Αυτό το άρθρο είναι 7 μηνών

Deloitte Private: Η εύρεση χρηματοδότησης πρόκληση των επιχειρήσεων που στοχεύουν σε νέες αγορές

Η έρευνα διεξήχθη σε 388 Scale-ups από την Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Βέλγιο, την Ολλανδία και την Ελβετία.
02/08/2024
2' διάβασμα
deloitte-private-i-evresi-chrimatodotisis-proklisi-ton-epicheiriseon-pou-stochevoun-se-nees-agores-328681

Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές Scale-ups, οι επιχειρήσεις, δηλαδή, που έχουν ως στόχο την ανάπτυξη ή την επέκταση μέσα από πρόσβαση σε νέες αγορές αναλύει η έρευνα στις Deloitte Private. Συγκεκριμένα εστιάζει στις προκλήσεις για την ανάπτυξή τους, στις προτεραιότητες στις οποίες εστιάζουν, τα σχέδια για την επέκτασή τους αλλά και τo exit plan τους, στις επενδυτικές τους φιλοδοξίες, το προσωπικό που χρειάζονται και το επίπεδο αισιοδοξίας τους για τη μελλοντική στις ανάπτυξη.

Η έρευνα διεξήχθη σε 388 Scale-ups από την Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Βέλγιο, την Ολλανδία και την Ελβετία. Οι ερωτηθέντες ήταν ιδρυτές ή συνιδρυτές και ανώτερα οικονομικά στελέχη από διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένων του software, του fintech, του mobility, της βιωσιμότητας, των μέσων επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, του ηλεκτρονικού εμπορίου, των επικοινωνιών και δικτύωσης, της τεχνολογίας τροφίμων και της αγροβιοτεχνολογίας.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι συνεντεύξεις, που συμπεριλαμβάνονται στην έκθεση, με στελέχη κορυφαίων επενδυτικών funds από κάθε χώρα, οι οποίες περιέχουν σημαντικά συμπεράσματα για τις τοπικές αγορές και τις εκτιμήσεις τους για το μέλλον του ευρύτερου οικοσυστήματος. Για την Ελλάδα τις σκέψεις της αναπτύσσει η CEO στις Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας Επενδύσεων, κα. Αντιγόνη Λυμπεροπούλου.

Για τις περιοχές της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής & Αφρικής (ΕΜΕΑ) οι τομείς που βλέπουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη είναι οι software, fintech, hardware, περιβαλλοντική τεχνολογία, και επιστήμες για την υγεία και την υγειονομική περίθαλψη, ενώ καθοριστικοί παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξή τους είναι η νομοθεσία, η καταναλωτική ζήτηση και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τη βιωσιμότητα.

Ελλάδα

Όσον αφορά τη δραστηριοποίηση των ελληνικών Scale-ups, oι βασικές προκλήσεις φαίνεται να είναι η μειωμένη/καθυστερημένη προσέλκυση νέων πελατών, οι ταμειακές τους ροές, η εύρεση χρηματοδότησης, η ρευστότητα καθώς και η προσέλκυση του κατάλληλου «ταλέντου».

Από την άλλη πλευρά, βασικές προτεραιότητες στις οποίες επικεντρώνονται είναι η προσέλκυση νέων πελατών, η είσοδος σε νέες αγορές και η επίτευξη στρατηγικών συνεργασιών.