Γερμανοί σομελιέ σε ένα μοναδικό ταξίδι εξοικείωσης σε Αρκαδία, Κορινθία και Αχαΐα

Πρωτοβουλία της ΕΝΟΑΠ και της περιφέρειας για την ανάδειξη του πελοποννησιακού οίνου
21/11/2024
4' διάβασμα
germanoi-somelie-se-ena-monadiko-taxidi-exoikeiosis-se-arkadia-korinthia-kai-achaia-339112

Μια ξεχωριστή πρωτοβουλία ανέλαβε η Ένωση Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Πελοποννήσου (ΕΝΟΑΠ) σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου για την προώθηση του πελοποννησιακού οίνου και την ανάδειξη της Πελοποννήσου ως κορυφαίου γαστρονομικού και πολιτιστικού προορισμού.

Το διάστημα από τις 12 έως τις 14 Νοεμβρίου 2024, μία ομάδα 15 Γερμανών σομελιέ, στο πλαίσιο ενός ταξιδιού εξοικείωσης (Fam Trip), είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τους αμπελώνες της Αρκαδίας και της Κορινθίας, δοκιμάζοντας τοπικές ποικιλίες, ενώ, παράλληλα, επισκέφθηκαν πολιτιστικά και ιστορικά αξιοθέατα των περιοχών, όπως η Αρχαία Νεμέα.

«Μέσα από τις γευσιγνωσίες, τις ξεναγήσεις και τις επισκέψεις σε σημεία ιστορικής σημασίας, η Πελοπόννησος παρουσιάζεται ως ένας μοναδικός τόπος, όπου η παράδοση συνδυάζεται με τη σύγχρονη οινική παραγωγή, προσφέροντας ξεχωριστές εμπειρίες στους επισκέπτες της», σημειώνει για την πρωτοβουλία η ΕΝΟΑΠ.

«Η Γερμανία αποτελεί μέχρι σήμερα ένα από τα βασικά κράτη στα οποία εξάγεται το ελληνικό κρασί. Εμείς, όμως, θέλουμε να πάμε ένα επίπεδο παραπάνω»Άρης Τσέλεπος, πρόεδρος της ΕΝΟΑΠ

Πεποίθηση όλων είναι ότι η επίσκεψη των Γερμανών επαγγελματιών της οινικής τέχνης αποτελεί μία μοναδική ευκαιρία για την προβολή του προορισμού «Πελοπόννησος» και την προώθηση του πελοποννησιακού οίνου στην αγορά της Γερμανίας.

Στην «ΥΧ» μιλά για το νόημα της επίσκεψης των Γερμανών σομελιέ ο πρόεδρος της ΕΝΟΑΠ, Άρης Τσέλεπος, ένας νέος άνθρωπος με όραμα για την ανάπτυξη του κλάδου. «Γενικά, οι κινήσεις μας έχουν στόχο την εξωστρέφεια και την ανάδειξη του πελοποννησιακού οίνου μέσα από τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο. Τα τελευταία χρόνια, μία από τις δράσεις μας είναι η οργάνωση ενός ταξιδιού κάποιων επαγγελματιών που θα έρχονται στην Πελοπόννησο για να γνωρίσουν τις οινολογικές περιοχές, τα κρασιά της Πελοποννήσου, αλλά και γενικότερα τη γαστρονομία και την κουλτούρα της Πελοποννήσου», εξηγεί.

Γερμανική αγορά

Σημειώνει πως τόσο για τον πελοποννησιακό όσο και τον ελληνικό οίνο γενικότερα, η γερμανική ήταν η πρώτη μεγάλη αγορά που άνοιξε και ένας σημαντικός λόγος είναι πως η ελληνική παρουσία είναι έντονη στη Γερμανία. «Η χώρα αυτή αποτελεί μέχρι σήμερα ένα από τα βασικά κράτη στα οποία εξάγεται το ελληνικό κρασί. Εμείς, όμως, θέλουμε να πάμε ένα επίπεδο παραπάνω», αναφέρει ο κ. Τσέλεπος.

Και προσθέτει: «Τα περισσότερα κρασιά βρίσκονται στα ελληνικά εστιατόρια από Έλληνες εμπόρους και εμείς θέλουμε, πλέον, να απευθυνθούμε και στον Γερμανό καταναλωτή. Βέβαια, για να γίνει αυτό, απαιτούνται χρόνος και υπομονή. Για τον λόγο αυτόν, και ως αρχή, προσκαλέσαμε στην Πελοπόννησο γνώστες της εστίασης. Η ομάδα που επισκέπτεται τώρα την Πελοπόννησο εκπροσωπεί έναν γερμανικό φορέα που έχει άμεση σχέση με τον οίνο και επιθυμεί να αποκομίσει μία συνολική εικόνα από την Πελοπόννησο».

Συνέργειες

To Fam Trip για τους 15 διακεκριμένους Γερμανούς σομελιέ πραγματοποιήθηκε στις περιφερειακές ενότητες της Αρκαδίας, της Κορινθίας, αλλά και της Αχαΐας και περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, περιηγήσεις σε αρχαιολογικούς χώρους.

Επιπλέον, η ΕΝΟΑΠ μέσα από έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό που προσβλέπει σε συνέργειες με ελαιοπαραγωγούς, ενσωμάτωσε στο τριήμερο και γευσιγνωσία ελαιολάδου, που αποτελεί ένα από τα εμβληματικά προϊόντα της Πελοποννήσου, ενώ ιδιαίτερη ήταν η εμπειρία και στα μαγαζιά όπου και γευμάτισαν.

Οινοτουρισμός

Ο κ. Τσέλεπος αναφέρεται και στην ανάπτυξη του οινοτουρισμού στην Πελοπόννησο. Όπως υπογραμμίζει, αυτή η ανάπτυξη καταγράφεται τα τελευταία πέντε χρόνια. «Μέσα από την καθημερινή επαφή με τους συναδέλφους μου, αλλά και την προσωπική μου εμπειρία, επενδύοντας στο οινοτουριστικό κομμάτι, έχουμε δει πάρα πολύ μεγάλη ανάπτυξη, όχι μόνο όσον αφορά επισκέψεις σε οινοποιεία και την αγορά οίνου, αλλά και στη γνωριμία και την επαφή που αναπτύσσεται με τους παραγωγούς, γεγονός που βοηθά στην εμπέδωση ενός κλίματος εμπιστοσύνης», καταλήγει.

 

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ: