Καλλιεργώντας «τουρισμό» με τη βοήθεια του ελαιολάδου στην Κυλλήνη

Τουρίστες υιοθετούν ελαιόδεντρα, συμμετέχουν στη συλλογή και λαμβάνουν το λάδι τους

Τη μοναδική εμπειρία της αυθεντικής επαφής με την ελιά και τα προϊόντα της, γνωρίζοντας από κοντά την ελληνική κουλτούρα και παράδοση της παραγωγής ελαιολάδου, έχουν οι τουρίστες που επισκέπτονται την Κυλλήνη.

Ο Χρύσανθος Μουρτζίνης, ιδιοκτήτης ελαιώνα στην περιοχή Λυγιάς του Δήμου Πηνειού, αλλά και του εστιατορίου «Κληματαριά» στο Αρκούδι, έχει γίνει πρεσβευτής του ελληνικού ελαιολάδου, που μέσα από τον αγροτουρισμό φέρνει πιο κοντά τον τουρίστα με τη διατροφική και πολιτισμική κληρονομιά του τόπου. Και πώς γίνεται αυτό; Η διαδικασία, όπως ο ίδιος εξηγεί στην «ΥΧ», είναι απλή, αλλά συνάμα με μεγάλο νόημα και σημασία.

Υιοθετήστε ένα ελαιόδεντρο

Όσοι το επιθυμούν, υιοθετούν ένα ελαιόδεντρο, αναλαμβάνοντας την ευθύνη του από τη φύτευσή του, λαμβάνουν τίτλο ιδιοκτησίας, του δίνουν τα ονόματα που επιθυμούν και έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στη φροντίδα, αλλά και στη συγκομιδή του.

Από την πλευρά του, ο κ. Μουρτζίνης αναλαμβάνει να ενημερώνει τους ιδιοκτήτες για την πορεία της καλλιέργειας, ενώ στέλνει και φωτογραφίες των δέντρων, για να βλέπουν την ελιά που μεγαλώνει χάρη σε εκείνους. Μάλιστα, τους προσκαλεί να παρευρεθούν στο ελαιοτριβείο για να ζήσουν από κοντά την εμπειρία της παραγωγής. Επίσης, ως δώρο λαμβάνουν κάθε χρόνο τρία λίτρα ελαιολάδου, το οποίο τυποποιεί ο ίδιος.

«Εδώ και χρόνια, λόγω του εστιατορίου που διατηρώ, έχω αναπτύξει με τον καιρό προσωπικές σχέσεις με πολύ κόσμο από τη Γερμανία και την Ελβετία κυρίως, οι οποίοι επισκέπτονται πολύ συχνά τη χώρα μας, γιατί έχουν εντυπωσιαστεί με τον τρόπο που ζούμε και παράγουμε τα αγροτικά μας προϊόντα. Είναι βαθιά ευαισθητοποιημένοι περιβαλλοντικά και αναγνωρίζουν την προσπάθεια των παραγωγών να φτιάχνουν αγνά προϊόντα», τονίζει ο κ. Μουρτζίνης και προσθέτει:

«Σκοπός του εγχειρήματος είναι να φέρουμε σε επαφή το κοινό του εξωτερικού με την περιοχή, την αγροτική ζωή, τη μεσογειακή διατροφή, την ελαιοκομική παραγωγή. Ένα προϊόν που θεωρείται ο υγρός χρυσός για την Ελλάδα πρέπει να διαφημίζεται με κάθε τρόπο. Αναδεικνύουμε όσο καλύτερα μπορούμε την πρώτη ύλη, φέρνουμε πιο κοντά τον τουρίστα με το ελαιόλαδο, τη γη, τον τόπο, τη ζωή, τη φύση, προσφέροντάς τους ένα σημαντικό κίνητρο για να επιστρέψει στη χώρα μας».

Ελαιοκομικός τουρισμός

Με τον τρόπο αυτόν, δύναται να επιτευχθεί η επιμήκυνση και την τουριστική σεζόν, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για «ελαιοκομικό» τουρισμό. «Την περίοδο της συγκομιδής, όσοι έχουν υιοθετήσει δέντρα θα μπορούν να έρθουν στην περιοχή και να συμμετέχουν σε όλη τη διαδικασία που πραγματοποιείται στο ελαιοτριβείο. Πέρυσι ένα ζευγάρι Ελβετών είχε έρθει για αυτόν τον λόγο στη χώρα μας και μας βοήθησε στο μάζεμα της ελιάς. Ήταν μοναδική εμπειρία, όπως μας είπαν, που δεν θα ξεχάσουν ποτέ», καταλήγει ο κ. Μουρτζίνης.