Η μεγάλη απόβαση της Μασούτης και «η μάχη της Κρήτης» στα σούπερ μάρκετ

Στη φάση της υλοποίησης περνά η στρατηγική συνεργασία Μασούτη- ΣΥΝΚΑ, μετά το «πράσινο φως» που άναψε η Επιτροπή Ανταγωνισμού στο ντηλ μεταξύ των δύο πλευρών, το οποίο είχε ανακοινωθεί στις αρχές του χρόνου και εγκρίθηκε φέτος τον Φεβρουάριο από τη γενική συνέλευση των μελών της κρητικής αλυσίδας.

Ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία ενός νέου εταιρικού σχήματος με την επωνυμία «ΣΥΝΚΑ Κρήτης Υπεραγορές ΑΕ», στην οποία οι δυο συνεργαζόμενοι όμιλοι θα συμμετέχουν με ποσοστό 50% έκαστος. Τα καταστήματα στην Κρήτη αναμένεται να διατηρήσουν το σήμα της ΣΥΝΚΑ, που είναι αναγνωρίσιμο και αρκετά δημοφιλές στην τοπική αγορά, όχι όμως και εκείνα εκτός της μεγαλονήσου, τα οποία θα φέρουν την ταμπέλα της Μασούτης.

Σημειώνεται ότι ο «Προμηθευτικός και Καταναλωτικός Συνεταιρισμός Περιορισμένης Ευθύνης Καταναλωτών Κρήτης», όπως είναι η πλήρης επωνυμία της ΣΥΝΚΑ, είχε εξαγοράσει το 2014 την Βιδάλης, διεισδύοντας στις αγορές πολλών νησιών του Αιγαίου (Τήνος, Σαντορίνη, Σύρος, Μήλος, Νάξος κ.λπ.), ενώ το το 2020 διεύρυνε την παρουσία του εκτός Κρήτης, αποκτώντας την κερκυραϊκή αλυσίδα «Δήμητρα Μαρκάτο».

Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, η συμφωνία δίνει στην Μασούτης άμεση πρόσβαση στην πολύ σημαντική, ένεκα και του τουρισμού, αγορά της Κρήτης, η οποία, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, έτρεξε το 2021 με ρυθμό 3,2%, τον υψηλότερο μετά το 4,5% της Πελοποννήσου και το 4,2% της Μακεδονίας-Θράκης.

Στην Κρήτη έχουν ήδη ισχυρή παρουσία ανταγωνιστές όπως η Σκλαβενίτης που από το 2015 ελέγχει τη Βερόπουλος (έχοντας αποκτήσει το μερίδιο που κατείχε η Βερόπουλος) και η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός που από το 2015 έχει εξαγοράσει την CRM Aριάδνη.