ΠΑΜ-Θ: Ενίσχυση της καινοτομίας για άνοιγμα σε αγορές

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης επιχορηγεί με 1.375.179 ευρώ, από το επιχειρησιακό της πρόγραμμα, επτά επιχειρήσεις για να στηρίξει την επιχειρηματικότητα, μεταξύ των οποίων ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Σπαραγγοπαραγωγών Νέστου και η εταιρεία ΑΦΟΙ ΤΣΑΤΣΟΥΛΟΙ ΑΒΕΕ.

Ο γεωπόνος και διευθυντής του συνεταιρισμού Τάσος Καρκάτζαλος σημειώνει ότι μετά από 31 χρόνια πορείας, κύριο προϊόν είναι το ακτινίδιο, συνεχίζεται η καλλιέργεια πράσινου και λευκού σπαραγγιού που ήταν η αφετηρία, ενώ παρουσιάζει δυναμική σε πυρηνόκαρπα όπως βερίκοκο, ροδάκινο, νεκταρίνι και δαμάσκηνο, επιτυγχάνοντας 12μηνο κύκλο παραγωγής. Το ακτινίδιο απέκτησε ταυτότητα και καταβάλλεται προσπάθεια να γίνει ΠΓΕ. Σύμφωνα με τον κ. Καρκάτζαλο, «είναι προϊόν επώνυμο στις αγορές και όχι μόνο τις ευρωπαϊκές. Ο ΑΣ Νέστος την τελευταία επταετία έχει πολύ καλούς υπερατλαντικούς πελάτες σε Κίνα, Ινδοκίνα, Σιγκαπούρη, Μαλαισία, Νότια Αφρική, Βόρεια Αμερική και Καναδά».

Όπως ο ίδιος τονίζει, διαθέτουν ποιοτικό και ελεγμένο προϊόν σε όλες τις βαθμίδες παραγωγής με οκτώ διαφορετικά πιστοποιητικά, εξηγώντας ότι ακολουθούν τις απαιτήσεις της αγοράς γι’ αυτό συμμετέχουν σε προωθητικά και ερευνητικά προγράμματα, με στόχο τη διαρκή βελτίωση των προσόντων. «Με το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιχειρούμε ν’ αναπτυχθούμε ως επιχείρηση και με αρωγό το ΑΠΘ να εφαρμόσουμε ένα πρωτόκολλο διαχείρισης των ακτινιδίων που προορίζονται για μακρινές αγορές», υποστηρίζει.

Γραφή Braille

«Όποιο πρόγραμμα ενισχύει την καινοτομία και τη θέση της εταιρείας στους καταναλωτές είναι θετικό. Γι’ αυτό, άλλωστε, η εταιρεία με το Διεθνές Πανεπιστήμιο κατέθεσαν την πρόταση στην περιφέρεια», σχολιάζει ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΦΟΙ ΤΣΑΤΣΟΥΛΟΙ ΑΒΕΕ, Άγγελος Τσατσούλης, εκπροσωπώντας την τρίτη γενιά της Royal που κλείνει το 2025 έναν αιώνα.

Εξηγεί πως το πρόγραμμα επιτρέπει να αυξηθεί η ιχνηλασιμότητα των προϊόντων, ενώ σε ορισμένες συσκευασίες πρόκειται να προσθέσουν τη γραφή Braille. Η συγκεκριμένη καινοτομία επιτρέπει στην εταιρεία να δείξει το κοινωνικό της πρόσωπο σε ευαίσθητες πληθυσμιακά ομάδες. Η εταιρεία είναι κύρια εξαγωγική, με 34 προορισμούς ανά τον κόσμο και κύριες αγορές την υπόλοιπη Ευρώπη και την Αμερική. Ο ίδιος προσθέτει ότι επιχειρούν επέκταση σε καινούργιες αγορές, παράλληλα με τη δημιουργία νέων προϊόντων.

Στα εκλεκτά προϊόντα περιλαμβάνονται τουρσί, μαρμελάδες, πάστες για μακαρόνια, σάλτσες και διάφορα dips, με βασικό συστατικό τις ελληνικές παραδοσιακές γεύσεις. Το πρόγραμμα ιχνηλασιμότητας θα έχει ολοκληρωθεί τα επόμενα δύο χρόνια και θα δημιουργήσει συγκριτικό πλεονέκτημα για τις αγορές στις οποίες απευθύνονται.