Με Κάρτα Αγρότη και σπέσιαλ εφόδια γλυκαίνει ο Φέκερ τους τευτλοπαραγωγούς

Νέα λιπάσματα και σπόρους για αύξηση τονάζ και ζαχαρικού τίτλου υπόσχεται ο διαχειριστής του Innovation Brain

Θετικά είναι τα μηνύματα που μεταφέρουν στην «ΥΧ» οι τευτλοπαραγωγοί μετά από δύο συναντήσεις που είχαν την περασμένη εβδομάδα με τον διαχειριστή του fund Ιnnovation Brain, Λούκας Φέκερ, ο οποίος «πλησιάζει» ολοένα και περισσότερο στην Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης.

Οι παραγωγοί έθεσαν πολλά από τα ερωτήματα και τις απορίες τους στον επιχειρηματία, ο οποίος εμφανίστηκε πρόθυμος να δώσει απαντήσει και, όπως όλα δείχνουν, υπάρχει θέληση και πρόσφορο έδαφος και από τις δύο πλευρές για συνεργασία.

Οι συζητήσεις βεβαίως αφορούσαν κυρίως το διάστημα από την επόμενη σεζόν και μετά, καθώς για φέτος θα ισχύσει το περυσινό τιμολόγιο, ενώ η καμπάνια, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, αναμένεται να ξεκινήσει στις 27 Σεπτεμβρίου.

Όπως ανέφερε στην «ΥΧ» ο πρόεδρος τευτλοπαραγωγών Θεσσαλίας, Θόδωρος Δαλακούρας, «τα πράγματα πηγαίνουν καλά. Στην πρώτη συνάντηση, ένα ζήτημα ήταν η κατώτερη τιμή των 30 ευρώ/τόνο για τεύτλα με ζαχαρικό τίτλο κάτω των 12 pol. Μιλάμε για πολύ μικρό ποσοστό της παραγωγής, αλλά θέλαμε μια διασφάλιση. Ο κ. Φέκερ μας είπε ότι θα κάνουμε συμβολαιακή με την Πειραιώς και θα προμηθευτούμε την Κάρτα Αγρότη για να αγοράζουμε εφόδια. Επίσης, επιθυμεί τριετή συμβόλαια και να μην πέφτει ο παραγωγός από τα στρέμματα με τα οποία θα μπαίνει τον πρώτο χρόνο».

Σταθερά στρέμματα

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας τευτλοπαραγωγών Πλατέος, Γιάννης Σαμαράς, δήλωσε σχετικά: «Υπάρχει δυσκολία με τη διεθνή τιμή της ζάχαρης, αλλά όλες οι πλευρές αντιλαμβάνονται ότι γίνονται και παιχνίδια στην αγορά. Ο τιμοκατάλογος ήταν το μεγάλο ζήτημα. Η βιομηχανία πλήρωνε ελάχιστη τιμή τα 30 ευρώ/τόνο και μέσα σε αυτό συμπεριλαμβανόταν και ένα ποσό για την πούλπα, που είναι υποπροϊόν των τεύτλων. Από εκεί και πέρα, ήταν και τα μεταφορικά έξοδα που, επίσης, περιλαμβάνονταν στην τιμή που έδινε η ΕΒΖ στους παραγωγούς.

Όλα αυτά θα διατηρηθούν, συμφωνήσαμε με τον κ. Φέκερ να παραμείνει ο παλιός τιμοκατάλογος. Σχετικά με την τριετία δεν διαφωνήσαμε, αλλά υπήρξαν κάποιες απορίες, γιατί πολλοί παραγωγοί έχουν ενοικιαζόμενα αγροτεμάχια και φοβήθηκαν τη δέσμευση. Εάν θες να καλλιεργείς κάθε χρόνο τεύτλα, θα πρέπει να φροντίσεις να έχεις τη γη, γιατί η καλλιέργεια ιδανικά σπέρνεται κάθε τρία χρόνια με αμειψισπορά.

Ο κ. Φέκερ μας είπε ότι θα μας προμηθεύσει με εξειδικευμένα λιπάσματα και νέους σπόρους για να ανεβάσουμε το τονάζ και τον ζαχαρικό τίτλο».

Σε δήλωσή του στην «ΥΧ» ο CEO της Innovation Brain επιβεβαίωσε ότι οι συζητήσεις με τους παραγωγούς είναι σε καλό δρόμο: «Στις 17/9 συναντηθήκαμε με εκπροσώπους Ελλήνων αγροτών. Η συνάντηση ήταν ιδιαίτερα παραγωγική και όλες οι πλευρές συμφώνησαν σε βασικούς όρους καθώς και σε πλάνο παραγωγής. Θα ξεκινήσουμε να φέρουμε την ελληνική ζάχαρη ξανά στην αγορά. Όλοι ταυτίζονται με αυτόν τον σκοπό και θα ξεκινήσουμε να εργαζόμαστε στις προτάσεις των αγροτών. Είμαστε ευχαριστημένοι 
με την πρόοδο που έχει επιτευχθεί».