Αργύρης Γεωργάκας: Το µέλι της Αρναίας που κερδίζει από τους ρύπους που δηµιουργεί

Eνα μέλι βιώσιμο, το οποίο εξοφλεί σε περιβαλλοντικές δράσεις τις εκπομπές ρύπων που δημιουργούνται κατά τη μεταφορά του, παράγεται στην Αρναία Χαλκιδικής από την οικογένεια Γεωργάκα.

Ο Αργύρης και ο Γιάννης Γεωργάκας, οι γιοι της οικογένειας, συνεχίζουν την οικογενειακή δραστηριότητα ως τρίτης γενιάς μελισσοκόμοι. «Η ιστορία ξεκινά από τον παππού μας, ο οποίος ήταν επαγγελματίας μελισσοκόμος, και συνεχίζει με τον πατέρα μας, ο οποίος ακολούθησε τη δουλειά. Εγώ ασχολούμαι από μικρό παιδί με τις μέλισσες, αφού οι γονείς μας μας έπαιρναν μαζί τους στα μελίσσια, με αποτέλεσμα να το αγαπήσω ως επάγγελμα. Από το 2015, που τελείωσα τις σπουδές μου στο Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, ανέλαβα επαγγελματικά την επιχείρηση», εξηγεί στην «ΥΧ» ο Αργύρης.

Με βασικό του σκοπό την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, ο 32χρονος μελισσοκόμος παράγει τις διαφορετικές ποικιλίες μελιού με όσες περισσότερες βιώσιμες πρακτικές μπορεί. Μία από αυτές είναι το πρόγραμμα OFFSET, το οποίο υπολογίζει το κόστος των εκπομπών των ρύπων από τις αποστολές των προϊόντων και χρησιμοποιεί τα κεφάλαια αυτά για την προστασία των δασών.

Όπως εξηγεί, «κατά τη μεταφορά των προϊόντων μας με την εταιρεία κούριερ, το πρόγραμμα υπολογίζει το διοξείδιο του άνθρακα και πληρώνουμε για αυτή την αποτύπωση σε δράσεις, οι οποίες συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος. Για παράδειγμα, με τις μέχρι τώρα αποστολές μας για φέτος έχουμε εξουδετερώσει 40.000 φορτίσεις κινητών τηλεφώνων». Εκτός από αυτό, η μελισσοκομική επιχείρηση έχει εγκριθεί και περιμένει μία πιστοποίηση βιωσιμότητας από τον ολλανδικό οργανισμό Green Destinations.

Η πιστοποίηση αφορά κάποιες προδιαγραφές που σχετίζονται με τις βιώσιμες πρακτικές και η οποία πρόκειται να βοηθήσει στο εμπορικό κομμάτι της προώθησης των προϊόντων, καθώς, όπως εξηγεί ο Αργύρης, «αρκετοί είναι πλέον οι καταναλωτές που ψάχνουν περισσότερο τις επιλογές τους».

Νομαδική μελισσοκομία και κρέμα μελιού

Μαζί με τη βιωσιμότητα της παραγωγικής διαδικασίας, στόχος του Αργύρη είναι και η ποιότητα των προϊόντων του. Ο ίδιος σήμερα διαθέτει 500 μελίσσια, τα οποία μετακινούνται στη Βόρεια Ελλάδα και στη Θάσο.

Με διαφορετικές ποικιλίες μελιού, όπως πεύκο, ανθόμελο, βαμβάκι, ρείκι, καστανιά, και με διαφορετικές συσκευασίες, ο Αργύρης βραβεύεται για τα προϊόντα του σε διεθνείς διαγωνισμούς και κυρίως για το μέλι πεύκου, το οποίο βραβεύεται κάθε χρόνο από το 2016 συνεχόμενα στα «Grate Taste Awards» του Λονδίνου. Εκτός, όμως, από το μέλι, ο ίδιος παράγει κεραλοιφές, αλλά και κρέμα μελιού.

Όπως εξηγεί, «δημιουργήσαμε την κρέμα μελιού το 2015, όταν δεν μπορούσαμε να τη βρούμε αλλού στην Ελλάδα. Η διαδικασία για την παραγωγή της έχει να κάνει με την κρυστάλλωση του μελιού. Στην ουσία, το κρυσταλλώνουμε χωρίς όμως να δημιουργηθούν οι χοντροί κρύσταλλοι. Με αυτόν τον τρόπο, παίρνει μία κρεμώδη υφή που θυμίζει πραλίνα και μπορεί να αλειφτεί πιο εύκολα στο ψωμί, χωρίς να στάζει».

Όλα του τα προϊόντα τυποποιούνται στο δικό τους τυποποιητήριο και κυκλοφορούν με την επωνυμία «Μέλι Γεωργάκα». Επίσης, με την επωνυμία του κυκλοφορούν τον τελευταίο χρόνο αλείμματα ξηρών καρπών από φιστίκι Αιγίνης, αμύγδαλο και φουντούκι, τα οποία προέρχονται όλα από ελληνικούς ξηρούς καρπούς.

Στήριξη των τοπικών προϊόντων

Θέλοντας να βοηθήσουν κι άλλους παραγωγούς να αναδείξουν τα τοπικά τους προϊόντα, στο κατάστημα της οικογένειας το οποίο εστιάζει στο μέλι φιλοξενούνται τοπικά κρασιά, ζυμαρικά, χυλοπίτες και βότανα. Επίσης, πραγματοποιούνται γευσιγνωσίες μελιού, ενώ υπάρχει ένας εκθεσιακός χώρος στον οποίο μπορεί κάποιος να δει παλιά χειροκίνητη μηχανή τρύγου, αλλά και παραδοσιακές κυψέλες, φτιαγμένες από καλάμι και κοπριά αγελάδας.

Ο Αργύρης καταλήγοντας, τονίζει ότι αυτό που έχει καταφέρει μέχρι σήμερα είναι να κάνει την οικογενειακή επιχείρηση περισσότερο εξωστρεφή και αναγνωρίσιμη, καθώς «ο κόσμος αναγνωρίζει την ποιότητα των προϊόντων μας και μας προτιμάει. Άλλωστε, στόχος μας είναι να έχουμε σταθερούς πελάτες, οι οποίοι αναγνωρίζουν την ποιότητα των προϊόντων μας και επανέρχονται σε αυτά».

Προώθηση προϊόντων

Η οικογένεια προωθεί τα προϊόντα της στο κατάστημα που διαθέτει στο κέντρο της Αρναίας, μέσω του e-shop που έχει δημιουργήσει, αλλά και σε ντελικατέσσεν και μικρά παντοπωλεία της Βόρειας Ελλάδας. Επίσης, κάνουν εξαγωγές σε μικρή κλίμακα, κυρίως στην Ευρωπαϊκή Ένωση.