Με όχημα την ποιότητα και την προέλευση αναπτύσσεται η Πτηνοτροφική Ιωαννίνων

Τι περιλαμβάνει το επενδυτικό της πλάνο για την επόμενη πενταετία
23/12/2024
6' διάβασμα
me-ochima-tin-poiotita-kai-tin-proelefsi-anaptyssetai-i-ptinotrofiki-ioanninon-342328
Ο αντιπρόεδρος της Πτηνοτροφικής Ιωαννίνων ΑΕ, Παναγιώτης Φραγκούλης.

Συνεχή ανοδική πορεία του κύκλου εργασιών της αναμένει η Πτηνοτροφική Ιωαννίνων, που αναπτύσσει το brand «Ηπειρώτικα Αυγά», τόσο για το 2024 όσο και για το 2025.

Στο πλαίσιο του χριστουγεννιάτικου event της εταιρείας, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, σε συνεργασία με τον ΑΠΣΙ «Πίνδος», ο Παναγιώτης Φραγκούλης, αντιπρόεδρος της Πτηνοτροφικής Ιωαννίνων, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι το 2024 αναμένεται να κλείσει με κύκλο εργασιών άνω των 25 εκατ. ευρώ, έναντι κύκλου εργασιών 23 εκατ. ευρώ στη χρήση 2023. Για το μέλλον, δε, ο πήχης τίθεται ακόμη πιο ψηλά, με τη γιαννιώτικη επιχείρηση να ποντάρει σε τζίρο άνω των 30 εκατ. ευρώ το 2025.

Στα παραπάνω οικονομικά μεγέθη συμπεριλαμβάνεται και η «αδελφή εταιρεία» Ovo Fresco, που προμηθεύει την αγορά με παστεριωμένα προϊόντα αυγού.

Σημαντικός πυλώνας ανάπτυξης είναι η συνεργασία με τον ΑΠΣΙ «Πίνδος» από το 2017, με τον οποίο έχουν κοινό δίκτυο διανομής σε όλη την Ελλάδα. Όπου, δηλαδή, πηγαίνουν τα Κοτόπουλα Πίνδος, πηγαίνουν και τα Ηπειρώτικα Αυγά. Ειδικότερα, μέσα από τον ιδιόκτητο στόλο φορτηγών-ψυγείων και μέσω του στόλου του ΑΠΣΙ ΠΙΝΔΟΣ, η διανομή των προϊόντων πραγματοποιείται εντός 24 ωρών από την παραγωγή τους, ώστε να φτάνουν φρέσκα στους καταναλωτές. Από το 2018, δε, που πραγματοποιήθηκε το επαναλανσάρισμα του brand Ηπειρώτικα Αυγά, τα προϊόντα βρίσκονται σε όλα τα ράφια της λιανικής.

Το άλλο σημαντικό πλεονέκτημα της εταιρείας είναι το προϊόν με ονομασία προέλευσης. Η Πτηνοτροφική Ιωαννίνων ΑΕ αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες πτηνοτροφικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με έδρα τα Ιωάννινα. Ιδρύθηκε το 1962 και παραμένει οικογενειακή επιχείρηση, φτάνοντας πλέον στην τρίτη γενιά διοίκησης.

Η εταιρεία ενισχύει διαρκώς την εξαγωγική της παρουσία, με σημαντική δραστηριότητα στα Βαλκάνια, την Κύπρο και χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Εκτός από τα φρέσκα αυγά, η Πτηνοτροφική Ιωαννίνων προσφέρει παστεριωμένα προϊόντα αυγού μέσω της Ovo Fresco, ενώ με την ετικέτα «Κτήμα Καλπάκι» διανέμει αυγά ελευθέρας βοσκής.

Η εταιρεία δίνει έμφαση στην ποιότητα, διαθέτοντας ιδιόκτητο ωοσκοπικό κέντρο, μικροβιολογικό εργαστήριο και εργοστάσιο παραγωγής ζωοτροφών, εξασφαλίζοντας έτσι την ανώτερη ποιότητα των προϊόντων της. Διαθέτει δύο παραγωγικές μονάδες σε Μπιζάνι και Καλπάκι, με την παραγωγή να αγγίζει τα 250.000 αυγά ημερησίως, κατέχοντας το 10% του μεριδίου της ελληνικής παραγωγής αυγού και το 45% της ελληνικής αγοράς παστεριωμένων. Η μονάδα στο Μπιζάνι εκτείνεται σε 40 στρέμματα και αφορά επτά πτηνοτροφεία, ενώ η μονάδα στο Καλπάκι εκτείνεται σε 80 στρέμματα και περιλαμβάνει πέντε πτηνοτροφεία.

Τα «Ηπειρώτικα Αυγά Ελευθέρας Βοσκής ΠΙΝΔΟΣ» – Κτήμα Καλπάκι προέρχονται από κότες που εκτρέφονται σε φυσικό περιβάλλον και τρέφονται με ειδική διατροφή, η οποία περιλαμβάνει κόκκινο καλαμπόκι, θυμάρι και ρίγανη. Η διατροφή τους συμβάλλει στη βελτίωση της γεύσης και της ποιότητας των αυγών, προσφέροντας ένα προϊόν υψηλής διατροφικής αξίας.

Η μονάδα στο Μπιζάνι εκτείνεται σε 40 στρέμματα και αφορά επτά πτηνοτροφεία, ενώ η μονάδα στο Καλπάκι εκτείνεται σε 80 στρέμματα και περιλαμβάνει πέντε πτηνοτροφεία

Οι επενδύσεις

Για την περίοδο 2025-2030, δρομολογούνται επενδύσεις ύψους 15 εκατ. ευρώ, οι οποίες, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν τη δημιουργία μίας δεύτερης μονάδας εναλλακτικών εκτροφών δυναμικότητας 200.000 ορνίθων, με στόχο το 70% της παραγωγής να προέρχεται από cage-free όρνιθες, ξεπερνώντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Ταυτόχρονα, θα δοθεί προτεραιότητα και στην περαιτέρω ανάπτυξη της Ovo Fresco, καθώς σχεδιάζεται η εγκατάσταση νέου τεχνολογικού εξοπλισμού και η δημιουργία νέων χώρων ψύξης και αποθήκευσης, προκειμένου να ενισχυθεί η παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων αυγού.

Αντίστοιχο επενδυτικό πλάνο ύψους 15 εκατ. ευρώ «έτρεξε» και την περίοδο 2019-2024, όπου η εταιρεία προχώρησε σε ανανέωση στόλου, μηχανημάτων συλλογής αυγών (χρήση ρομποτικής), καθώς και σε αλλαγή συγκροτήματος παστερίωσης και συσκευαστικών μηχανών για την Ovo Fresco, ενώ σημαντική επένδυση για την εταιρεία αποτέλεσε η δημιουργία πρότυπης μονάδας παραγωγής αυγών cage-free δυναμικότητας 110.000 ορνίθων στο Καλπάκι.

Στο πλαίσιο, δε, της βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας, ένα μέρος των επενδύσεων που πραγματοποιήθηκαν από το 2019 έως και σήμερα, δαπανήθηκε για την επίτευξη ενεργειακής αυτονομίας των εγκαταστάσεων, μέσα από την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών ισχύος 1MW.

Εξαγωγικό «όχημα» αποτελεί η Ovo Fresco που δραστηριοποιείται στην παστερίωση αυγών και τα προϊόντα της προμηθεύουν τους κλάδους Horeca, ζαχαροπλαστείων κ.λπ. Πλέον, οι εξαγωγές της Ovo Fresco ανέρχονται στο 25%-30% επί του συνολικού τζίρου και κατευθύνονται στις βαλκανικές χώρες και στην Κύπρο.


Ένα διαφορετικό χριστουγεννιάτικο event

Η Φωτεινή Μακρίδου, Managing Director της ADConect ΑΕ, διαγωνίζεται φτιάχνοντας ένα burger, με τη βοήθεια του Σάββα Πούμπουρα.

Οι δύο εταιρείες, με καλεσμένους δημοσιογράφους και influencers, πραγματοποίησαν ένα διαφορετικό χριστουγεννιάτικο event, με οικοδεσπότη τον Σάββα Πούμπουρα, ο οποίος πλέον έχει γίνει συνώνυμο των γρήγορων και εύκολων συνταγών σάντουιτς.

Με προϊόντα κοτόπουλου «Έτοιμα Ψημένα» της Πίνδος και με «Ηπειρώτικα Αυγά» ελευθέρας βοσκής, δέκα τυχαία επιλεγμένοι καλεσμένοι διαγωνίστηκαν για το καλύτερο σάντουιτς. Οι τρεις διαγωνιζόμενοι με την υψηλότερη βαθμολογία κέρδισαν δώρα, όπως ένα Σαββατοκύριακο στα Ζαγοροχώρια, κοτόπουλα Πίνδος για έναν μήνα και air fryer.

Αφορμή του event ήταν το λανσάρισμα της επικοινωνιακής καμπάνιας των Ηπειρώτικων Αυγών, που ξεκίνησε πρώτα από τα social media με βίντεο 45 δευτερολέπτων, ενώ θα ακολουθήσει από τον Ιανουάριο τηλεοπτική καμπάνια.


 

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ: