Σε Κρητικό και Ελβετία πλέον η «Δολιανίτικη» χονδροελιά

Διευρύνει το δίκτυό της η οικοτεχνία της Γεωργίας Ζέρβα και του Κώστα Μπουτσιάνη

Με την επέκταση του πελατολογίου και της προϊοντικής της γκάμας απαντά στις προκλήσεις της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας η επιχείρηση «Το Δολιανίτικο», η οποία από το 2006 έχει καταφέρει να δώσει ταυτότητα και να κάνει γνωστή τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό την αρχαία ποικιλία ελιάς Γίγας Δολιανών Αρκαδίας.

Η είσοδος στα σούπερ μάρκετ Κρητικός από τον Οκτώβριο του 2021 ήταν μια κίνηση που έδωσε νέα δυναμική στην οικοτεχνία της Γεωργίας Ζέρβα και του Κώστα Μπουτσιάνη, εξασφαλίζοντας την πρόσβαση σε μια διόλου ευκαταφρόνητη δεξαμενή καταναλωτών.

«Η συνεργασία με την Κρητικός ήταν ένα σπουδαίο βήμα, καθώς μας έβαλε σε 270 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα», εξηγεί στην «ΥΧ» η κα Ζέρβα (φωτό), προσθέτοντας ότι η συμφωνία αφορά όλους τους κωδικούς που διαθέτει η επιχείρηση τόσο σε συσκευασμένη, όσο και σε χύμα μορφή.

Πρόκειται για τη δεύτερη αλυσίδα στην οποία εισέρχεται «Το Δολιανίτικο», δεδομένου ότι εδώ και μια τετραετία περίπου βρίσκεται σε έναν μεγάλο αριθμό καταστημάτων του Σκλαβενίτη.

Παράλληλα, αυτό το διάστημα βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για νέες συνεργασίες με χονδρεμπόρους από την Αθήνα και την Πελοπόννησο, με στόχο την είσοδο σε ακόμα περισσότερα καταστήματα ντελικατέσεν, ένα κανάλι στο οποίο η επιχείρηση από τα πρώτα της κιόλας βήματα έδωσε ιδιαίτερη έμφαση.

Ανοίγει η βεντάλια των εξαγωγών

Εξίσου σημαντικό όμως είναι και το κομμάτι των εξαγωγών όπου, μετά τον Καναδά, τις ΗΠΑ (Νέα Υόρκη), τη Γαλλία, τη Γερμανία και τη Ρουμανία, κατάφερε πριν από έναν μήνα να κάνει το ντεμπούτο της και στην αγορά της Ελβετίας. Συνολικά, η οικοτεχνία εξάγει το 30%-40% από τους περίπου 60 τόνους ελιάς που παράγει και τυποποιεί κάθε χρόνο.

«Ακόμα κι αν δεν είναι επαναλαμβανόμενες σε μηνιαία βάση, οι εξαγωγές μάς ανοίγουν καινούργιους δρόμους και, επιπλέον, είναι τονωτικές οικονομικά αφού, με τους συνεργάτες που έχουμε επιλέξει, οι πληρωμές είναι πολύ άμεσες», σημειώνει η κα Ζέρβα.

Σημαντική ανάσα έχει προσφέρει στην οικοτεχνία και η επαναλειτουργία της εστίασης σε συνδυασμό με το… comeback του τουρισμού. «Έχουμε συνεργασίες με αρκετά ξενοδοχεία και εστιατόρια, ενώ ένα μεγάλο κομμάτι των πωλήσεών μάς προέρχεται από τα νησιά. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι τα προηγούμενα χρόνια η απουσία των τουριστών και τα μέτρα για τον κορωνοϊό μας “στέρησαν” ένα σημαντικό κομμάτι του τζίρου», σημειώνει η κα Ζέρβα.

Αν και η κατάσταση με τον κορωνοϊό και το κανάλι του HORECA μοιάζει πλέον να εξομαλύνεται, δεν ισχύει το ίδιο με τα κοστολόγια, τα οποία έχουν πάρει την ανιούσα και δεν δείχνουν τάσεις αποκλιμάκωσης, τουλάχιστον όχι άμεσα. Όντας καλλιεργητές και, παράλληλα, τυποποιητές του προϊόντος τους, το ζευγάρι έχει άμεση εικόνα για τις επιπτώσεις των ανατιμήσεων και στα δύο στάδια της παραγωγικής αλυσίδας: «Το κόστος άρδευσης έχει τριπλασιαστεί, τα λιπάσματα έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, όπως επίσης τα υλικά συσκευασίας και το πετρέλαιο.

Ένα αυτοκίνητο για να πάει τα προϊόντα μας στην Αθήνα θέλει πλέον 100 ευρώ από 60 ευρώ που ζήταγε πριν. Όλα αυτά τα επωμιζόμαστε εμείς, στο μέτρο του δυνατού, γιατί σε αντίθετη περίπτωση υπάρχει ο κίνδυνος το προϊόν να καταστεί πολύ ακριβό και να χάσουμε τον καταναλωτή», τονίζει η κα Ζέρβα.

Είσοδος στις Καλαμών

Η Γεωργία και ο Κώστας ξεκίνησαν να καλλιεργούν τους οικογενειακούς ελαιώνες το 2003, τρία χρόνια αργότερα μπήκαν στην τυποποίηση, δίνοντας στο προϊόν τους την επωνυμία «Το Δολιανίτικο» και έχουν ήδη στο ενεργητικό τους αρκετές και σημαντικές διακρίσεις, όπως το πρώτο βραβείο ποιότητας στην τυφλή γευσιγνωσία του Γαστρονόμου το 2017.

Η γκάμα, αυτήν τη στιγμή, περιλαμβάνει τρεις κωδικούς σε ισάριθμες γεύσεις: κλασική, με γλυκό τσίλι και με γλυκιά πάπρικα. Ωστόσο, σύντομα στη λίστα θα προστεθεί και ένας τέταρτος κωδικός, αυτήν τη φορά με ελιά Καλαμών. «Έχουμε “γυρίσει” αρκετά κτήματα σε Καλαμών, βγάλαμε τις πρώτες ποσότητες για εξαγωγή πέρυσι και έτυχαν θερμής αποδοχής», επισημαίνει η κα Ζέρβα.

Το νέο προϊόν αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του και στην ελληνική αγορά μέσα στο επόμενο τρίμηνο, πιθανότατα με την ονομασία «Ζαρωμένη». «Ο στόχος μας μακροπρόθεσμα είναι να τυποποιούμε και να διαθέτουμε ως επώνυμο προϊόν το 100% της παραγωγής μας», καταλήγει η συνομιλήτριά μας.