Κάρυστος: Έτοιμο για ΠΟΠ μελιού το Κισσούρι

Η Νότια Εύβοια, και ειδικά η περιοχή της Καρύστου, αποτελούν το ιδανικό μέρος για τους μελισσοκόμους. Η πλούσια βιοποικιλότητα αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην παραγωγή μελιού υψηλής διατροφικής αξίας. Στην περιοχή αυτή ασχολούνται πάνω από 150 μελισσοκόμοι και το μέλι τους διακινείται με την άτυπη ονομασία «Κισσούρι».

Παράγεται από τα άνθη ερείκης, σε συνδυασμό με τα αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά του όρους Όχη. Η πρόσφατη ολοκλήρωση της μελέτης για την ένταξη του μελιού της Καρύστου ως Προϊόντος Ονομασίας Προέλευσης ανοίγει τον δρόμο στους μελισσοκόμους για μία καλύτερη προοπτική στο προϊόν τους.

Αναφορικά με την πορεία της ολοκλήρωσης του φακέλου και την κατάθεσή του στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, ώστε να πάρει και την τελική έγκριση, μίλησε στην «ΥΧ» ο Κώστας Παντελής, πρόεδρος του Συλλόγου Μελισσοκόμων Καρύστου: «Το μέλι Καρύστου είναι γνωστό σε ένα μεγάλο καταναλωτικό κοινό στη χώρα μας και στο εξωτερικό. Δυστυχώς, όμως, μέχρι και σήμερα δεν έχουμε καταφέρει να το ταυτοποιήσουμε με την τοπική του ονομασία -Κισσούρι-, ώστε να δώσει προστιθέμενη αξία στους παραγωγούς».

Εξυφαίνοντας τις επόμενες κινήσεις του συλλόγου, αλλά και του τρόπου τυποποίησης και συσκευασίας του προϊόντος, ο κ. Παντελής επισήμανε: «Το ενδιαφέρον των παραγωγών μελιού, όπως επίσης και των ιδιωτών που θέλουν να συμμετάσχουν στην αλυσίδα παραγωγής, είναι μεγάλο. Ήδη, δύο εταιρείες έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για την τυποποίηση, τη συσκευασία και παράλληλα την πιστοποίηση, όταν αυτή ολοκληρωθεί».

Σημαντικό επίσης ήταν και το ενδιαφέρον του προέδρου στο θέμα του βιολογικού μελιού που, λόγω του γεωγραφικού αναγλύφου της περιοχής και της απουσίας καλλιεργειών, θα μπορούσε να παραχθεί βιολογικό μέλι και παράλληλα να πιστοποιηθεί μία τέτοια διαδικασία παραγωγής. Τέλος, ο πρόεδρος του συλλόγου, δίνοντας μία εικόνα της τιμής του προϊόντος, αναφέρει ότι και αυτή την περίοδο, σε σύγκριση με άλλα μέλια, η τιμή είναι ανεβασμένη.

«Πουλάμε από 7 έως 8 ευρώ στη χονδρική και πάνω από 10 στη λιανική. Ο λόγος που θέλουμε να ενισχύσουμε την ταυτότητα του προϊόντος μας είναι η υψηλή διατροφική του αξία, όπως επίσης και η ποιότητά του. Γι’ αυτό, άλλωστε, αναμένουμε από την αγορά μια καλύτερη προοπτική για το προϊόν μας».