Αυτό το άρθρο είναι 84 μηνών

Από τα θρανία στη μεταποίηση γαλακτοκομικών προϊόντων

Ο 27χρονος Λευτέρης Τσέλλος, από τα Βάγια Θηβών, προχώρησε και στη δημιουργία τυροκομείου
14/09/2017
4' διάβασμα
apo-ta-thrania-sti-metapoiisi-galaktokomikon-proionton-97674
Με τις γνώσεις που είχε λάβει από τη σχολή, αλλά και την εμπειρία που είχε αποκτήσει στις γαλακτοβιομηχανίες στις οποίες δούλευε πήρε την απόφαση να ανοίξει τη δική του μονάδα

Από τα θρανία της Γαλακτοκομικής Σχολής Ιωαννίνων στην παραγωγή και στη μεταποίηση γαλακτοκομικών προϊόντων βρέθηκε ο Λευτέρης Τσέλλος, ο νέος αγρότης από τα Βάγια Θηβών, που παράγει και τυποποιεί τα προϊόντα του στη δική του καθετοποιημένη μονάδα, ενώ διαχειρίζεται και 280 στρέμματα καλλιέργειες (μηδική, σόργο, τριτικάλε, βρόμη, καλαμπόκι και βαμβάκι).

Το 2014, και αφού εντάχθηκε στο πρόγραμμα Νέων Αγροτών, ανέλαβε την εκτροφή των ζώων που κληρονόμησε από τον πατέρα του: «Ξεκινήσαμε με 50-60 ζώα και τώρα έχουμε γύρω στα 300 χωρίς να αγοράσουμε κανένα επιπλέον». Ο 27χρονος, όμως, αγρότης δεν έμεινε μόνο στην παραγωγή, αλλά έκανε ένα βήμα παραπέρα με τη δημιουργία του τυροκομείου στο οποίο μεταποιεί, τυποποιεί και έπειτα διακινεί τα προϊόντα του. «Όταν έμεινα χωρίς δουλειά, αποφάσισα πως έπρεπε να κάνω κάτι στη ζωή μου. Έτσι, λοιπόν, με τις γνώσεις που είχα λάβει από τη σχολή, αλλά και την εμπειρία που είχα αποκτήσει στις γαλακτοβιομηχανίες στις οποίες δούλευα πήρα την απόφαση να ανοίξω τη δική μου μονάδα». Όπως αναφέρει ο νέος αγρότης, η μονάδα δημιουργήθηκε με ίδια κεφάλαια, καθώς δεν δανείστηκε από πουθενά και επισημαίνει πως ό,τι λεφτά βγάζει τα επενδύει πάλι στην επιχείρηση.

Προϊόντα

Ο Λευτέρης Τσέλλος παράγει προϊόντα, όπως γιαούρτι, φέτα, ριζόγαλο, γραβιέρα, ανθότυρο και μυζήθρα και τα διακινεί σε καταστήματα στην Αθήνα, σε ντελικατέσσεν, στα σούπερ μάρκετ Γαλαξίας, σε παραδοσιακά μπακάλικα, ενώ από τον Οκτώβριο πρόκειται να συνεργαστεί με μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης. Τα προβλήματα που αντιμετώπισε ήταν αρκετά, όπως ο ίδιος αναφέρει: «Το πρώτο πρόβλημα είναι το οικονομικό και το δεύτερο είναι η απάθεια από τους επιχειρηματίες. Όταν ξεκινάς κάτι τέτοιο, ουσιαστικά είσαι άγνωστος, δεν σε ξέρει κανένας. Πρέπει να ανοίξεις δική σου αγορά και να γίνεις επιχειρηματίας από το μηδέν, ώστε να χτίσεις το δικό σου brand name».

Συσκευασία και ποιότητα

Οι πρακτικές, όμως, που ακολούθησε ο 27χρονος αγρότης, είναι η έμφαση στη συσκευασία και στην ποιότητα. «Δώσαμε μεγάλη προσοχή στη δημιουργία μιας πολύ ωραίας συσκευασίας. Επίσης, εστιάσαμε τις πρακτικές μας στην ποιότητα. Αποφασίσαμε πως δεν πρέπει να στερήσουμε τίποτα από το προϊόν για να μειώσουμε το κόστος». Ακόμα, όπως αναφέρει, χρειάστηκε να κάνει πολλές διαδρομές από πόρτα σε πόρτα και μαγαζί σε μαγαζί για να γνωρίσει ο κόσμος τα προϊόντα του.

Οφέλη

neos-agrotis-vagia-thiva2
Λευτέρης Τσέλλος

Παρά τις δυσκολίες, ο νέος αγρότης αναφέρει πως ένα από τα οφέλη της δημιουργίας της δικής του καθετοποιημένης μονάδας είναι πως δεν εξαρτάται από κανέναν.

Ακόμα ένα είναι η εκπαίδευση και οι γνώσεις που είχε λάβει από τη Γαλακτοκομική Σχολή, καθώς, όπως αναφέρει, «αποτελούν για εμένα τη βάση της επαγγελματικής μου ολοκλήρωσης».

Αυτό που εκμυστηρεύεται είναι πως αν και δεν ήθελε αρχικά να πάει στη σχολή, τελικά του βγήκε σε καλό.

Γι’ αυτόν τον λόγο επισημαίνει πως τα νέα παιδιά πρέπει να αποκτήσουν γνώσεις, αλλά να έχουν και υπομονή, καθώς οι δυσκολίες και τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν είναι πολλά.

Επόμενα σχέδια

Ο Λ. Τσέλλος, αν και γνωρίζει πως η ζήτηση για γαλακτοκομικά προϊόντα στις χώρες του εξωτερικού διαρκώς αυξάνεται, θέτει ως πρώτο στόχο τη δημιουργία ενός ακόμη πιο δυνατού ονόματος στην ελληνική αγορά μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια και έπειτα την προσπάθεια της εξαγωγής των προϊόντων του στις αγορές του εξωτερικού.

ΓΡΑΦΕΙ: