«Παραγωγικός πατριωτισμός» από τους καταναλωτές, που επιμένουν ελληνικά!

«Παραγωγικός πατριωτισμός» από τους καταναλωτές, που επιμένουν ελληνικά!

Μπορεί η κρίση να ροκανίζει τα διαθέσιμο εισόδημα του Έλληνα, ωστόσο, παρά τη δυσπραγία, όταν πρόκειται για την αγορά των τροφίμων, οι καταναλωτές επιλέγουν με κριτήριο την ελληνική προέλευση του προϊόντος και όχι την τιμή του. Για τις αγορές των προϊόντων που θα βάλουν στο τραπέζι τους, οι Έλληνες καταναλωτές εκδηλώνουν έναν «παραγωγικό πατριωτισμό», προτιμώντας τα τρόφιμα και ποτά που αγοράζουν να είναι made in Greece.

Συνολικά, ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές στα χρόνια της κρίσης αγοράζει διάφορα προϊόντα με κριτήριο την τιμή (49,5%), δευτερευόντως την αξιοπιστία και την ποιότητα της μάρκας ανεξάρτητα από τη χώρα προέλευσης (25%), ενώ το κριτήριο εάν το προϊόν είναι ελληνικό ή όχι έρχεται μόλις τρίτο (21%). Όταν, όμως, οι αγορές αφορούν τρόφιμα και ποτά, οι καταναλωτές δεν κάνουν εκπτώσεις στην ποιότητα και σχεδόν ένας στους τρεις ψωνίζει με κριτήριο τη χώρα και την περιοχή παραγωγής, προτιμώντας τα εγχώρια προϊόντα (32,5%), με δεύτερο κριτήριο την τιμή (28,5%), τρίτο τις προσφορές και τις εκπτώσεις (24%) και τέταρτο τη μάρκα (14,5%).

Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει έρευνα της Kάπα Research για την οικονομία και την ανάπτυξη στην Ελλάδα, η οποία δημοσιοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, πολύ μεγάλη σημασία για τον Έλληνα καταναλωτή, όταν αγοράζει τρόφιμα και ποτά, είναι το προϊόν να παράγεται στην Ελλάδα.

Για τους Έλληνες πολίτες, ιδιαίτερη σημασία φαίνεται να έχει η ελληνικότητα της παραγωγικής διαδικασίας, που μπορεί να εγγυηθεί μια εταιρεία. Σε σχετική ερώτηση της έρευνας της Kάπα Research, το 61% των πολιτών απαντά ότι θεωρεί πολύ σημαντικό μια εταιρεία να παράγει τα προϊόντα της, να διατηρεί τις θέσεις εργασίας στην Ελλάδα και να έχει και τη φορολογική της έδρα στη χώρα.

Στην ερώτηση της έρευνας για τις προτιμήσεις τους όταν ψωνίζουν τρόφιμα και ποτά, το 53,5% απαντά ότι θα προτιμούσε το προϊόν να παράγεται στην Ελλάδα, άσχετα με την εθνικότητα της εταιρείας που το παράγει. Το 21% των Ελλήνων δηλώνει ότι θα προτιμούσε το προϊόν να παράγεται από ελληνική εταιρεία, άσχετα με τη χώρα παραγωγής του, ενώ ποσοστό 16% ζητά να είναι επώνυμο το προϊόν ανεξαρτήτως της χώρας παραγωγής.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στην «ΥΧ» που κυκλοφορεί