Απευθείας αγορές από τα ελαιοτριβεία προκρίνει πλέον η Γαία Τρόφιμα

Άνω του 90% το ποσοστό της γερμανικής Zertus, που στοχεύει να αποκτήσει το σύνολο των μετοχών

Νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Γαία Τρόφιμα ΑΕΒΕ σηματοδοτεί η αλλαγή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς που συνοδεύεται από ένα καινούργιο μοντέλο προμήθειας και διαχείρισης των πρώτων υλών, τα πρώτα δείγματα γραφής του οποίου δόθηκαν από την προηγούμενη ελαιοκομική σεζόν.

Στα τέλη του 2019, ο ιδρυτής και επί σειρά ετών επικεφαλής της εταιρείας, Άρης Κεφαλογιάννης, αποχώρησε από την εταιρεία, δίνοντας ουσιαστικά τη σκυτάλη στο νέο ιδιοκτησιακό σχήμα όπου πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η γερμανική Zertus. Ο εν λόγω όμιλος είχε εισέλθει από το 2015 στο μετοχικό κεφάλαιο της Γαία Τρόφιμα ως στρατηγικός επενδυτής και σταδιακά, μέσω αυξήσεων κεφαλαίου, ανέβασε το ποσοστό του στο σημερινό 92%.

Μάλιστα, όπως δηλώνει στην «ΥΧ» ο διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Thomas Brinkmann (φωτό), έχουν ήδη κατατεθεί προσφορές στους μικρομετόχους που κατέχουν το υπόλοιπο 8%, αφού επιθυμία της Zertus είναι να αποκτήσει το σύνολο των μετοχών. Η σχετική διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες εβδομάδες.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ωστόσο, παρουσιάζει η νέα προσέγγιση που υιοθετεί η εταιρεία σε ό,τι αφορά τις σχέσεις της με τους προμηθευτές, όπου έμφαση δίνεται πλέον στις αγορές ελαιολάδου απευθείας από τα ελαιοτριβεία. «Χαράσσουμε μια καινούργια στρατηγική, πατώντας στην πορεία που έχει ήδη διαγράψει στον κλάδο η Γαία Τρόφιμα.

Από τη στιγμή που η εταιρεία διαθέτει τη ρευστότητα και τη φερεγγυότητα που απαιτούνται για να λειτουργεί λίγο πιο ανεξάρτητα, προσπαθούμε να αγοράζουμε το ελαιόλαδο από την ‘’πηγή’’, περισσότερο για ποιοτικούς και λιγότερο για οικονομικούς λόγους», εξηγεί στην «ΥΧ» ο κ. Brinkmann.

Λιγότεροι μεσίτες

«Τα προηγούμενα χρόνια, η εταιρεία χρησιμοποιούσε πολλούς μεσίτες, κυρίως γιατί είχαν τη δυνατότητα να πιστώνουν την αγορά. Τώρα που έχουμε περάσει σε μια διαφορετική φάση, ο στόχος είναι να οικοδομήσουμε μια διαφορετική, πιο άμεση σχέση με τα ελαιοτριβεία που μας ενδιαφέρουν αγοράζοντας σε τοπικό επίπεδο απευθείας από αυτά», προσθέτει.

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρει το ελαιόλαδο της εταιρείας από μια αρχαία ποικιλία ελιάς στην Ολυμπία Ηλείας που κέρδισε ασημένιο μετάλλιο στον φετινό διαγωνισμό International Olive Oil Competition του Λος Άντζελες. Ξεκαθαρίζει βέβαια ότι «αυτό δεν σημαίνει ότι θα σταματήσουμε να συνεργαζόμαστε και με μεσίτες, οι οποίοι μας υποστήριξαν σε δύσκολες εποχές».

Για φέτος, η Γαία Τρόφιμα, βάσει προσυμφωνιών που είχε συνάψει, έχει προμηθευτεί τις ποσότητες ελαιολάδου που θα καλύψουν τις παραγωγικές της ανάγκες. «Είναι σημαντικό να έχουμε από νωρίς το προϊόν στα χέρια μας και να το αποθηκεύουμε με τις συνθήκες που εμείς θέλουμε, ώστε να διασφαλίζουμε ότι βρίσκεται στα σωστά ποιοτικά στάνταρντ», τονίζει ο συνομιλητής μας.

«Το καλό ελαιόλαδο κοστίζει»

Ο κ. Brinkmann εμφανίζεται προβληματισμένος για την τρέχουσα ελαιοκομική σεζόν. «Οι τιμές είναι πράγματι χαμηλότερες από πέρυσι, ωστόσο το θέμα είναι ότι υπάρχουν σοβαρά ζητήματα με την ποιότητα. Βλέπουμε π.χ. στην Κρήτη την κατάσταση να είναι πολύ δύσκολη», σχολιάζει, προσθέτοντας ότι «για εμάς που δεν κάνουμε blending με ξένα ελαιόλαδα και δεσμευόμαστε στους πελάτες μας για 100% ελληνικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, αυτό είναι το σημαντικότερο πρόβλημα».

«Το καλό ελαιόλαδο έχει το κόστος του», σημειώνει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι φέτος η εταιρεία του έχει πληρώσει πάνω από τους μέσους όρους που «ακούγονται» στην αγορά για να εξασφαλίσει προϊόν που ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές της.