Το Κτήμα Μιχαηλίδη παντρεύει τη Μαυροδάφνη με το Cabernet Franc

Προπωλημένο ήδη σε συλλέκτες το νέο κρασί της οινοποιίας

Μετά το Μαυροτράγανο, ηήταν το επόμενο στοίχημα που έβαλε ο Δραμινός οινοποιός Ιορδάνης Μιχαηλίδης, με στόχο την παραγωγή premium κρασιών που θα κερδίσουν μια θέση στα «ψηλότερα» ράφια.

«Το κίνητρο ήταν η ίδια η Μαυροδάφνη, που μου αρέσει ως ποικιλία», λέει στην «ΥΧ», συμπληρώνοντας ότι φυτεύτηκε σε μια έκταση 2,5 στρεμμάτων στα Κύργια Δράμας. Σύντομα θα φυτευτούν άλλα 2 στρέμματα, σε διαφορετικό ωστόσο αμπελοτόπι. Διαθέτοντας μια πενταετή εμπειρία πειραματισμών με δικές του ποικιλίες και Μαυροδάφνη από Πατρινό συνάδελφό του, πριν φτάσει να οινοποιήσει, εξηγεί ότι δεν σκοπεύει να παραγάγει ένα μονοποικιλιακό κρασί.

«Οινοποίησα φέτος 70% Cabernet Franc με 30% ξηρή Μαυροδάφνη και το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό. Το κρασί μπαίνει σε καινούργιο γαλλικό βαρέλι για να παλαιώσει και εκτιμώ ότι θα βγει στην αγορά μετά από 18 μήνες».

 

Ο «Λαγότοπος» έστρωσε τον δρόμο

Η πρώτη παραγωγική χρονιά ήταν μικρή σε ποσότητες. Για την ακρίβεια, παλαιώνονται 500 λίτρα και αναμένεται να εμφιαλωθούν λιγότερες από 700 φιάλες. Όλες, ωστόσο, έχουν ήδη προπωληθεί μέσω της εταιρείας που συνεργάζεται. «Μετά την επιτυχία που είχε το Μαυροτράγανο “Λαγότοπος”, το νέο κρασί ζητήθηκε ήδη από ιδιώτες συλλέκτες σε συγκεκριμένο αριθμό φιαλών. Ενδεχομένως, όταν ξεπεράσουμε τα 1.600-1.700 μπουκάλια, να πάει και σε εστιατόρια», αναφέρει.

Ο κ. Μιχαηλίδης δεν επέλεξε τη γλυκιά Μαυροδάφνη, που συνδέεται με θρησκευτικές τελετές, αλλά την ξηρή, την οποία μόλις τα τελευταία χρόνια κάποια οινοποιεία στην Κεφαλονιά και την Πάτρα αποφάσισαν να… κάνουν το βήμα και να την οινοποιήσουν. Δεν διστάζει να το χαρακτηρίσει ως «το καλύτερο κρασί που έχει βγάλει το Κτήμα Μιχαηλίδη».

Παρά το εξαγωγικό δίκτυο που έχει «χτίσει» η εταιρεία σε Ευρώπη και Αμερική, προς το παρόν τα δύο συγκεκριμένα premium κρασιά θα κυκλοφορούν μόνο εντός της χώρας. «Η πρόθεση είναι να γίνουν και εξαγωγές. Ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ακριβά κρασιά που… προκάλεσαν πάταγο».

Η επιτυχία του φαίνεται να επιβεβαιώνει ότι ένα premium και ποιοτικό προϊόν μπορεί με την αξία του να εξασφαλίσει μια θέση στο ράφι. «Τα premium κρασιά μας προαγοράζονται. Με το που θα βγει η σοδειά του Μαυροτράγανου θα προωθηθεί στην Αθήνα από όπου θα γίνει η διαχείριση από τον αντιπρόσωπο, δεν τα έχω στο οινοποιείο» περιγράφει, αναφερόμενος στην πολύ υψηλή ζήτηση.

Η προσωπική του οινική διαδρομή χαρακτηρίζεται από σεβασμό στην τοπική ιστορία και παράδοση και βασίζεται σε πολύ προσεγμένα βήματα που μέχρι στιγμής χάρισαν την επιτυχία στο Κτήμα Μιχαηλίδη. Στο premium Μαυροτράγανο αναμένεται η τρίτη σοδειά στις αρχές Δεκεμβρίου, ενώ οι δύο προηγούμενες εξαντλήθηκαν. «Ενδεχομένως να έχει μείνει σε κάποιες καλές κάβες της Αθήνας. Η παραγωγή για την πρώτη σοδειά ήταν 930 φιάλες, για τη δεύτερη 1.250 και αυτή που θα βγει είναι 1.130».

Όχι άλλες ετικέτες, έμφαση στην ποιότητα

Η Μαυροδάφνη Κεφαλληνίας και η Μαυροδάφνη Πατρών είναι Προστατευόμενες Ονομασίες Προέλευσης, επομένως απαγορεύεται η αναγραφή της ποικιλίας Μαυροδάφνη στην ετικέτα όποιας άλλης φιάλης.

Ο κ. Μιχαηλίδης εξηγεί πως μπορεί να κυκλοφορήσει ως ποικιλιακός ή επιτραπέζιος οίνος. Πριν φτάσει στο πάντρεμα του Cabernet Franc με τη Μαυροδάφνη, ο Δραμινός οινοποιός πειραματίστηκε με Cabernet Sauvignon, Merlot, Syrah. Καταλήγει λέγοντας πως το κρασί που περιμένει να γεννηθεί σε ενάμιση χρόνο θα είναι η τελευταία νέα ετικέτα του Κτήματος.

«Δεν υπάρχει κάτι άλλο που να με εξιτάρει. Με αυτό το κρασί εκπληρώνω τους στόχους μου. Αυτό που μας ενδιαφέρει πλέον είναι να ανεβάζουμε τον πήχη της ποιότητας».