Έρχονται πιο κοντά τουρισμός και αγροτική παραγωγή στη Χαλκιδική

Διαύλους επικοινωνίας χτίζουν οι B2B συναντήσεις στο πλαίσιο του Taste Halkidiki

Τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση της τοπικής αλυσίδας αγροδιατροφής μέσα από τη διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τη μεταποίηση, τις υπηρεσίες και τον τουρισμό επιδιώκουν οι B2B συναντήσεις που διοργανώνει την Τρίτη 9 Απριλίου 2024 το Επιμελητήριο Χαλκιδικής, στο πλαίσιο του 1st Taste Halkidiki B2B exclusive hotel event.

Η διοργάνωση πραγματοποιείται για πρώτη φορά, σε συνεργασία με την Ένωση Ξενοδοχείων Χαλκιδικής, και στόχος είναι να μπορέσουν να γνωρίσουν οι τοπικοί επιχειρηματίες τα εξαιρετικά προϊόντα της περιοχής, όπως και τι παράγεται στον νομό, ώστε να τους δοθεί η δυνατότητα να προμηθεύονται τοπικά προϊόντα απευθείας από τους παραγωγούς.

«Ζούμε σε έναν ευλογημένο τόπο, με πάρα πολλά προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας. Μέσω των ξενοδοχείων και της εστίασης, των οποίων οι χώροι είναι πάνω από 3.500, προσπαθούμε να τα αναδείξουμε και να τα προβάλουμε προς τα εκατομμύρια των επισκεπτών, ετησίως, στη Χαλκιδική. Προσφέροντάς τους τα τοπικά προϊόντα, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη γαστρονομία μας και ταυτόχρονα να στηριχθούν η παράδοση και η τοπικότητα», επισημαίνει στην «ΥΧ» ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Ιωάννης Κουφίδης.

Περισσότερες του αναμενομένου οι συμμετοχές

Όπως σημειώνει ο κ. Κουφίδης, ένας από τους ρόλους που καλείται να διαδραματίσει ο επιμελητηριακός φορέας είναι να μπορέσει να διασυνδέσει την αγροτική παραγωγή με τον τουρισμό. «Πηγαίνουμε πολύ καλά, οι συμμετοχές είναι παραπάνω από αυτό που περιμέναμε κι από την πλευρά των παραγωγών, αλλά και από τα καταλύματα και τα ξενοδοχεία που δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για τα προϊόντα της Χαλκιδικής», σημειώνει και προσθέτει: «Ευελπιστούμε οι πάνω από 35 επιχειρήσεις μεταποιητών και παραγωγών και οι άλλες τόσες από τον ξενοδοχειακό κλάδο να κλείσουν συμφωνίες, οι τελευταίες να εντάξουν τα προϊόντα στα μενού τους και να γίνει μια αρχή προκειμένου αυτές οι συναντήσεις να καταστούν θεσμός».

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, βασική προϋπόθεση για την αποτελεσματικότητα της διοργάνωσης είναι οι παραγωγοί και οι μεταποιητές να είναι καθόλα προετοιμασμένοι για συναντήσεις με τους υπευθύνους αγορών της φιλοξενίας και της εστίασης και να διαθέτουν: Ειδικούς τιμοκαταλόγους χονδρικής, εμπορική πολιτική για ξενοδοχεία και εστιατόρια, διαθέσιμες επαγγελματικές συσκευασίες, δείγματα για δοκιμή (εφόσον το επιτρέπει το προϊόν), τρόπους διανομής, αλλά και συγκεκριμένες προσφορές και προτάσεις.

«Η διαδικασία της εκδήλωσης είναι το απόσταγμα των δράσεων και επαφών που προηγήθηκαν με παραγωγούς, επιχειρηματίες και ξενοδόχους. Όλη αυτή η διαδικασία εκπαίδευσης και κατάρτισης γίνεται τα τελευταία χρόνια και μέσα από το πρόγραμμα Taste Halkidiki, αλλά και μέσα από τα επισκέψιμα σημεία που έχουμε στη μεταποίηση. Σε μικρούς και μεγάλους παραγωγούς και μεταποιητές περνάμε τα μηνύματα της σύγχρονης αγοράς και τις αλλαγές που πρέπει να κάνουν για να είναι πιο δελεαστικά τα προϊόντα τους», καταλήγει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής.

Οι κατηγορίες προϊόντων που θα παρουσιαστούν, μεταξύ άλλων, είναι: Ελιές, τυροκομικά, βότανα, μπύρες, μέλια, τρούφες, οίνοι, αποστάγματα, θαλασσινά, ελαιόλαδα, φρούτα κ.ά.