Φάρμα Παφυλίδα: Tα χιώτικα αβγά που γίνονται ανάρπαστα στα αθηναϊκά μάρκετ

Η Φάρμα Παφυλίδα ξεκίνησε με μόλις 100 κότες, αλλά μέσα σε πέντε χρόνια τριπλασίασε τους τζίρους της

Ένα μικρό αγρόκτημα στη Χίο ξεκίνησε δειλά δειλά τη δραστηριότητά του πριν από μια πενταετία, με γνώμονα τα ποιοτικά αβγά από κότες που εκτρέφονται σε συνθήκες ελευθέρας βοσκής. Σήμερα, η Φάρμα Παφυλίδα συνεργάζεται με μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας και με καταστήματα delicatessen, κερδίζοντας διαρκώς έδαφος στη συνείδηση του καταναλωτή ως μια επιχείρηση που προσφέρει ποιοτικά προϊόντα.

Η εταιρεια καλύπτει, εκτός των καταστημάτων της Χίου, τις ανάγκες 35 καταστημάτων ΑΒ Βασιλόπουλος και 20 επιλεγμένων delicatessen

 

Μιλώντας στην «ΥΧ» ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης, Θοδωρής Πολίτης, μας μίλησε για τη μέχρι τώρα διαδρομή, αλλά και τα στοιχεία που ο ίδιος θεωρεί ότι καθιστούν ανταγωνιστική μια επιχείρηση του κλάδου της αβγοπαραγωγής.

Πρότυπη μονάδα

Ξετυλίγοντας χρονικά το κουβάρι της ιστορίας της επιχείρησης, ο κ. Πολίτης μας αναφέρει: «Το στήσιμο της Φάρμας Παφυλίδα ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2014 εντελώς πειραματικά. Ό,τι είχαμε τότε, ήταν μόλις 100 κότες, αλλά πολύ ενθουσιασμό και μεράκι.

Φιλοσοφία του εγχειρήματός μας και, ταυτόχρονα, στάση ζωής ήταν να δημιουργήσουμε μια πρότυπη μονάδα παραγωγής αβγών, κόντρα στη λογική της μαζικής παραγωγής και του εύκολου κέρδους, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον και στα ζώα που φιλοξενούμε στη φάρμα μας. Το όραμά μας αυτό ‘‘σφράγισε’’ όλη τη γραμμή παραγωγής. Από τη φροντίδα και τη διατροφή των ζώων μας έως τις συσκευασίες και τα διαφημιστικά μας φυλλάδια».

Τα πράγματα εξελίχθηκαν θετικά και το εγχείρημα φαίνεται να έχει ένθερμη ανταπόκριση από το καταλωτικό κοινό, καθώς, σύμφωνα με τον κ. Πολίτη, «μέσα σε πέντε χρόνια η επένδυση έχει ξεπεράσει τα 200.000 ευρώ και ο τζίρος μας έχει τριπλασιαστεί από την πρώτη χρονιά μέχρι σήμερα. Έχουμε φτάσει, εκτός των καταστημάτων της Χίου, να καλύπτουμε τις ανάγκες 35 καταστημάτων ΑΒ Βασιλόπουλος και 20 επιλεγμένων delicatessen και εστιατορίων της Αθήνας, τηρώντας τις ηθικές μας δεσμεύσεις, δίχως καμιά υποχώρηση, όσον αφορά την ποιότητα των προϊόντων μας και την εξαιρετική επαφή που διατηρούμε με τους πελάτες μας».

Ευζωία και βιώσιμη εκτροφή οι απαράβατες προτεραιότητες

Η έμφαση σε μεθόδους εκτροφής που σέβονται την ευζωία των αβγοπαραγωγών ορνίθων φαίνεται ότι βρίσκεται στο επίκεντρο της φιλοσοφίας της επιχείρησης, κάτι που αποτυπώνεται στο τελικό προϊόν. Σε μια περίοδο που όλο και πιο έντονα έρχεται στο προσκήνιο η συζήτηση για τις συνθήκες υπό τις οποίες παράγονται τα κτηνοτροφικά αγροδιατροφικά προϊόντα, ο ιδιοκτήτης της χιώτικης επιχείρησης μας καταθέτει τη δική του άποψη σχετικά με το τι εννοούμε τελικά όταν μιλάμε «κότες ελευθέρας βοσκής»: «Όντως μια πιστοποίηση ‘‘ελευθέρας βοσκής’’ μπορεί τελικά να μην είναι και τόσο ‘‘καθαρή’’. Τα δικά μας αβγά προέρχονται από κότες εν τοις πράγμασι ελευθέρας βοσκής που κυκλοφορούν ελεύθερες στο κτήμα μας, τρέφονται αποκλειστικά με φυσικούς δημητριακούς καρπούς και τριφύλλι και διαβιούν σε μεγάλα, στρωμένα με άχυρο, κοτέτσια».

Στη συνέχεια, μαθαίνουμε περισσότερα για το πώς συντελείται η καθημερινή συγκομιδή των αβγών, ενώ στο ερώτημα ποια μπορεί να είναι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά για τα οποία οι καταναλωτές προτιμούν τα εν λόγω προϊόντα, παίρνουμε την εξής απάντηση: «Τα αβγά συλλέγονται καθημερινά, ένα προς ένα, και συσκευάζονται στη φάρμα μας. Η διαφορά τους έγκειται στην ανώτερη γεύση τους, την πυκνότερη σύστασή τους, τους μεγάλους και βαθυκίτρινους κρόκους τους. Η συσκευασία τους από ανακυκλωμένο και ταυτόχρονα ανακυκλώσιμο υλικό (χαρτί kraft) υπηρετεί την προσωπική μας αντίληψη για βελτίωση του οικολογικού μας αποτυπώματος. Τα αβγά διατίθενται στο κοινό σε τρία διαφορετικά μεγέθη (M/L/XL)».

Η αγορά υποστηρίζει τη στροφή στην ποιότητα

Παρά το γεγονός ότι η ελληνική αγορά αβγών χαρακτηρίζεται από σημαντικές πιέσεις με φαινόμενα ελληνοποιήσεων ή φθηνά εισαγόμενα προϊόντα, ο ίδιος σχολιάζει την εξέλιξη στην αγορά, που προοδευτικά εμφανίζονται περισσότερες επιλογές από μικρότερες εγχώριες

επιχειρήσεις: «Τα τελευταία χρόνια, οι διατροφικές αξίες και συνήθειες του κόσμου έχουν αλλάξει. Υπάρχει, πλέον, μια κατηγορία πληθυσμού που θέλει να τρέφεται σωστά και ποιοτικά. Όλα αυτά βέβαια στην Ελλάδα της κρίσης. Πάντως, πολλά νοικοκυριά επέλεξαν να κόψουν χρήματα από αλλού, ώστε να συνεχίσουν να τρέφονται σωστά. Βασισμένες σε αυτές τις ανάγκες, πολλές εταιρείες του τομέα επέλεξαν να παράξουν πιο ποιοτικά προϊόντα και μάλιστα κάποιες στράφηκαν και στα βιολογικά που απαιτούν πολύ περισσότερο κόπο και κόστος παραγωγής». Αν και ο ίδιος δεν θέλησε να σταθεί στο πόσο αυξημένο μπορεί να είναι το κόστος για μια εκτροφή που δεν έχει στόχο το κέρδος από ένα «μαζικό» προϊόν, εντούτοις εξέφρασε την πεποίθηση ότι οι παραγωγοί αβγών θα μπορούσαν να βοηθηθούν περισσότερο από την πολιτεία.

Κληθείς να σχολιάσει την επικείμενη μείωση της φορολογίας στις επιχειρήσεις, ο κ. Πολίτης μας είπε: «Έχουμε μάθει να μην περιμένουμε πολλά από τους κυβερνώντες, για την ακρίβεια να μην περιμένουμε τίποτα. Η μεγάλη μας δυσκολία αυτήν τη στιγμή είναι η ασφυκτική φορολόγηση. Τέλος, να αναφέρω όχι ως παράπονο, αλλά για να το γνωρίζει ο κόσμος ότι οι παραγωγοί αβγών δεν παίρνουν επιδοτήσεις για τα ζώα ή τα προϊόντα τους».