Φιλιώ και Φρόσω Θεοδώρου: Με τη βοήθεια του… Πήγασου οι πτήσεις του μονοποικιλιακού ελαιολάδου από την Κορινθία στις αγορές του κόσμου

Κόππα, το γράμμα ανάμεσα στο «π» και στο «ρ» στο πρώιμο ελληνικό αλφάβητο, με το οποίο ξεκινούσε η λέξη Κόρινθος, και η μορφή του Πήγασου χαραγμένη σε ένα νόμισμα, εκτός του ότι αντιπροσωπεύουν την ιστορία της αρχαίας Κορίνθου, έχουν γίνει συνοδοιπόροι στο ταξίδι δύο νέων γυναικών για την ανάδειξη του εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου της οικογένειάς τους σε συνδυασμό με την πλούσια ιστορία του τόπου τους.

Η Φιλιώ και η Φρόσω Θεοδώρου, από τον Άσσο Κορινθίας, πριν από λίγα χρόνια αποφάσισαν να δώσουν ταυτότητα και να αναδείξουν μέσω της τυποποίησης το ελαιόλαδο ποικιλίας Κορωνέικης που καλλιεργεί βιολογικά η οικογένειά τους από το 1960, δημιουργώντας την αγροτική επιχείρηση «Qoppa».

Στόχος τους είναι να αναδείξουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ελαιολάδου και μέσω του ελαιοτουρισμού ο επισκέπτης να γνωρίσει ελαιόλαδα από όλη την Ελλάδα. Σήμερα, το ελαιόλαδό τους φτάνει σε αρκετές περιοχές της χώρας, αλλά και της Ευρώπης.

Όπως εξηγούν στην «ΥΧ», «η ασχολία της οικογένειάς μας με την καλλιέργεια της ελιάς ξεκινάει από τη γιαγιά μας, η οποία ήταν αυτή που φύτεψε πρώτη τις ελιές. Εμείς βρισκόμασταν πάντα μέσα σε αυτές και βοηθούσαμε ιδιαίτερα σε περιόδους συγκομιδής. Μέχρι το 2018, η οικογένειά μας έδινε το λάδι σε εμπόρους. Εκείνη την περίοδο, λόγω και της χαμηλής τιμής που μας έδιναν, αλλά και του αυξημένου κόστους παραγωγής, τέθηκε το ζήτημα για τη διαχείριση του ελαιολάδου. Έτσι, πήραμε την απόφαση να περάσουμε στην τυποποίηση».

Τα πρώτα βήματα

Η αρχή ήταν δύσκολη, όπως εξηγούν, καθώς έπρεπε να ξεκινήσουν από το μηδέν. Έστειλαν αρχικά το ελαιόλαδό τους για αναλύσεις σε χημεία και όταν έλαβαν τις απαντήσεις για την εξαιρετική του ποιότητα πέρασαν στο επόμενο βήμα της εμφιάλωσης.

Αναζήτησαν τους κατάλληλους συνεργάτες τόσο για την επεξεργασία, όσο και την τυποποίηση, αλλά και τη δημιουργία της συσκευασίας. Με τη χρηματική βοήθεια της οικογένειάς τους, και μόνο, συμμετείχαν σε διαγωνισμούς και εκθέσεις για την προώθηση του προϊόντος τους.

Συσκευασία και επωνυμία

Μετά από αρκετό ψάξιμο με πολλούς προμηθευτές, η Φιλιώ και η Φρόσω κατέληξαν στην ιδιαίτερη συσκευασία στο χρώμα του ελαιολάδου, η οποία είναι αρκετά μελετημένη στη δημιουργία της. Όπως εξηγούν, «το μπουκάλι είναι γυάλινο και το χρώμα είναι έτσι επιλεγμένο, ώστε να προστατεύει το ελαιόλαδο από τον ήλιο και τη θερμότητα.

Το ξύλινο στοιχείο που περιέχει, και στο οποίο απεικονίζεται ο Πήγασος, είναι από πραγματικό ξύλο ελιάς φιλοτεχνημένο στο χέρι από Έλληνα προμηθευτή και έχει το ακανόνιστο σχήμα του πρώτου νομίσματος της περιοχής στο οποίο απεικονιζόταν ο Πήγασος με το γράμμα ‘‘Q’’ στα πόδια.

Ψάχνοντας για την ιστορία του νομίσματος ανακαλύψαμε ότι το συγκεκριμένο γράμμα, το οποίο προφέρεται ως Κόππα, ήταν το πρώτο γράμμα της λέξης Κόρινθος. Θεωρήσαμε, λοιπόν, ότι είναι πλήρως αντιπροσωπευτικό της ιστορίας και της περιοχής της Κορίνθου και αποφασίσαμε να δώσουμε στην επιχείρησή μας την επωνυμία ‘‘Qoppa”».

Γνώσεις

Για να ασχοληθούν με το δύσκολο αυτό ταξίδι του ελαιολάδου, οι δύο αδερφές, εκτός από την εμπειρία των γονιών τους, είχαν ως σύμμαχό τους τις σπουδές τους.

Η Φιλιώ ως εκπαιδευτικός με ειδίκευση στην εκπαίδευση ενηλίκων, αλλά και μετεκπαίδευση στο αντικείμενο του αγροτουρισμού και της αγροβιοτεχνίας και η Φρόσω με πτυχίο πολιτικού μηχανικού, αλλά και μεταπτυχιακές σπουδές στην τεχνολογία και στην ποιότητα επιτραπέζιας ελιάς και ελαιολάδου και πιστοποίηση στη δοκιμή εξαιρετικών παρθένων ελαιολάδων, είχαν θέσει από νωρίς τις βάσεις για να ασχοληθούν με το συγκεκριμένο αντικείμενο.

Για να ασχοληθούν με το δύσκολο αυτό ταξίδι του ελαιολάδου, οι δύο αδερφές, εκτός από την εμπειρία των γονιών τους, είχαν ως σύμμαχό τους τις σπουδές τους

Ελαιοτουρισμός

Παίρνοντας το έναυσμα από τα μέχρι τώρα βήματα που έχουν γίνει στον τομέα του κρασιού και της γευσιγνωσίας, οι δύο αδερφές, θέλοντας να συστήσουν στο καταναλωτικό κοινό το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο μέσω του ελαιοτουρισμού, απευθύνθηκαν σε ξενοδοχεία, εστιατόρια και τουριστικά γραφεία της περιοχής.

«Θέλαμε να τους βάλουμε στην ιδέα ότι ο επισκέπτης που έρχεται στην Κορινθία είναι αδύνατον να μη δοκιμάζει ποιοτικό ελαιόλαδο, ώστε να μπορεί να το διακρίνει και να το επιλέγει. Έτσι, λοιπόν, με ορισμένα εστιατόρια στην περιοχή προχωρήσαμε στη δημιουργία olive oil bar στην είσοδο του καταστήματος, όπως υπάρχουν αντίστοιχα οι προθήκες ή οι ψύκτες με τα κρασιά στα εστιατόρια. Με αυτόν τον τρόπο, θέλουμε ο πελάτης να έρχεται σε μία πρώτη επαφή με το προϊόν», τονίζουν.

Εκτός, όμως, από τα παραπάνω, η Φιλιώ και η Φρόσω πραγματοποιούν γευσιγνωσίες στις οποίες ο επισκέπτης δεν θα δοκιμάσει μόνο το δικό τους ελαιόλαδο. «Έχουμε συνάψει συνεργασίες με τα κορυφαία ελαιόλαδα της χώρας για να γνωρίσει ο επισκέπτης την ποικιλομορφία των ελαιολάδων που υπάρχει σε όλη την Ελλάδα, καθώς ακόμα και οι ίδιες ποικιλίες διαφέρουν σε γεύση και άρωμα, όταν καλλιεργούνται σε διαφορετικές περιοχές της χώρας.

Αυτό που προσπαθούμε να πετύχουμε είναι, μέσω της συνεργασίας και της συναδελφικότητας, να αναδειχθεί το ελαιόλαδο γενικά ως προϊόν», εξηγούν. Επίσης, πραγματοποιούν γευσιγνωσίες και σε σχολεία της περιοχής για να γνωρίσουν και στις μικρότερες ηλικίες τα οφέλη του ελαιολάδου.

Προώθηση

Το ελαιόλαδο «Qoppa» ταξιδεύει τόσο εντός συνόρων σε καταστήματα με βιολογικά προϊόντα, ντελικατέσσεν και καταστήματα τουριστικών ειδών σε περιοχές, όπως η Αργολίδα, η Αθήνα, τα νησιά και σε όλη σχεδόν την περιοχή της Κορίνθου, όσο και στο εξωτερικό σε χώρες, όπως η Γερμανία, η Δανία, η Ολλανδία και η Γαλλία.

Όπως εξηγούν, η συμμετοχή τους σε διεθνείς διαγωνισμούς και η βράβευσή τους σε αυτούς ήταν το εισιτήριο για τη σύναψη συνεργασιών κυρίως στο εξωτερικό που αποτελεί και το κυρίως κανάλι προώθησης του προϊόντος τους.

«Επίσης, έχουμε πολύ ενημερωμένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω των οποίων μπορεί κάποιος να ανακαλύψει το προϊόν, ενώ η παρουσία μας σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Θεσσαλονίκη έχει βοηθήσει, ώστε να μας γνωρίσουν οι πελάτες. Επίσης, διαθέτουμε και το δικό μας e-shop για απευθείας πώληση του ελαιολάδου μας».

Μελλοντικά σχέδια

Στα επόμενα σχέδιά τους βρίσκονται η τοποθέτηση ενός QR κωδικού στη συσκευασία, τον οποίο θα σκανάρει ο καταναλωτής και θα ενημερώνεται τόσο για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ελαιολάδου, τις αναλύσεις, τη βιολογική του πιστοποίηση όσο και για τον χάρτη DNA των ελιών, στη δημιουργία του οποίου έχει προχωρήσει η οικογένεια για να δώσει ακόμη περισσότερη προστιθέμενη αξία στο προϊόν. «Σκεφτόμαστε, επίσης, να δημιουργήσουμε και προϊόντα κοσμετολογίας, όπως σαπούνια, κρέμες και λάδια σώματος πάντα με βάση το ελαιόλαδο», καταλήγουν.