BUSINESS STORY: Αβγατίζει ζωικό κεφάλαιο η Φάρμα Βio Φύλλα

Το βιολογικό αγρόκτημα των αδελφών Γεωργούδη από την Εύβοια διευρύνει τις δραστηριότητές του

Μάριος και Κωνσταντίνος Γεωργούδης, 27 και 23 ετών
-Διαφήμιση-
gaia-sense

Ξ εκίνησαν πριν από περίπου έξι μήνες να εμπορεύονται το κύριο προϊόν τους, τα βιολογικά αβγά που παράγουν οι 3.000 κότες που εκτρέφουν, σε συμβατικές και βιολογικές λαϊκές αγορές, ενώ παράλληλα προμηθεύουν χονδρικώς χώρους εστίασης και κεντρικά ξενοδοχεία της Αθήνας. Παράλληλα, καλλιεργούν βιολογικά κηπευτικά και ελιές και σκοπεύουν να προχωρήσουν στην εμπορία τους μόλις ολοκληρωθούν οι διαδικασίες πιστοποίησης.

Ο λόγος για τον Μάριο και τον Κωνσταντίνο Γεωργούδη, 27 και 23 ετών αντίστοιχα, που, με τη βοήθεια του πατέρα τους, Λευτέρη, έχουν δημιουργήσει τη Φάρμα ΒΙΟ Φύλλα στην ομώνυμη περιοχή της Εύβοιας. Όλα ξεκίνησαν πριν από περίπου δυόμισι χρόνια όταν, όντας άνεργοι και οι τρεις τους, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να αξιοποιήσουν τις γνώσεις που ο καθένας είχε στον τομέα του, προκειμένου να βγουν από το επαγγελματικό αδιέξοδο. Ο Μάριος είναι τελειόφοιτος γεωπόνος, ο Κωνσταντίνος έχει ξυλουργικές γνώσεις, ενώ ο πατέρας προέρχεται από τον χώρο των ναυπηγείων.

Η εμπειρία του μεγαλύτερου γιου από την εταιρεία κατασκευής στάβλων θερμοκηπιακού τύπου όπου εργαζόταν στο παρελθόν, αλλά και η πολύ θετική ανταπόκριση των πελατών στη δουλειά του ήταν αυτά που «έριξαν» στο τραπέζι την αρχική ιδέα με την οποία συμφώνησαν και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Νοίκιασαν έτσι μία έκταση 50 στρεμμάτων, που είχε έναν ελαιώνα κι ένα παλιό κοτέτσι και με πολύ κόπο και επιμονή και ακόμα περισσότερη – όπως τονίζουν οι ίδιοι– προσωπική εργασία άρχισαν να στήνουν το δικό τους σύγχρονο βιολογικό αγρόκτημα.

Εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης

τα βιολογικά αβγά που παράγουν οι 3.000 κότες που εκτρέφουνΠολύ δύσκολα βέβαια, όπως σημειώνουν οι δυο νέοι, οι προσπάθειές τους θα καρποφορούσαν αν, μετά από αρκετή αναζήτηση στον τομέα της χρηματοδότησης, δεν έβρισκαν στον δρόμο τους την Action Finance Initiative (AFI) και το ThePeople’s Trust. Πρόκειται για δύο Μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις που ειδικεύονται στην εξασφάλιση πρόσβασης σε χρηματοδότηση, αλλά και στην παροχή εκπαίδευσης και υποστήριξης σε ανθρώπους που έχουν μια ενδιαφέρουσα επιχειρηματική ιδέα. Οι δύο οργανώσεις τους στήριξαν όχι μόνο με κεφάλαια και εξοπλισμό, αλλά και με συμβουλευτική, καθώς και με διασυνδέσεις που αποδείχτηκαν χρήσιμες.

«Περίπου τα μισά χρήματα ήταν από χρηματοδότηση. Η AFI μας έδωσε ένα μικρό δάνειο και το ThePeople’sTrust μας έκανε μία δωρεά αγοράζοντας μέρος του εξοπλισμού που χρειαζόμασταν στο ξεκίνημά μας», εξηγεί ο Μάριος Γεωργούδης, μιλώντας στην «ΥΧ». «Δύο χρόνια μας πήρε να βγάλουμε τις άδειες, όταν όμως βρήκαμε τις δύο εταιρείες άνοιξαν πάρα πολλές πόρτες. Μας παρείχαν συμβουλευτική για τον σχεδιασμό των οικονομικών μας στο δάνειο που πήραμε, μας γνώρισαν πάρα πολύ κόσμο, είχαμε στήριξη ακόμα και στο εμπορικό κομμάτι ενώ παρακολουθήσαμε και πολλά σεμινάρια, όπως για παράδειγμα, ένα γύρω από τις εξαγωγές τις οποίες σκεφτόμαστε πολύ θερμά», συμπληρώνει ο ίδιος.

Το αρχικό κεφάλαιο ήταν σίγουρα πάνω από 60.000 ευρώ, υπολογίζει ο Μάριος, εξηγώντας πως είναι αδύνατον να προσδιοριστεί ακριβώς, διότι υπήρξε πάρα πολύ προσωπική εργασία και των τριών μέχρι να ολοκληρωθεί το εγχείρημά τους.

Αναγκαία η διαφοροποίηση

«Δεν βρήκαμε τίποτα έτοιμο», τονίζει ο Μάριος Γεωργούδης, «όμως με πολλή δουλειά και πειραματισμό φτάσαμε εδώ που είμαστε σήμερα, έτοιμοι να προσθέσουμε άλλες 3.000 κότες βιολογικής εκτροφής στο σύγχρονο κοτέτσι μας μέσα σε μόλις έξι μήνες».

Στα άμεσα σχέδια της οικογενειακής επιχείρησης είναι να προχωρήσει πιο μαζικά στην εμπορία των κηπευτικών, αλλά και του ελαιολάδου που παράγει βιολογικά. «Εξετάζουμε, επίσης, τη δημιουργία ενός site που πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει και στις εξαγωγές, ενώ μεταγενέστερα δεν αποκλείονται τόσο η κατασκευή κάποιου θερμοκηπίου όσο και η εμπορία του βιολογικού κοτόπουλου», σημειώνει.

Συνειδητή επιλογή τα βιολογικά

Φάρμα ΒΙΟ Φύλλα στην ομώνυμη περιοχή της Εύβοιας.Παρά τις δυσκολίες και τους περιορισμούς που εμπεριέχουν η βιολογική εκτροφή και καλλιέργεια, για τους δύο νέους αποτέλεσαν συνειδητή επιλογή.

«Το ότι πρόκειται για κάτι που δεν το κάνει πολύς κόσμος για μένα σημαίνει ότι, αν εσύ το προσπαθήσεις και το κάνεις σωστά, το κοινό θα στο ανταποδώσει», παρατηρεί ο Μάριος, συμπληρώνοντας ότι, από τη μικρή εμπειρία που μέχρι στιγμής διαθέτει με τον αδερφό του από βιολογικές και συμβατικές λαϊκές, «βλέπουμε ότι οι βιολογικές πλησιάζουν, αν όχι στον κόσμο, σίγουρα πάντως στον τζίρο, τις συμβατικές αγορές».

Κατά τον ίδιο, αυτό σημαίνει πως «ο κόσμος γενικότερα έχει αρχίσει να ευαισθητοποιείται όχι μόνο για το περιβάλλον, αλλά και για το τι τρώει και νομίζω πως σιγά σιγά, τουλάχιστον στον τομέα αυτόν, ο Έλληνας καταναλωτής επιδεικνύει μια παιδεία». Όσο για τη διαφορά στην τιμή, αυτή, σύμφωνα με τον Μάριο, «υπάρχει μεν, αλλά υπάρχει και η διαφορά ποιότητας και γεύσης». Το παν άλλωστε, καταλήγει, είναι «να καταφέρεις να διαφοροποιηθείς από τη μάζα».

-Διαφήμιση-