Παναγιώτα Πουλάκη: Η εξέλιξη της τυροκομίας περνά από τη γυναικεία επιχειρηματικότητα

Η 23χρονη κτηνοτρόφος δίνει το δικό της στίγμα στην οικογενειακή επιχείρηση

Ξεκίνησε από ένα απλό ενδιαφέρον, για να φτάσει σήμερα να είναι στόχος ζωής. H 23χρονη Παναγιώτα Πουλάκη, από το Κυπαρίσσι Λακωνίας, εξελίσσεται συνεχώς στον τομέα της κτηνοτροφίας και της τυροκομίας.

Είδε την οικογένειά της να πετυχαίνει τον στόχο της δημιουργίας μίας προβατοτροφικής μονάδας το 2013 και ήταν τότε που κατάλαβε ότι το επάγγελμα της κτηνοτροφίας είναι αυτό που της ταιριάζει. Θέλοντας, όμως, να δώσει το δικό της στίγμα στην επιχείρηση, αποφάσισε να περάσει στη μεταποίηση του γάλακτος που παράγουν για τη δημιουργία των δικών της τυριών, με την επωνυμία «Λακωνικόν Εστί».

Η συνεχής εκπαίδευση και η συμμετοχή σε προγράμματα επιχειρηματικότητας αποτελούν για την Παναγιώτα εργαλεία για την ανάπτυξη της δουλειάς της. «Βρισκόμαστε στο Κυπαρίσσι Λακωνίας, όπου και οι γονείς μου, Στέλιος και Χρυσούλα, διατηρούν αρκετά χρόνια κρεοπωλείο. Το όνειρο του πατέρα μου ήταν να δημιουργήσει τη δική του προβατοτροφική μονάδα. Το 2013 κατάφερε να το υλοποιήσει. Βλέποντας τον πατέρα μου να δουλεύει με τα ζώα, κατάλαβα ότι το επάγγελμα αυτό μου προξενούσε μεγάλο ενδιαφέρον. Το 2016, λοιπόν, αποφάσισα να φοιτήσω στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή στη Θεσσαλονίκη, σε ένα μονοετές πρόγραμμα, με αντικείμενο τη ζωική παραγωγή.

Τα επόμενα χρόνια που ακολούθησαν συμμετείχα στη δουλειά με τον πατέρα μου και κατάλαβα ότι ήθελα να δώσω το δικό μου στίγμα στην επιχείρηση. Έτσι, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στη μεταποίηση της πρώτης ύλης που παράγουμε το γάλα, δημιουργώντας τους τελευταίους επτά μήνες το δικό μας τυροκομείο», αναφέρει στην «ΥΧ» η Παναγιώτα.

Γυναικεία επιχειρηματικότητα

Έχοντας την ευθύνη του τυροκομείου, ένιωσε την ανάγκη να επεκτείνει το εύρος των γνώσεών της και στην τυροκομία. Έτσι, επέστρεψε στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή. «Το 2019 ξαναπήγα στη σχολή, φοιτώντας αυτήν τη φορά στην ειδικότητα της γαλακτοκομίας-τυροκομίας.

Παράλληλα με τις σπουδές μου, από τον Μάρτιο του 2021 δήλωσα συμμετοχή και επιλέχτηκα σε ένα πρόγραμμα από τη “Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά”, το οποίο παρείχε τη δυνατότητα σε 15 ενδιαφερόμενους, που είτε έχουν τη δική τους επιχείρηση είτε θέλουν να τη δημιουργήσουν στον τομέα της αγροδιατροφής να συμμετέχουν σε ένα πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης, το οποίο ήταν άκρως εποικοδομητικό και χρήσιμο για εμένα, που ήμουν σε τόσο πρώιμο στάδιο του εγχειρήματός μου», εξηγεί η ίδια.

Εκτός, όμως, από τα παραπάνω, πριν από λίγο καιρό η Παναγιώτα επιλέχτηκε μαζί με άλλες δέκα γυναίκες για να συμμετάσχει σε ένα πρόγραμμα γυναικείας επιχειρηματικότητας στον τομέα της αγροδιατροφής από το EIT-FOOD, ενώ επίσης συμμετέχει και σε ένα τρίτο πρόγραμμα επιχειρηματικότητας του PRAKSIS Business Coaching Center, το οποίο βοηθά τους ενδιαφερόμενους να οργανώσουν σωστά την επιχείρησή τους, αναπτύσσοντας τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες.

Η επιμονή της για συνεχή εκπαίδευση προέρχεται, όπως αναφέρει η ίδια, από το γεγονός ότι «οι γνώσεις είναι άκρως απαραίτητες για όποιον ασχολείται με τον τομέα της γεωργίας και της κτηνοτροφίας, καθώς είναι ένα επάγγελμα που δεν σταματάς ποτέ να μαθαίνεις, γιατί συνεχώς εξελίσσεται.

Είναι μία δουλειά που έχει πολλά πράγματα με τα οποία πρέπει να ασχοληθείς, όπως η εκτροφή, η παραγωγή και η εμπορική διάθεση των τυριών. Γι’ αυτό τον λόγο συμμετέχω σε όσα περισσότερα προγράμματα μπορώ, ή όπου νομίζω ότι υστερώ». Εκτός, όμως, από τις δικές της γνώσεις και δεξιότητες, η Παναγιώτα έχει και τη βοήθεια της αδερφής της, Αθανασίας, η οποία ολοκληρώνει τις σπουδές της ως στέλεχος τυποποίησης και μεταποίησης αγροτικών προϊόντων.

Προϊόντα

Με τα βήματά της να είναι ακόμα στην αρχή, η Παναγιώτα μεταποιεί λευκό τυρί από πρόβειο γάλα και τυριά τυρογάλακτος, όπως ανθότυρο και μυζήθρα, τα οποία διανέμονται στην περιοχή της Λακωνίας. Στόχος της είναι να φτάσουν και στην Αθήνα, μέσα από ένα δίκτυο κατ’ οίκον διανομής στους καταναλωτές, μία με δύο φορές τον μήνα.

Επόμενα σχέδια

Βασικός στόχος της Παναγιώτας είναι να μεταποιήσουν όλη την ποσότητα γάλακτος που παράγουν, που φτάνει περίπου τους 140 τόνους γάλα, αλλά και τα προϊόντα τους να γίνουν γνωστά σε όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές.