Κερδίζει χώρο στο καλάθι του καταναλωτή το φρέσκο παρασκευασμένο κοτόπουλο

Οι πωλήσεις αναμένεται να διπλασιαστούν την επόμενη πενταετία

Κερδίζει χώρο στο καλάθι του καταναλωτή το φρέσκο παρασκευασμένο κοτόπουλο

Σημαντικό χώρο στο καλάθι των καταναλωτών κερδίζουν τα τελευταία χρόνια τα προϊόντα κοτόπουλου που είναι φρέσκα προπαρασκευασμένα, είτε είναι νωπά ή έτοιμα μαγειρεμένα (π.χ. φιλετάκια κοτόπουλου μαγειρεμένα, νωπά μπιφτέκια από κοτόπουλο, σνίτσελ κοτόπουλου έτοιμα για μαγείρεμα, νωπά σουβλάκια κοτόπουλου έτοιμα για ψήσιμο, ψημένες φτερούγες κοτόπουλου κ.λπ.), τα οποία, χάρη στην ολοένα αυξανόμενη ζήτησή τους, πρωτοστατούν στα ράφια των σούπερ μάρκετ και των καταστημάτων τροφίμων στις αγορές του εξωτερικού.

Στην πρόσφατη σύνοδο για την προώθηση των προϊόντων κοτόπουλου (Chicken Marketing Summit 2016), που έλαβε χώρα στις ΗΠΑ, επισημάνθηκε ότι τα φρέσκα προπαρασκευασμένα προϊόντα κοτόπουλου ή και τα μαγειρεμένα ως έτοιμα γεύματα αποτελούν ευκαιρία για τη βιομηχανία πουλερικών. Θα πρέπει να αξιοποιήσει τα θετικά μηνύματα της αγοράς και ειδικότερα την αύξηση των πωλήσεων των συγκεκριμένων προϊόντων, που είναι θεαματική τα τελευταία χρόνια στις μεγάλες αλυσίδες τροφίμων. 

Αξία 

Ενδεικτικά, η αξία των φρέσκων προπαρασκευασμένων τροφίμων στα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ ανήλθε το 2015 σε περίπου 11 δισ. δολάρια, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 9,8% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Συγκεκριμένα το 2014, η αξία των προπαρασκευασμένων τροφίμων έφτασε τα 9,9 δισ. δολάρια, το 2013 ανήλθε σε 9,1 δισ. δολάρια και το 2012 έφτασε τα 8,5 δισ. δολάρια. 

Στην ανοδική αυτή πορεία των φρέσκων προπαρασκευασμένων τροφίμων σημαντική θέση κατέχει το κοτόπουλο και τα προϊόντα του, που όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν οι ιθύνοντες της αγοράς στο περιθώριο των εργασιών του Chicken Marketing Summit, οι πωλήσεις του αναμένεται να διπλασιαστούν μέσα στα επόμενα τρία με πέντε χρόνια. Από την πλευρά τους, εκπρόσωποι της βιομηχανίας τροφίμων επισήμαναν ότι οι πωλήσεις των φρέσκων προπαρασκευασμένων προϊόντων, μεταξύ των οποίων και του κοτόπουλου, παρουσιάζουν ανοδική πορεία στην αγορά των ΗΠΑ, που κατά μέσο όρο την τελευταία πενταετία αγγίζει ετησίως το ποσοστό της τάξης του 6%. Αντίθετα, η άνοδος στις υπόλοιπες κατηγορίες τροφίμων -μεταξύ αυτών και των κατεψυγμένων- που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ ανέρχεται κατά μέσο όρο της τελευταίας πενταετίας στο 3%. 

Ανάπτυξη 

Οι σημαντικοί αυτοί ρυθμοί αύξησης της ζήτησης από τους καταναλωτές «γεννούν» την αναγκαιότητα, όπως χαρακτηριστικά τόνισαν οι ειδικοί, της συνέχισης της διάθεσης στις επιχειρήσεις τροφίμων νέων καινοτόμων και ποιοτικών φρέσκων προπαρασκευασμένων προϊόντων από κοτόπουλο. Οι ιθύνοντες του κλάδου του μάρκετινγκ των τροφίμων και των πουλερικών καλούν τους παραγωγούς και τις πτηνοτροφικές επιχειρήσεις να αδράξουν την ευκαιρία και να δραστηριοποιηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. 

Μάλιστα, υπογραμμίζουν ότι η μεγάλη ζήτηση των προπαρασκευασμένων πουλερικών από πλευράς καταναλωτών, που τα προτιμούν για την ευκολία στο μαγείρεμα ή για την απευθείας κατανάλωσή τους (έτοιμα ψημένα προϊόντα κοτόπουλου), μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου της πτηνοτροφίας και των μεταποιημένων προϊόντων της. 

Τα φρέσκα προπαρασκευασμένα προϊόντα κοτόπουλου ή και τα μαγειρεμένα ως έτοιμα γεύματα αποτελούν ευκαιρία για τη βιομηχανία πουλερικών, η οποία θα πρέπει να αξιοποιήσει τα θετικά μηνύματα της αγοράς και ειδικότερα την αύξηση των πωλήσεων των συγκεκριμένων προϊόντων, που είναι θεαματική τα τελευταία χρόνια στις μεγάλες αλυσίδες τροφίμων.

Συντονισμένη προσπάθεια για υπεύθυνη χρήση αντιβιοτικών

Κερδίζει χώρο στο καλάθι του καταναλωτή το φρέσκο παρασκευασμένο κοτόπουλοΣε μια συντονισμένη προσπάθεια για την υπεύθυνη χρήση των αντιβιοτικών φαρμάκων στην πτηνοτροφία δεσμεύτηκαν ότι θα προχωρήσουν οι εκπρόσωποι της παγκόσμιας βιομηχανίας πουλερικών. Η σημαντική αυτή δέσμευση γνωστοποιήθηκε στο πλαίσιο των εργασιών του συνεδρίου, που διοργάνωσε πρόσφατα στην Πορτογαλία το Διεθνές Συμβούλιο για την Πτηνοτροφία, στο οποίο συμμετείχαν εκπρόσωποι της βιομηχανίας πουλερικών από τουλάχιστον 20 χώρες. 

Στο επίκεντρο των συζητήσεων βρέθηκε το θέμα της μικροβιακής αντοχής των κτηνοτροφικών ζώων και ειδικότερα των πουλερικών στα αντιβιοτικά σκευάσματα. Μάλιστα, συμφωνήθηκε ότι τους επόμενους μήνες θα εκδοθεί αναλυτική έκθεση για το εν λόγω θέμα, που θα περιλαμβάνει –εκτός από στοιχεία ερευνών και μελετών– και συγκεκριμένες συστάσεις για την παγκόσμια βιομηχανία των πουλερικών, σε ό,τι αφορά τη χρήση των αντιβιοτικών. 

Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Διεθνούς Συμβουλίου Πτηνοτροφίας και επικεφαλής του Συμβουλίου Εξαγωγών Πουλερικών και Αβγών στις ΗΠΑ, J. Sumner, τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι το Διεθνές Συμβούλιο αναγνωρίζει την ανάγκη για την ύπαρξη συλλογικής προσπάθειας μεταξύ των κυβερνητικών οργανώσεων, των μη κυβερνητικών οργανώσεων και του τομέα των πουλερικών για την ελαχιστοποίηση της ανάπτυξης της ανθεκτικότητας των πτηνών στα αντιβιοτικά. 

Πρόσθεσε, μάλιστα, χαρακτηριστικά ότι η ορθή κτηνιατρική χρήση αντιβιοτικών και άλλων παρεμβάσεων (π.χ. καλές πρακτικές υγιεινής των μονάδων κ.λπ.) αποτελούν χρήσιμα «εργαλεία» για να διατηρούνται υγιή τα πουλερικά μιας πτηνοτροφικής μονάδας. Οι εκπρόσωποι της παγκόσμιας βιομηχανίας πουλερικών τόνισαν ότι θα αναλάβουν ενεργό ρόλο, ώστε ο κλάδος τους να κινηθεί τα επόμενα χρόνια στην υπεύθυνη και ορθολογική χρήση των αντιβιοτικών κατά τη θεραπεία όχι μόνο των πουλερικών, αλλά και των υπόλοιπων κτηνοτροφικών ζώων, προκειμένου να καμφθούν οι δυσχέρειες που παρατηρούνται στην κτηνοτροφία από την ανθεκτικότητα των ζώων στα εν λόγω σκευάσματα. Τέλος, οι συμμετέχοντες στο διεθνές φόρουμ επεσήμαναν ότι στην προσπάθεια που θα ξεκινήσουν για τη σωστή χρήση των αντιβιοτικών στον πτηνοτροφικό κλάδο θα επιδιώξουν τη στενή συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό για την Υγεία των Ζώων.