Επιχειρησιακή ομάδα: Ηλεκτρονικές αγορές στηρίζουν τους μικρούς παραγωγούς

Οι έξυπνες τεχνολογίες πληροφορικής μπορούν να επιτρέψουν στους παραγωγούς να προωθήσουν σε διαφορετικές αγορές τα προϊόντα τους και να διερευνήσουν τις άμεσες πωλήσεις στους καταναλωτές, διατηρώντας παράλληλα στενή σχέση μαζί τους.

Για την ανάπτυξη αυτών των λύσεων, η ανταλλαγή γνώσεων και δεξιοτήτων είναι απαραίτητη. Την πρακτική αυτή εφαρμόζει και η ολλανδική επιχειρησιακή ομάδα Food Value, για να υποστηρίξει τις μικρές αλυσίδες εφοδιασμού τροφίμων στη χώρα.

Πιο συγκεκριμένα, έχει δημιουργήσει μία ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία οι παραγωγοί, οι μεταποιητές τροφίμων, οι υπεύθυνοι των δικτύων διανομής και οι καταναλωτές μπορούν να οργανωθούν σε κοινότητες για τη ζήτηση και προσφορά αγροδιατροφικών προϊόντων.

«Θέλουμε να δώσουμε στους αγρότες την ευκαιρία να πουλήσουν τα προϊόντα τους σε περισσότερους πελάτες χωρίς να χρειάζεται να γίνουν μεγάλοι παραγωγοί», λέει η συντονίστρια της επιχειρησιακής ομάδας Marieke Karssen στο EIP-AGRI. «Η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει την οργάνωση και τον εφοδιασμό των αγορών, παρέχοντας στα τοπικά τρόφιμα την αξία που τους αξίζει».

Λειτουργία

Οι παραγωγοί και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα μέσω της πλατφόρμας Food Value, το οποίο τους δίνει πρόσβαση σε ένα ταμπλό με όλες τις παραγγελίες που έχουν τοποθετηθεί.

Αυτές οι πληροφορίες μπορούν εύκολα να εξαχθούν για διοικητικούς σκοπούς ή για να ισορροπήσουν την προσφορά και τη ζήτηση. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν προϊόντα από όλα τα καταστήματα αγροκτημάτων στην πλατφόρμα.

Περισσότεροι από 23 αγρότες, έμποροι λιανικής, μεταφορείς και ιδιοκτήτες εστιατορίων βοήθησαν να δοκιμαστεί πιλοτικά η πύλη, συνεισφέροντας με τις ιδέες τους για την ανάπτυξη ενός χρήσιμου ηλεκτρονικού εργαλείου. Η Value Food θέλει να ενθαρρύνει την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα και να τους παροτρύνει να εργαστούν ως ομάδα.

Η συντονίστρια εξηγεί ότι «το εργαλείο επιτρέπει στους παραγωγούς, τους μεταποιητές, τους εμπόρους λιανικής πώλησης και τους πελάτες να αποστείλουν εύκολα και άμεσα μηνύματα ή να καλούν ο ένας τον άλλο. Για παράδειγμα, οι ιδιοκτήτες εστιατορίων μπορούν να σχηματίσουν μια ομάδα με προμηθευτές για την προμήθεια προϊόντων. Μπορούν να συζητήσουν τι είναι διαθέσιμο και μπορούν να κάνουν συμφωνίες σχετικά με τα προϊόντα και τις τιμές».

Σύμφωνα με το EIP-AGRI, στόχος της παρουσίασης των δραστηριοτήτων των επιχειρησιακών ομάδων στην Ευρώπη είναι να δοθούν ιδέες και σε άλλα κράτη μέλη για την υποστήριξη των παραγωγών.