Σε κίνδυνο η πραλίνα της ελληνο-βελγικής εταιρείας Leonidas

Με τον κίνδυνο «λουκέτου» βρίσκεται 1 στα 10 καταστήματα της ιστορικής εταιρείας παραγωγής σοκολάτας «Leonidas», η οποία καλείται να αντεπεξέλθει των καταστροφικών συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού.

Πιο συγκεκριμένα, μιλώντας στη βελγική εφημερίδα «De Tijd», ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνο-βελγικής εταιρείας, Philippe de Selliers, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο μπαράζ «λουκέτων», επικαλούμενος τον χαμηλό τζίρο και τις μειωμένες πωλήσεις.

Αυτή την στιγμή, η «Leonidas» διαθέτει περίπου 1.300 σημεία πώλησης παγκοσμίως, πολλά εκ των οποίων σε αεροδρόμια και δημοφιλείς τουριστικούς περιορισμούς. Περίπου 400 καταστήματα υπάρχουν στο Βέλγιο.

«Συνεχίζουμε να πουλάμε κατά 80% λιγότερα προϊόντα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια» δήλωσε, χαρακτηριστικά, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι οι πωλήσεις έχουν μακρύ δρόμο να διανύσουν, προκειμένου να επιστρέψουν στα προ-Covid επίπεδα.

«Εάν ο τουρισμός δεν ανακάμψει σύντομα, δεκάδες υποκαταστήματα κινδυνεύουν να κλείσουν» συνέχισε, στο ίδιο μήκος κύματος, θέτοντας ως στόχο τη διαμόρφωση των φετινών πωλήσεων σε περίπου 80 εκατ. ευρώ.

Το πρώτο κύμα της πανδημίας του κορωνοϊού έπληξε σημαντικά τον τζίρο της εταιρείας, η οποία απώλεσε έως και το 90% των εσόδων της. Μάλιστα, αναγκάστηκε να «πετάξει» τεράστιες ποσότητες σοκολάτας, παρά τη δωρεάν πέντε εκατομμυρίων σοκολατένιων αυγών στα νοσοκομεία του Βελγίου.

Κατά το β’ κύμα της υγειονομικής κρίσης, το φθινόπωρο του 2020, οι «ζημιές» για τη σοκολατοβιομηχανία -αν και δεν ήταν τόσο εκτεταμένες- οδήγησαν στην απώλεια τζίρου, ύψους περίπου 35%. Δηλαδή σχεδόν το 1/3.

Όσον αφορά την τρέχουσα έξαρση του ιού, η οποία κατά πολλούς θεωρείται το γ’ κύμα του ιού, η εταιρεία εμφανίζεται καλύτερα προετοιμασμένη, κάτι το οποίο αποδίδεται και στη διείσδυση στις e-πωλήσεις (σ.σ. απαρτίζουν το 2% του συνολικού τζίρου).

Πώς ξεκίνησαν όλα

Τα καταστήματα Leonidas, τα οποία ειδικεύονται στη σοκολάτα πραλίνα, ιδρύθηκαν το 1913 στις Βρυξέλλες του Βελγίου από τον Έλληνα ομογενή Λεωνίδα Κεστεκίδη. Το 1935, ο Βασίλης, ανιψιός του Λεωνίδα, ανέλαβε την επιχείρηση και έκανε σήμα κατατεθέν της εταιρείας τον βασιλιά της Σπάρτης, Λεωνίδα.

Πολύ γρήγορα, τα γλυκίσματα πραλίνας κατέκτησαν τον κόσμο, με την εταιρεία να επεκτείνει σε διαφορετικά σημεία του πλανήτη. Στην Ελλάδα, το πρώτο μαγαζί Leonidas άνοιξε το 1986 από την εταιρεία Ιωαννίδη Εμπορική ΙΚΕ, η οποία είναι εισαγωγέας – διανομέας της βελγικής Confiserie Leonidas SA.

Πηγή: moneyreview.gr