Αυξήθηκε κατά 11,2% ο τζίρος της Chipita

Αυξήθηκε κατά 11,2% ο τζίρος της Chipita

Θετικά έκλεισε το 2019 για την Chipita, καθώς τόσο οι πωλήσεις όσο και η λειτουργική της κερδοφορία σημείωσαν σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2018, όταν για πρώτη φορά ο τζίρος της ξεπέρασε το φράγμα των 500 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, η διοίκηση της Chipita δρομολογεί σε ορίζοντα τετραετίας νέο επενδυτικό πλάνο, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, αγγίζει τα 130 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει τη δημιουργία νέων εργοστασίων αλλά και το λανσάρισμα μιας νέας κατηγορίας σνακ.

Στις αρχές του 2021 αναμένεται να ξεκινήσει και η λειτουργία του νέου εργοστασίου της Chipita στη Σλοβακία, μέσω του οποίου θα τροφοδοτεί με τα προϊόντα της και τις γύρω περιοχές.

Ετσι, ο κύκλος εργασιών του ομίλου Chipita αυξήθηκε κατά 11,2% και ανήλθε στα 567,4 εκατ. ευρώ από 510,2 εκατ. ευρώ το 2018 και 461 εκατ. ευρώ το 2017. Επίσης, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ενισχύθηκαν κατά 10% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, αγγίζοντας τα 83,3 εκατ. ευρώ από 75,7 εκατ. τη χρονιά που προηγήθηκε.

Οσον αφορά τα κέρδη προ φόρων, αυτά άγγιξαν τα 72,4 εκατ. ευρώ και, εξαιρουμένων των μη επαναλαμβανόμενων συναλλαγών, διαμορφώθηκαν στα 42,8 εκατ. ευρώ έναντι 27,4 εκατ. ευρώ το 2018.

Την ίδια στιγμή, τα ίδια κεφάλαια του ομίλου ενισχύθηκαν κατά 60,5 εκατ. ευρώ και από 459,2 εκατ. ευρώ το 2018 έφτασαν τα 519,7 εκατ. ευρώ το 2019. Στο θετικό «κλείσιμο» της Chipita για το 2019, συνέβαλε η προώθηση νέων προϊόντων αλλά και η ενίσχυση της παρουσίας της σε νέες καθώς και υπάρχουσες αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται.

Παρουσία στο εξωτερικό

Υπενθυμίζεται ότι η Chipita έχει παρουσία σε περίπου 56 χώρες, μέσα από οκτώ ιδιόκτητα εργοστάσια και άλλα έξι τα οποία διατηρεί μέσω στρατηγικών συνεργασιών-κοινοπραξιών.

Χώρες όπως η Γερμανία, η Ρωσία, το Ηνωμένο Βασίλειο αλλά και χώρες από την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη παρουσίασαν σημαντική αύξηση των πωλήσεων κατά την προηγούμενη χρονιά, ενώ η εταιρεία διπλασίασε και την παραγωγή της στο εργοστάσιό της στην Πολωνία προκειμένου να καλύψει την αυξημένη ζήτηση των ευρύτερων αγορών.

Επίσης, ολοκλήρωσε την κατασκευή του νέου εργοστασίου στο Μεξικό ενισχύοντας σημαντικά την παρουσία της στην αγορά της Κεντρικής Αμερικής. Εκτός από το λανσάρισμα νέων προϊόντων και τη δημιουργία νέων παραγωγικών μονάδων, η Chipita στοχεύει να διεισδύσει περαιτέρω σε αγορές όπως αυτή των ΗΠΑ.

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι η εταιρεία ανακοίνωσε την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής (51%) της εταιρείας ΕPTA America, η οποία από το 2012 υπήρξε αποκλειστικός αντιπρόσωπος και διανομέας των προϊόντων της Chipita στις ΗΠΑ και στον Καναδά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, το πρώτο τρίμηνο του 2020, η εταιρεία κατέγραψε αύξηση των πωλήσεων αλλά και της κερδοφορίας, ενώ, σε ανακοίνωσή της, εκφράζει τους ενδοιασμούς της σχετικά με τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η παγκόσμια αλλά και η εγχώρια οικονομία λόγω της επέλασης του ιού.

Πηγή: kathimerini.gr