Nutri-score: Χρωματική σήμανση στα τρόφιμα βάσει θρεπτικών συστατικών ζητούν βιομηχανίες και μεγάλες αλυσίδες

Σχεδόν 40 φορείς και οργανισμοί, μεταξύ των οποίων και πολυεθνικές εταιρείες όπως η Danone, η McCain και η Nestle, αλλά και αλυσίδες λιανικής, όπως η Lidl και η REWE Group, ένωσαν τις δυνάμεις τους μαζί με τρεις ευρωβουλευτές, για να στείλουν επιστολή στην επίτροπο Υγείας και Ασφάλειας των τροφίμων, Στέλλα Κυριακίδου, ζητώντας από την Κομισιόν να καταστήσει υποχρεωτική στην ΕΕ τη χρωματική διατροφική επισήμανση (Nutri-score) των τροφίμων.

Η πεντάχρωμη ετικέτα κωδικοποίησης των τροφίμων βάσει των θρεπτικών τους συστατικών που συνοδεύεται από τα γράμματα A, B, C, D, E και αποτελεί το Nutri-score, τοποθετημένη στο μπροστινό μέρος μίας συσκευασίας «μπορεί να βοηθήσει τους πολυάσχολους αγοραστές να συλλέξουν χρήσιμες πληροφορίες με μια ματιά», υποστηρίζουν στην επιστολή, επικαλούμενοι μάλιστα και έρευνα που διεξήχθη σε αρκετές χώρες, αναδεικνύοντας τη χρηστικότητα της εν λόγω επισήμανσης για τους καταναλωτές. Ισχυρίζονται, μάλιστα, ότι οι μέχρι τώρα επισημάνσεις στο πίσω μέρος της συσκευασίας, με μικρή γραμματοσειρά, στερούν σημαντικά ερμηνευτικά στοιχεία.

Υποχρεωτική αντί για εθελοντική εφαρμογή

Η Γαλλία ενέκρινε το σύστημα αυτό το 2017, ενώ χώρες όπως το Βέλγιο, η Ισπανία, η Γερμανία, η Ολλανδία, το Λουξεμβούργο και η Ελβετία το συστήνουν στην επικράτειά τους. «Δεδομένου όμως ότι επιτρέπονται μόνο εθελοντικά τέτοια συστήματα από την ισχύουσα ευρωπαϊκή νομοθεσία, δεν αναδεικνύεται η πλήρης αποτελεσματικότητα της χρωματικής ετικέτας για τους καταναλωτές», εξηγούν στην επιστολή οι ενδιαφερόμενοι.

«Κανένα σύστημα δεν είναι τέλειο, ωστόσο θεωρούμε το Nutri-score το καλύτερο σχήμα σήμερα για τη σύγκριση των προϊόντων από τους καταναλωτές με μία ματιά» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Thomas Gauthier-Lafaye, διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων για το ευρωπαϊκό τμήμα της Danone.

Σύμφωνα με το IEG, το σύστημα Nutri-score θεωρείται πλέον αποδεκτό και από τον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Βιομηχανιών Τροφίμων, ο οποίος θεωρεί ότι η ΕΕ πρέπει να εγκρίνει ένα ενιαίο σύστημα επισήμανσης στο μπροστινό μέρος των συσκευασιών αντί για το πλήθος διαφορετικών εθνικών συστημάτων που επικρατούν σήμερα και, πέρα από τον πονοκέφαλο που συχνά δημιουργούν σε λειτουργικό επίπεδο για τις επιχειρήσεις, πολύ συχνά καταλήγουν να μπερδεύουν τον καταναλωτή.