Mitos: Έτοιμο να μπει στην αγορά καινοτόμο τρόφιμο με κρητικές ρίζες

Τι αναφέρουν στην «ΥΧ» οι τρεις τελειόφοιτες του ΓΠΑ που βραβεύτηκαν για το προϊόν στον διαγωνισμό Ecotrophelia
07/08/2024
6' διάβασμα
mitos-etoimo-na-bei-stin-agora-kainotomo-trofimo-me-kritikes-rizes-328995

Eνας τολμηρός συνδυασμός υλικών, που μαρτυρούν τον τόπο καταγωγής τους και συνθέτουν μία ολόκληρη ιστορία άξια της κρητικής γης, μετατρέπεται σε ένα καινοτόμο λειτουργικό τρόφιμο, το «Mitos». Το τελευταίο αποτελεί ένα υγιεινό κατεψυγμένο προϊόν ζύμης, έτοιμο προς ψήσιμο, που περιέχει σταμναγκάθι με Ξινομυζήθρα Κρήτης ΠΟΠ στη γέμιση και χαρουπάλευρο στη ζύμη.

Πίσω από τη δημιουργία του συγκεκριμένου προϊόντος βρίσκονται τρεις τελειόφοιτες του πενταετούς, με ενσωματωμένο μεταπτυχιακό τίτλο, Τμήματος Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΓΠΑ), οι Ιωάννα Χαμηλάκη, Δέσποινα Χατζηγεωργίου και Σταματίνα (Μάνια) Ξένου, οι οποίες κατέκτησαν το Βραβείο για την «Καλύτερη Παρουσίαση» στον εθνικό διαγωνισμό Ecotrophelia. Όπως αναφέρουν στην «ΥΧ», «η συσχέτιση του προϊόντος με την κρητική διατροφή και παράδοση είναι κατάφωρη τόσο από την επιλογή του ονόματος, που μας ταξιδεύει στον χρόνο έως τη μινωική Κρήτη και τον μίτο της Αριάδνης, όσο και από την επιλογή των συστατικών, που, αν και το καθένα μόνο του είναι ιδιαίτερα γνωστό, ο συνδυασμός αυτών δεν είχε τολμηθεί έως σήμερα, γεγονός που κάνει το προϊόν καινοτόμο και ήταν μία πρόκληση που μας ενέπνευσε».

Όπως εξηγούν, «η πλειοψηφία των μελών της ομάδας μας έχει ρίζες από την Κρήτη, αλλά άσχετα με αυτό είναι οικεία σε όλους μας η γραφική εικόνα των γιαγιάδων μας να φτιάχνουν πίτες, όπως οι φημισμένες σφακιανές, που αποτέλεσαν εφαλτήριο δημιουργίας του προϊόντος, το οποίο έπειτα από ανάπτυξη τουλάχιστον οκτώ μηνών απέκτησε τη μοντέρνα σφαιρική μορφή του ως έδεσμα με προτεινόμενο ψήσιμο σε airfryer».

Το Mitos είναι ένα λειτουργικό τρόφιμο, καθώς διαθέτει ισχυρισμούς διατροφής, αποτελεί πηγή φυτικών ινών και είναι χαμηλό σε σάκχαρα

Διατροφικές ιδιότητες

Το Mitos είναι ένα λειτουργικό τρόφιμο, καθώς διαθέτει ισχυρισμούς διατροφής, αποτελεί πηγή φυτικών ινών και είναι χαμηλό σε σάκχαρα. «Εκτός αυτών, όμως, συγκριτικά με αντίστοιχα προϊόντα στην αγορά, έχει χαμηλότερα λίπη και ειδικά κορεσμένα λιπαρά.
Η πλούσια ιστορία πίσω από το προϊόν με ρίζες στην κρητική –άρα και μεσογειακή– διατροφή, ο αναπάντεχος συνδυασμός συστατικών σε ένα υγιεινό έδεσμα, η ιδιαίτερη μα οικεία γεύση, η ανέλπιστη τραγανότητα και η εσωτερική έκπληξη στην υφή, αλλά και η ευκολία προετοιμασίας, με μόλις μερικά λεπτά ψήσιμο σε airfryer, το κάνουν δελεαστικό για τον καταναλωτή, ακόμη και σε διεθνή κλίμακα. Εκτός αυτών, οι εναλλακτικές μέθοδοι ψησίματος, το σχήμα, η βολική κατανάλωση χωρίς ψίχουλα και λάδι και η σύγχρονη συσκευασία, που δεν υπάρχει αντίστοιχη σε προϊόντα κατάψυξης, κάνουν επίσης το Mitos να ξεχωρίζει», εξηγούν οι ίδιες.

Όσον αφορά την κατανάλωσή του, «το Mitos μας απευθύνεται στο ευρύ κοινό, με περιορισμό τα vegan άτομα. Συγκεκριμένα, βέβαια, απευθύνεται σε πολυάσχολους καταναλωτές που αναζητούν ένα έδεσμα εύκολης προετοιμασίας και μεταφοράς, είτε εκείνους που ψάχνουν υγιεινή εναλλακτική ή ένα premium συνοδευτικό», τονίζουν.

Εμπορική διαθεσιμότητα

Τη βεβαιότητα ότι το Mitos μπορεί να κυκλοφορήσει εμπορικά εκφράζουν οι δημιουργοί του, τονίζοντας ότι «στο πλαίσιο του διαγωνισμού και καθώς η όλη έρευνα και ανάπτυξη του προϊόντος διήρκεσε οκτώ μήνες, το Mitos σήμερα έχει τυποποιημένη συνταγή για παραγωγή σε βιομηχανική κλίμακα, έτοιμη πρότυπη συσκευασία, σχέδιο μάρκετινγκ και επιχειρηματικής βιωσιμότητας. Θα λέγαμε με ασφάλεια και σιγουριά, λοιπόν, ότι, ναι, μπορεί να κυκλοφορήσει εμπορικά! Και μάλιστα με επιτυχία, καθώς τόσο κατά τις έρευνες καταναλωτών που κάναμε όσο και από τα σχόλια που λάβαμε από ανθρώπους στον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), αλλά ακόμη και από αντίπαλες ομάδες, επιβεβαιώθηκε όχι μόνο η πλούσια γεύση και ιδιαίτερη υφή που ξετρέλανε τον κόσμο, αλλά σύμφωνα με τα λεγόμενά τους και η τάση να το αγοράσουν εφόσον υπήρχε στην αγορά».

Διάκριση στον διαγωνισμό

Οι ίδιες αναφέρονται και στην εμπειρία τους από τον διαγωνισμό Ecotrophelia, εξηγώντας ότι «η συμμετοχή και μόνο, κατ’ αρχάς, ήταν επιβράβευση και επιβεβαίωση για εμάς. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές μας, πλέον, διαπιστώσαμε μέσα από τον διαγωνισμό ότι το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και ειδικά το Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου μάς έχει εφοδιάσει με όλες τις απαραίτητες γνώσεις, δίνοντάς μας τα κατάλληλα ερεθίσματα και αρχές στον χώρο των τροφίμων και όχι μόνο. Η διάκριση, τελικά, ήρθε να επισφραγίσει τη σκληρή δουλειά μας και τις δυνατότητες επαγγελματικής μας ανέλιξης. Ευχόμαστε, επομένως, να είναι εφαλτήριο να κυκλοφορήσει το προϊόν μας, εμπνέοντας ταυτόχρονα τη βιομηχανία να στηρίξει περισσότερα παραδοσιακά μεν, αλλά εκσυγχρονισμένα προϊόντα που προωθούν το ελληνικό πνεύμα και τους νέους του χώρου να συμμετέχουν σε θεσμούς όπως ο συγκεκριμένος διαγωνισμός».

Η ομάδα πίσω από το προϊόν

Στο τέλος του λαβύρινθου που ταξίδεψε το Mitos, «βρισκόμαστε τρεις τελειόφοιτες του πενταετούς Τμήματος Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ιωάννα Χαμηλάκη, Δέσποινα Χατζηγεωργίου και Σταματίνα (Μάνια) Ξένου. Παθιασμένες αρκετά χρόνια για τη συμμετοχή στον συγκεκριμένο θεσμό, βρήκαμε τον κατάλληλο άνθρωπο να μας καθοδηγήσει, τον καθηγητή μας, Παναγιώτη Σκανδάμη. Δεν ξεχνάμε, βέβαια, και τους υπόλοιπους συνοδοιπόρους μας, τον επίκουρο καθηγητή Κωνσταντίνο Παπαδημητρίου, τον ομότιμο καθηγητή Πέτρο Σολδάτο, τη μεταδιδακτορική ερευνήτρια Αντωνία Γουναδάκη και τον υπεύθυνο του Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας “Παλίρροια”, Σταύρο Μανιό», καταλήγουν οι ίδιες.