Πωλήσεις μέσω e-shop στο Κιάτο

Νέοι δρόμοι για την αγορά

Eνδιαφέρον παρουσιάζει η προσπάθεια της Ένωσης Κιάτου να στηρίξει τις προσπάθειες των παραγωγών μέσα από τη χρήση σύγχρονων μεθόδων, όπως είναι η λειτουργία ενός e-shop που θα έχει τη δυνατότητα να προωθήσει σε δυναμικές αγορές τα προϊόντα της περιοχής. Ο διευθυντής της Ένωσης Κιάτου, Νίκος Παπαβασιλείου, αναφερόμενος στην προσπάθεια που γίνεται, τονίζει ότι «στόχος της εταιρείας από την αρχή ήταν η αναζήτηση τρόπων που θα έδιναν διέξοδο στον παραγωγό-τυποποιητή να βρει καταναλωτές που δεν θα μπορούσε να βρει μόνος του».

Η σελίδα της εταιρείας, αν και υπάρχει πολλά χρόνια, ουσιαστικά ενεργοποιήθηκε το τελευταίο έτος, έχοντας την οργάνωση που απαιτούν τα e-shop και με ιδιαίτερα θετική πρόσβαση στα social media, όπου υπάρχουν τουλάχιστον 3.000 ακόλουθοι.

Προσβασιμότητα

Από τον Οκτώβρη του 2019 έγινε μια συστηματική προσπάθεια να ενημερωθούν οι παραγωγοί για τις δυνατότητες που παρέχει το e-shop, αλλά υπήρχαν πολλά προβλήματα, ειδικότερα από τις παλιές γενιές παραγωγών. Όπως δηλώνει ο Νίκος Παπαβασιλείου, «αυτοί που μας έδωσαν το χέρι και κατανόησαν πλήρως τους στόχους ήταν η νέα γενιά παραγωγών. Η περίοδος του κορωνοϊού αποτέλεσε έναν απρόσμενο σύμμαχο, αφού μέσα από τις ειδικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν αρκετοί κατανόησαν τη χρησιμότητα του e-shop και τις δυνατότητές του».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτει η Ένωση Κιάτου, αυτήν τη στιγμή έχουν καταγραφεί 1.500 είσοδοι ανά εβδομάδα. Το 45% είναι ηλικίας μεταξύ 35-54 ετών και ένα 30% είναι 25-34 ετών. Όπως επισημαίνει ο κ. Παπαβασιλείου, «αυτά τα στοιχεία δείχνουν ότι ένα 75% είναι στις ηλικίες που στοχεύουμε και θέλουμε να προσεγγίσουμε. Η αλήθεια είναι ότι μετά την πανδημία οι πωλήσεις έχουν ανέβει κατακόρυφα και μας κάνουν να αισιοδοξούμε για το μέλλον». Αυτήν τη στιγμή, το e-shop διαθέτει δώδεκα αγροτικά προϊόντα δεδομένης ποιότητας.