Αργολίδα: Προβληματίζονται οι οικοτεχνίες με τη χρήση του e-shop

Σε αναγκαίο σύμμαχο, χωρίς όμως ιδιαίτερη αποτελεσματικότητα, εξελίσσεται η χρήση του διαδικτύου από τις οικοτεχνίες που βλέπουν ότι τα έξοδα που δημιουργούνται δεν αποδίδουν έσοδα τέτοια που να προκαλούν το αντίστοιχο ενδιαφέρον.

Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση της Κατερίνας Κρυώνη από τη Melissafarm στην Επίδαυρο της Αργολίδας, η οποία, αναφερόμενη στην αποτελεσματικότητα του e-shop, τονίζει: «Το ίντερνετ αποτελεί μία λύση, αλλά εμείς, που έχουμε e-shop, βλέπουμε ότι χρειάζεται μία άλλου είδους επένδυση για να αποδώσει τα προσδοκώμενα». Όπως η ίδια εξηγεί, «εμείς έχουμε το e-shop επτά χρόνια και αυτό που πλέον έχουμε διαμορφώσει ως εικόνα είναι ότι απλά συντηρείται, χωρίς να έχουμε καθημερινές παραγγελίες. Είναι σαφές ότι μέσα από την παρουσία μας σε εκθέσεις κερδίζουμε περισσότερους καταναλωτές που μας επιλέγουν και, μετά την έκθεση, κάνοντας τηλεφωνικές παραγγελίες. Η προσωπική επαφή δίνει μεγαλύτερη δύναμη στις πωλήσεις».

Αναφερόμενη στον παραδοσιακό τρόπο πώλησης των προϊόντων μιας οικοτεχνίας με πάγκους στους δρόμους και στις πλατείες, σημειώνει ότι «αυτοί ίσως είναι και οι περισσότερο κερδισμένοι, αφού δεν έχουν καμία φορολόγηση ούτε είναι υποχρεωμένοι να έχουν POS και επιπλέον ο διερχόμενος τουρίστας τούς συνδέει με την παράδοση και την παραγωγή παραδοσιακών προϊόντων. Αντίθετα, η ορθολογική χρήση του e-shop απαιτεί κεφάλαιο. Από το ξεκίνημα μέχρι και τη λειτουργία του. Όλα αυτά απαιτούν προσωπικό, διαφήμιση και πολλές άλλες δράσεις που είναι ιδιαίτερα δαπανηρές».