Νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2022 για το Μπάρμπα Στάθη

Συντήρησε το ανοδικό μομέντουμ παρά την πτώση της κατανάλωσης

Βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της σε μια αγορά που δοκιμάστηκε από τις πληθωριστικές πιέσεις οι οποίες άφησαν το αποτύπωμά τους στην κατανάλωση παρουσίασε το 2022 η Μπάρμπα Στάθης.

Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου, οι πωλήσεις συνέχισαν την ανοδική πορεία των προηγούμενων ετών και σημείωσαν αύξηση 20% σε σχέση με το προηγούμενο έτος ανερχόμενες σε 205,5 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η λειτουργική κερδοφορία EBITDA, (αποτελέσματα προ φόρων, αποσβέσεων, τόκων/χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων) έφτασε τα 28,7εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 7,7% σε σχέση με το 2021.

Στήριξη παραγωγών και καταναλωτών

Για την μητρική εταιρεία Μπάρμπα Στάθης, οι πωλήσεις ενισχύθηκαν 4,5% και ανήλθαν σε 106,3 εκατ ευρώ, καταγράφοντας για μία ακόμη χρονιά ιστορικό υψηλό ενώ το EBITDA υποχώρησε στα 13 εκατ. ευρώ έναντι 13,7 εκατ. το 2021. Η μείωση, σύμφωνα με τη διοίκηση, αποδίδεται αφενός στην μεταφορά δραστηριοτήτων εξαγωγών ζυμών στη θυγατρική εταιρεία Μ. Αραμπατζής ΑΒΕΕ και αφετέρου στην επιλογή της εταιρείας να στηρίξει τους καταναλωτές απορροφώντας σημαντικό τμήμα των κοστολογικών αυξήσεων.

Πέραν των καταναλωτών, όμως, η εταιρεία αποφάσισε να σταθεί και στο πλευρό των παραγωγών καθώς, όπως ανέφερε στην αποκλειστική συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στην «ΥΧ» τον Οκτώβριο του 2022 ο διευθ. σύμβουλος, Νικήτας Ποθουλάκης, για τις καλλιεργητικές σεζόν 2021/22 και 2022/23 οι αυξήσεις τιμών κυμάνθηκαν από 60% έως 80%, ανάλογα με το προϊόν ενώ πιο μπροστά ήρθαν και οι πληρωμές.

Για τις εταιρείες ζυμών, (Μ. Αραμπατζής ΑΒΕΕ και Άλεσις ΑΒΕΕ) οι πωλήσεις αντίστοιχα κατέγραψαν ιστορικά υψηλά και ανήλθαν σε 123,3 εκατ., αυξημένες κατά +32,2% σε σχέση με το 2021, αντικατοπτρίζοντας μία σημαντική ανάπτυξη των εξαγωγών, ενώ σε επίπεδο EBITDA τα αποτελέσματα ανήλθαν σε 15,7 εκατ. ευρώ. αυξημένα κατά 20,2% σε σχέση με το 2021.

Φρέναρε η αγορά λαχανικών

Οι επιδόσεις αυτές σημειώθηκαν σε μια χρονιά που, σε ετήσια βάση, η αγορά των καταψυγμένων λαχανικών παρουσίασε μείωση σε όγκο κατά 1,3% (για πρώτη φορά από το 2016 που ήταν χρονιά μνημονίων) ενώ το δεύτερο εξάμηνο η πτώση επιταχύνθηκε και ανήλθε σε-3,8%. Οι πωλήσεις σε αξία παρουσίασαν μεν αύξηση της τάξης του 4,7% σε σχέση με το 2021, κάτι που όμως οφείλεται στις ανατιμήσεις στην αγορά.

Επιπλέον, πολλοί καταναλωτές στράφηκαν στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε μία αξιοσημείωτη μεταβολή των καταναλωτικών συνηθειών όπως αποτυπώθηκε και στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ, όπου η τιμή αποτελεί πλέον το σημαντικότερο κριτήριο στην επιλογή τους στα τρόφιμα για το 65% των καταναλωτών (από 39% πριν 1 χρόνο) ενώ η ποιότητα υποχώρησε στο 18% (από 28% το Νοέμβριο του 2021).Η Μπάρμπα Στάθης, πάντως διατήρησε την ηγετική της θέση στο σύνολο της αγοράς, με μερίδιο σε αξία 60,7% σε αξία και 49,4% σε όγκο

Αυξημένα μερίδια στις σαλάτες

Στις κομμένες και πλυμένες σαλάτες, η αγορά παρουσίασε το 2022 πτώση 4,1% σε όγκο και 1,9% σε αξία κατά το 2022, με τις επώνυμες (branded) φρέσκες σαλάτες Μπάρμπα Στάθης ωστόσο να κινούνται ανοδικά τόσο σε όγκο (+2,0%), όσο και σε αξία (+7,7%), ενισχύοντας κατά 1% τα μερίδιά τους που ανήλθαν σε 13,5%και 14,9% αντίστοιχα. Εξάλλου, η αγορά της καταψυγμένης ζύμης το 2022 σημείωσε πτώση 2%  σε όγκο και άνοδο 7% σε αξία 7%, με τη Χρυσή Ζύμη να διατηρεί με μικρές απώλειες το μερίδιό της σε αξία στο 23,1% (-0,8 μεριδιακές μονάδες σε σχέση με το 2021) και σε όγκο στο 20,3% (-0,7 μονάδες) παραμένοντας η Νο 1 μάρκα σε αξία στην υποκατηγορία ετοίμων προϊόντων.

Άλμα 43% στις εξαγωγές

Αξιοσημείωτη ήταν και η ανάπτυξη των εξαγωγών που «έτρεξαν» με ρυθμό 43,3% σε σχέση με το 2021, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 30,2% των πωλήσεων του Ομίλου από περίπου 25% στο 2021). Αναλυτικά, η αύξηση στα καταψυγμένα λαχανικά ήταν +4,7% και στις καταψυγμένες ζύμες +48,7%. Το εντυπωσιακό αυτό αποτέλεσμα οφείλεται στη συνέχιση της ανάπτυξης των υφιστάμενων πελατών, τη συνεργασία με νέους πελάτες και την είσοδο σε νέες αγορές, ενδυναμώνοντας την παρουσία του Ομίλου σε περισσότερες από 42 χώρες.