Γαλάζιο Σάββατο στις 26 Νοεμβρίου υπέρ ελληνικών προϊόντων

Το τρίτο «Γαλάζιο Σάββατο» του 2022 διοργανώνει η ομάδα Μικροί Έλληνες Παραγωγοί στις 26 Νοεμβρίου, καλώντας τους καταναλωτές να στηρίξουν συνειδητά τα ελληνικά προϊόντα. Στην ουσία, συνιστά μία παρότρυνση, εξηγεί η συντονίστρια της ομάδας, Αγγελική Παπαράδη.

Μια μέρα μετά την «Black Friday», επιχειρούν να ενεργοποιήσουν τα αντανακλαστικά των καταναλωτών, για να στηρίξουν μικρά καταστήματα και την εστίαση που επιλέγει ελληνικά προϊόντα. «Τους προσκαλούμε να ψωνίσουν ελληνικά προϊόντα από μικρά καταστήματα σε κάθε γειτονιά και να στηρίξουν την ελληνική εστίαση».

Η ομάδα ξεκίνησε στις αρχές του 2020 με λίγους παραγωγούς, η πανδημία τους επηρέασε, αλλά σταδιακά αυξάνονται αριθμητικά και επεκτείνονται γεωγραφικά. «Έχουμε παραγωγούς από όλη την Ελλάδα. Παξιμάδια και αρωματικά φυτά από την Κρήτη, κρασιά από τη Σπάρτη, τρεις παραγωγούς από την Αττική, καθώς και από τη Λάρισα, τη Θεσσαλονίκη, τα Γιαννιτσά. Από τον Έβρο έχουμε παραγωγό ελιάς Μάκρης και ελαιολάδου».

Σταδιακά δημιούργησαν ένα δίκτυο συνεργαζόμενων καταστημάτων που στηρίζουν την πρωτοβουλία τους και διαθέτουν προϊόντα των Μικρών Ελλήνων Παραγωγών. «Επίσης, δημιουργήσαμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να εξυπηρετήσουμε περιοχές που δεν διαθέτουν συνεργαζόμενο κατάστημα και σιγά-σιγά δημιουργούμε μια σειρά εστιατορίων, που στηρίζουν την πρωτοβουλία μας και χρησιμοποιούν προϊόντα μας στα πιάτα τους». Ακόμη, δημιούργησαν δύο Γωνιές Μικρών Ελλήνων Παραγωγών στην Αττική, ενώ δρομολογείται μία ακόμη και ενδεχομένως μία στη Θεσσαλονίκη.

Αποτιμώντας την ανταπόκριση που έδειξαν οι καταναλωτές στις δύο προηγούμενες διοργανώσεις που είχαν γίνει τον Δεκέμβρη και τον Απρίλη, η κα Παπαράδη αναφέρει ότι ήταν αυξανόμενη. «Δεχτήκαμε πολλά μηνύματα και φωτογραφίες από καταστήματα που έβαλαν την αφίσα στη βιτρίνα τους, γεγονός που μας ενθάρρυνε. Διαπιστώνουμε ότι αρκετοί ζητούν να γίνεται συνέχεια και όχι μόνο ορισμένα Σάββατα».

Αλλαγή νοοτροπίας

Σε ερώτηση για τη μειωμένη αγοραστική δύναμη όλο και περισσότερων πολιτών που οδηγούνται σε φθηνές αγορές, η κα Παπαράδη επισημαίνει ότι δεν έχουν επηρεαστεί μόνο οι Έλληνες. «Οι καταναλωτές αναζητούν προσφορές και οικονομικότερα τρόφιμα, αλλά θα πρέπει να σκεφτόμαστε μακροχρόνια για τα οφέλη που αποκομίζουμε, επιλέγοντας προϊόντα του τόπου μας. Ένας Πολωνός μικρός παραγωγός επικοινώνησε μαζί μας και σχολίασε ότι η Ευρώπη δεν γνωρίζει τι είναι πείνα σε σύγκριση με άλλες περιοχές του πλανήτη. Επιπλέον, σύμφωνα με τα στατιστικά, οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν θέματα με την παχυσαρκία. Χρειάζεται, επομένως, να αλλάξουμε νοοτροπία, να τρεφόμαστε πιο υγιεινά, καταναλώνοντας μικρότερες ποσότητες και να στηρίξουμε τα ποιοτικά τοπικά προϊόντα».

Η ομάδα καλεί τους μικρούς επαγγελματίες και τα εστιατόρια που έχουν ελληνικά προϊόντα να επικοινωνήσουν μαζί τους, να κατεβάσουν την αφίσα και να συμβάλουν στο τρίτο «Γαλάζιο Σάββατο».