Πάνω 11% οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε μια διετία

Σαφώς χαμηλότερα από το 2020, όπως αναμενόταν άλλωστε, αλλά και πάλι με θετικό πρόσημο έκλεισε το 2021 για τα σούπερ μάρκετ, τα οποία ως κλάδος συγκαταλέγονται στους ωφελημένους από τις ανακατατάξεις που σημειώθηκαν στην αγορά τη διετία της πανδημίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ και παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις πολλών παραγόντων της αγοράς, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 1,3% που, αν προστεθεί στο +9,7% της περασμένης χρονιάς, «βγάζει» ανάπτυξη 11% στη διετία.

Υψηλές πτήσεις για κατεψυγμένα και φυτικά ροφήματα

Για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs), η αύξηση πωλήσεων το 2021 περιορίστηκε στο 0,7% και οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στην αύξηση 1,6% στα τρόφιμα & ποτά, που ήταν και η μοναδική μεγάλη κατηγορία που παρουσίασε θετική τάση. Στις επιμέρους κατηγορίες, πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης έπιασαν τα φυτικά ροφήματα (+20,9%) και τα κατεψυγμένα λαχανικά (+16,5%), όπως επίσης και τα αλκοολούχα ποτά (βότκα +18,4%, ρούμι +16,5%, ουίσκι +13,3%). Από την άλλη, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα σημείωσαν άνοδο μεν, οριακή δε, με αύξηση πωλήσεων μόλις 0,3%.

Στον αντίποδα, οι δύο κατηγορίες με τις πιο αρνητικές τάσεις στις πωλήσεις ήταν τα αντισηπτικά (-37,9%) και τα σαπούνια για το πλύσιμο των χεριών (-17,7%), γεγονός που, όπως σχολιάζει η NielsenIQ, οφείλεται εν μέρει και στον εξορθολογισμό της χρήσης τους, σε σχέση με το 2020.

Κατά τα άλλα, τα hypermarkets (αίθουσες άνω των 2.500 τ.μ.) με αύξηση πωλήσεων 8,1% παρουσίασαν για άλλη μια χρονιά τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης, ενώ αξιοσημείωτο είναι και το +1,5% των αιθουσών έως 400 τ.μ., γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.