Έκθεση τουρισμού: Επαγγελματίες και επισκέπτες PHILOXEN-ήθηκαν στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης

Με θετικό πρόσημο ολοκληρώθηκε η φετινή έκθεση τουρισμού Philoxenia, καταγράφοντας συνολικά 300 εκθέτες και επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η διοργάνωση έλαβε χώρα από τις 10 έως τις 12 Νοεμβρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, με πρωταγωνίστρια την τιμώμενη χώρα Βουλγαρία.

Η Μαρία Αμπατζή με την υπεύθυνη Οργάνωσης Philoxenia, TIF HELEXPO SA, Κατερίνα Τραπτσιώνη.

Μέσω οπτικοακουστικού υλικού, η γειτονική χώρα παρουσίασε δράσεις και γευσιγνωσία, τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και τους «θησαυρούς» που καλούνται να ανακαλύψουν όσοι την επισκέπτονται.

Η Βουλγαρία ήρθε καλά προετοιμασμένη, παρέχοντας ενημερωτικό υλικό και στα ελληνικά, και προβάλλοντας τα ατού της, ανάμεσά τους τα κρασιά, με το καλεντάρι των εκδηλώσεων και των φεστιβάλ που σχετίζονται με τους τοπικούς οίνους να καλύπτει μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2024.

Η αυτοδιοίκηση, δήμοι και περιφέρειες, από το βορειότερο μέχρι το νοτιότερο σημείο της χώρας, έδωσαν για μία ακόμη χρονιά το «παρών», με στόχο να επικοινωνήσουν τις ομορφιές και τα ισχυρά brands του κάθε τόπου, στα οποία συγκαταλέγονται τα προϊόντα αγροδιατροφής.

Η περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης διαμόρφωσε το δικό της περίπτερο, όπου παρουσιάστηκε μέρος του αγροδιατροφικού της πλούτου, αλλά και τα ποιοτικά της χαρακτηριστικά, σε BxB συναντήσεις. Στο δικό της σταντ φιλοξενήθηκε ο Δήμος Κομοτηνής, που επικοινώνησε τις ομορφιές και τα προϊόντα του, όπως και τη διοργάνωση του θεματικού πάρκου «Τα παραμύθια του Κόσμου στη Χριστουγεννιάτικη Κομοτηνή», που θα φιλοξενηθεί εκεί από τις 9 Δεκεμβρίου μέχρι τις 6 Ιανουαρίου.

Οι Δήμοι Αλεξανδρούπολης, Διδυμοτείχου και Θάσου συμμετείχαν με δικό τους περίπτερο και στη φετινή Philoxenia, προβάλλοντας τα δικά τους ισχυρά χαρακτηριστικά.

Όλα τα είδη τουρισμού

Ο Γιώργος Παναγόπουλος, από το Τμήμα Εμπορίου – Τουρισμού της ΠΕ Έβρου, εξηγεί ότι η περιφέρεια επιλέγει επί πολλά χρόνια να συμμετέχει σε εκθέσεις στο εσωτερικό και το εξωτερικό, με στόχο την προβολή και την αξιοποίηση του τουριστικού της προϊόντος. «Η περιφέρεια προσφέρει όλα τα είδη τουρισμού, με δυνατότητα παροχής υψηλών υπηρεσιών, αρχής γενομένης από τα νησιά μας, τη Θάσο και τη Σαμοθράκη, που αποτελούν πόλο έλξης, ειδικά τους θερινούς μήνες, αλλά και την ενδοχώρα», σημειώνει.

Στα είδη τουρισμού που αναδεικνύει η περιφέρεια καταγράφονται: Ο οινικός τουρισμός στη Δράμα, οι δραστηριότητες στη φύση, που αναπτύσσονται κυρίως στα στενά του Νέστου, ο αρχαιολογικός τουρισμός στη Μαρώνεια, τη Μεσημβρία Ζώνη, τους Φιλίππους και τη Θάσο, η ιδιαίτερη πολιτιστική ταυτότητα της Ξάνθης, με τα παλιά αρχοντικά των εμπόρων καπνού, ο μεικτός πληθυσμός στην Κομοτηνή και την Ξάνθη, ο οποίος συμβιώνει αρμονικά και προσφέρει στον επισκέπτη μια ξεχωριστή κουζίνα και έναν διαφορετικό τρόπο ζωής, «παντρεύοντας» το δυτικό με το ανατολικό στοιχείο.

Στη διάρκεια της Philoxenia πραγματοποιήθηκε πλήθος επαγγελματικών συναντήσεων, όπου το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στα καταλύματα και τις υποδομές. Τα στελέχη της περιφέρειας ανέδειξαν το υψηλό επίπεδο της φιλοξενίας σε Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, όπως και τα εξαιρετικά προϊόντα διατροφής: Κρέας, καβουρμάς, γαλακτοκομικά, μέλι, ελαιόλαδο, χυμός ρόδι και πολλά άλλα, τα οποία ο επισκέπτης μπορούσε να δει στις προθήκες του περιπτέρου.

Υποδομές και ελαιόλαδο

Τιμή και υποχρέωση θεωρεί τη συμμετοχή στη Philoxenia, στο περίπτερο του Δήμου Θάσου, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θάσου, Πάρης Παρασχούδης, γιατί αποτελεί μια ευκαιρία επικοινωνίας με τους συνεργάτες τους, καθώς επίσης και τους επισκέπτες του νησιού, μέσα από ΒΧΒ και Β2C συναντήσεις.

Στη φετινή σεζόν, το νησί της Θάσου επισκέφθηκαν οι παραδοσιακοί Βαλκάνιοι τουρίστες, καθώς επίσης και άνθρωποι από διάφορες άλλες χώρες, ακόμη και οδικώς, από την Πολωνία, την Τσεχία και την Ουγγαρία. «Φέτος, είχαμε την επιστροφή της Τουρκίας. Επιπλέον, προστέθηκαν νέες αφίξεις από χώρες όπως η Λετονία και η Λιθουανία, ενώ περιμένουμε και την Εσθονία».

Οι τουρίστες του καταπράσινου νησιού αναχωρούν με τα τοπικά διατροφικά προϊόντα στις αποσκευές τους: Το πολύτιμο ελαιόλαδο, το διάσημο πευκόμελο και τα γλυκά του κουταλιού, ανάμεσα στα οποία πρωταγωνιστεί το μέλι. Ειδικά οι Τούρκοι, δίνουν μεγάλη έμφαση στην καλή διατροφή, επιλέγοντας τα εξαιρετικά ψάρια, αλλά και τα ντόπια κρέατα στα ορεινά χωριά της Θάσου.

Καβουρμάς και τσίπουρο

Οι επισκέπτες της έκθεσης δοκίμασαν για δεύτερη χρονιά τον εκλεκτό καβουρμά και το γευστικό τσίπουρο Διδυμοτείχου, δυο brands που συναγωνίζονται την πολιτιστική ταυτότητα της περιοχής. «Ο Δήμος Διδυμοτείχου συμμετέχει στη Philoxenia, με στόχο να προωθήσει τα τοπικά προϊόντα, να δημιουργήσει την περιέργεια στον επισκέπτη να έρθει και να γνωρίσει τον τόπο που προσφέρει παράδοση, ιστορία, γαστρονομία και πολλά άλλα», περιγράφει η αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Διδυμοτείχου, Στέλλα Θεοδοσίου. Στα brands, μαζί με τον καβουρμά και το τσίπουρο, περιλαμβάνονται τα παραδοσιακά γλυκά.

Προορισμός city break η Αλεξανδρούπολη

Ο Αναστάσιος Σεραφειμίδης, πρόεδρος της Τουριστικής Ιαματικής Επιχείρησης του Δήμου Αλεξανδρούπολης (ΤΙΕΔΑ), αναφέρει ότι στην επιχείρηση περιλαμβάνονται το Δημοτικό Κάμπινγκ και τα Ιαματικά Λουτρά της Τραϊανούπολης, που δεν είναι προς το παρόν σε λειτουργία.

Μετά από μια τριετή διαδικασία, το 2022 έγινε η νομιμοποίησή τους, προκειμένου να εκδοθεί το ειδικό σήμα λειτουργίας. «Καταβάλλουμε προσπάθειες για την ανακαίνισή τους, με σκοπό την επανεκκίνηση της λειτουργίας τους», υποστηρίζει. Όπως εκτιμά, η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2024.

Ο αντιπρόεδρος της ΤΙΕΔΑ, Πέτρος Κυριακίδης, εξηγεί ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια η επιχείρηση δίνει έμφαση στην εξωστρέφεια του Δήμου Αλεξανδρούπολης, συμμετέχοντας σε τουριστικές εκθέσεις της Ελλάδας και γειτονικών χωρών, και προβάλλοντας τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα.

«Τα αποτελέσματα είναι εμφανή στις πληρότητες σε ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα, ενώ, επιπλέον, πετύχαμε την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μέχρι και τον Δεκέμβρη. Επίσης, βραβευθήκαμε ως προορισμός city break, καθώς έχουμε πληρότητες τα σαββατοκύριακα, κάτι που μας ενεργοποιεί ώστε να προβάλλουμε τα χωριά μας ως χειμερινό προορισμό».