περιοχή της Ελλάδας».

«Φροντίζουμε να εξελίσσουμε συνεχώς τη σχέση μας, παρέχοντας στους Έλληνες παραγωγούς καθοδήγηση, εκπαίδευση και όλα τα απαραίτητα εφόδια και την τεχνογνωσία που χρειάζονται», σημειώνουν οι ίδιες πηγές, προσθέτοντας ότι σήμερα «το 90% των προϊόντων μας προέρχονται από μικρούς και μεγάλους Έλληνες παραγωγούς, κυρίως σε ό,τι αφορά τα φρέσκα προϊόντα».

Η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων private label εδώ και δεκαετίες σε όλες τις κατηγορίες για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών των πελατών της, η οποία περιλαμβάνει παραδοσιακά προϊόντα από συγκεκριμένους παραγωγούς από κάθε περιοχή της Ελλάδας.

Τα συγκεκριμένα προϊόντα παρά την «ανωνυμία», όσον αφορά την εμπορική τους σφραγίδα, έχουν λάβει διεθνείς πιστοποιήσεις και βραβεία, όπως οι σειρές «Η ΑΒ κοντά στην ελληνική γη», «ΑΒ Επιλογή», «ΑΒ Fresh to Go», «ΑΒ Έτοιμα Γεύματα» κ.ά. Μετρήσεις δείχνουν ότι τα προϊόντα αυτά προτιμούν 2,2 εκατ. πελάτες και αυτός είναι ο λόγος που η εταιρεία ανανεώνει συνεχώς την ποικιλία τους.

Στα περσινά επίπεδα ο τζίρος το 2022

Οι εκτιμήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος για το 2022 δείχνουν διατήρηση του κύκλου εργασιών στα επίπεδα του 2021 παρά τις δυσμενείς συνθήκες. «Το 2022 ήταν μια δύσκολη χρονιά, απρόβλεπτη, με πολλές προκλήσεις και συνεχείς αλλαγές, αλλά και περιορισμένες ευκαιρίες ανάπτυξης, όχι μόνο για τον κλάδο του λιανεμπορίου, αλλά γενικά για τις επιχειρήσεις. H πίεση στην κερδοφορία αφορά όλη την αγορά.

Η ενεργειακή κρίση έχει επηρεάσει αυξητικά το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων, ενώ για την ΑΒ Βασιλόπουλος το ενεργειακό κόστος είναι φέτος δυόμισι φορές μεγαλύτερο, έχοντας σε αυτό συνυπολογίσει τις επιδοτήσεις. Παράλληλα, η άνοδος των τιμών αγοράς εμπορευμάτων από τους προμηθευτές και οι συνεχείς ανατιμήσεις αφήνουν μικρότερο περιθώριο κέρδους από τη μία και δημιουργούν ένα ασταθές περιβάλλον από την άλλη», περιγράφουν στην «ΥΧ» πηγές της εταιρείας.

Σε αυτό το περιβάλλον, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελούν την εμπροσθοφυλακή στην πολιτική της ΑΒ Βασιλόπουλος, ώστε να αντεπεξέλθει στις πληθωριστικές τάσεις της αγοράς. «Στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας μπορούμε να έχουμε καλύτερο έλεγχο της τιμής, σε μια εποχή που η διαμόρφωσή της είναι πολυπαραγοντική», σημειώνουν στελέχη της.

Ψηλά, επίσης, στην ατζέντα είναι και η πολιτική των προσφορών, τόσο μέσω του καλαθιού όσο και της διάθεσης ευρείας γκάμας προϊόντων σε χαμηλές τιμές. «Στόχος μας είναι να μπορούν δηλαδή όλοι να βρίσκουν στα καταστήματά μας προϊόντα σε καλές τιμές και υψηλή ποιότητα», υπογραμμίζουν.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα αγοράς, η πορεία του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα συνεχίζει ανοδικά. Και αυτή είναι μια πολύ σημαντική ένδειξη της προτίμησης που δείχνουν οι καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Σε αυτό το πλαίσιο, πηγές της ΑΒ Βασιλόπουλος αναφέρουν ότι η εταιρεία σκοπεύει να επενδύσει περισσότερο σε αυτά τα προϊόντα, αυξάνοντας το επόμενο διάστημα τους κωδικούς.

Αναφορικά με το καλάθι του νοικοκυριού, τα ίδια στελέχη αναφέρουν ότι η πρωτοβουλία κρίνεται θετικά μέχρι στιγμής, καθώς φαίνεται ότι λειτουργεί προς όφελος των καταναλωτών. Η ΑΒ έχει επιλέξει να προσφέρει στο καλάθι 82 προϊόντα αντί 50, «ένα μείγμα ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμων προϊόντων, με βασικότερα κριτήρια επιλογής: τη διαθεσιμότητα σε όλο το δίκτυό μας πανελλαδικά, αλλά και στο ηλεκτρονικό κατάστημα, τη διασφάλιση της επάρκειας των αγαθών και, φυσικά, την παροχή περισσότερων επιλογών για την καλύτερη κάλυψη των αναγκών των πελατών», σημειώνουν.

Επενδύσεις για την ανάπτυξη του δικτύου

Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις είναι, επίσης, ένας τομέας που παρουσιάζει διαρκή ανάπτυξη για την ΑΒ Βασιλόπουλος, με το 3% του τζίρου να πραγματοποιείται μέσω διαδικτύου. Σήμερα, διατίθενται 11.000 κωδικοί μέσω των ηλεκτρονικών πωλήσεων και το πλάνο της εταιρείας προβλέπει την αύξησή τους.

Εξάλλου, σύμφωνα με τον επενδυτικό σχεδιασμό, τη νέα χρονιά θα επενδυθούν 50 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου, σε περιοχές όπου η ΑΒ Βασιλόπουλος δεν έχει σήμερα παρουσία, κυρίως σε πόλεις της επαρχίας. «Παράλληλα, θα προχωρήσουμε και σε ανακαινίσεις των υφιστάμενων καταστημάτων, ενώ μέσα στο 2023 προγραμματίζουμε και το άνοιγμα 50 νέων σημείων πώλησης με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchising)», τονίζουν στελέχη της εταιρείας.