λafkas Mill: Βούτυρα ξηρών καρπών φτιαγμένα σε πετρόμυλο

Η Μιλάντα Κιουρντζίδου και ο Χρήστος Λαύκας δημιούργησαν το 2019 τη λafkas Mill, μια οικογενειακή επιχείρηση μεταποίησης και παραγωγής βουτύρων καρπών. Η Μιλάντα σπούδασε λογιστική και χρηματοοικονομικά και ο Χρήστος είναι διατροφολόγος-διαιτολόγος.

«Μας ενδιέφερε η υγιεινή διατροφή και σταδιακά ωρίμασε η ιδέα, ενώ ταυτόχρονα δουλεύαμε στο αντικείμενό μας. Εργάστηκα και στο εξωτερικό και όταν επέστρεψα αποφασίσαμε να ανοίξουμε την εταιρεία», περιγράφει η Μιλάντα. Δημιούργησαν το εργαστήρι στο χωριό Κυψέλη, από όπου κατάγεται ο Χρήστος.

«Παρακινήσαμε τους αγρότες να καλλιεργήσουν σουσάμι και ό,τι άλλο μπορούμε να αλέσουμε», σημειώνει, εξηγώντας ότι δεν ξεχνούν το όνειρό τους να καλλιεργήσουν και οι ίδιοι καρπούς. Από την περιοχή προμηθεύονται όσο είναι εφικτό πρώτες ύλες. Αμύγδαλο και σουσάμι αγοράζουν από ντόπιους παραγωγούς, κάποια στιγμή προμηθεύτηκαν και ηλίανθο, ενώ φιστίκι παίρνουν από τις Σέρρες.

«Προμηθευόμαστε ξηρούς καρπούς και τους επεξεργαζόμαστε. Ανάλογα με τον καρπό, πλένεται, έπειτα καβουρντίζεται ελαφρά και αλέθεται στον παραδοσιακό μας πετρόμυλο (μυλόπετρες 800 κιλών), με αποτέλεσμα τα προϊόντα μας να δέχονται τη μικρότερη επεξεργασία και να διατηρούν στο μέγιστο τα θρεπτικά συστατικά τους. Τα προϊόντα είναι βούτυρα ξηρών καρπών, τα οποία συσκευάζονται σε γυάλινα βάζα και οι μονόκιλες συσκευασίες σε πλαστικό», περιγράφει.

Η Μιλάντα και ο Χρήστος επένδυσαν με ίδιους πόρους σε ένα εργαστήριο πλήρως εξοπλισμένο, με σύγχρονα μηχανήματα σε νέες εγκαταστάσεις, έχοντας εμπιστοσύνη στο ποιοτικά παραγόμενο προϊόν, αφού προηγήθηκε η σχετική έρευνα αγοράς. Το ξεκίνημά τους συνέπεσε με την πανδημία του κορωνοϊού, αλλά ως νέοι άνθρωποι με όνειρα γνωστοποίησαν το εγχείρημά τους μέσα από το e-shop, γιατί ήταν δύσκολο να προσεγγίσουν μαγαζιά delicatessen για να τοποθετήσουν τα προϊόντα τους.

«Βρισκόμαστε σε όλη την Ελλάδα, σε καταστήματα delicatessen και βιολογικών προϊόντων (Αθήνα, Κρήτη, Θεσσαλονίκη, Τήνο, Σέρρες, Ξάνθη), που δίνουν έμφαση στην υγιεινή διατροφή. Η πανδημία ανέτρεψε τα όνειρα για εξωστρέφεια και μόλις τον περασμένο Απρίλη ξεκίνησαν να συμμετέχουν σε εκθέσεις, με θετικά αποτελέσματα.

Η λafkas Mill διαθέτει οκτώ κωδικούς που είναι 100% φυσικό προϊόν και 100% ξηρός καρπός, ενώ τη νέα χρονιά βγαίνουν κωδικοί με συνδυασμούς κακάο και μέλι, γιατί το ζητούν οι καταναλωτές. «Διατηρούμε απόλυτα τη φυσικότητα του προϊόντος, χωρίς την προσθήκη ελαίων και ζάχαρης. Σχεδιάζουμε, επίσης, να δημιουργήσουμε μπάρες με superfruits», αναφέρει η κα Κιουρντζίδου.

Αναγνωρίζει ότι το καταναλωτικό κοινό επιλέγει συνειδητά. «Διαβάζουν τις ετικέτες, τα συστατικά κι αυτό είναι πολύ σημαντικό για μας, διότι υπάρχουν προϊόντα που μοιάζουν ίδια με τα δικά μας, αλλά τα συστατικά τους είναι εντελώς διαφορετικά. Είναι πολύ θετική η ανταπόκριση και πιστεύω ότι σταδιακά θα γινόμαστε καλύτεροι», καταλήγει.